وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

9 ترفند غیر معمولی و آسان برای تمیز کردن خانه

9 ترفند غیر معمولی و آسان برای تمیز کردن خانه

9 ترفند غیر معمولی و آسان برای تمیز کردن خانه

 

بر هیچ کدام ما پوشیده نیست که نظافت منزل در بیشتر مواقع به کار دشوار و وقت‌گیری تبدیل می‌شود، گرچه نتیجه آن به شدت آرامش بخش و دوست‌داشتنی است.

 

در این نوشتار تلاش می‌کنیم به ترفندهایی اشاره کنیم که در تمیز کردن خانه به شما کمک می‌کند؛ این ترفندها برای این طراحی شده‌اند که فرایند تمیزی را به کاری آسان‌تر و دلپذیرتر تبدیل کنند.

 

9 ترفند غیر معمولی و آسان برای تمیز کردن خانه

 

1. جنگ اول، به از صلح آخر

اگر قصد دارید خانه خود را برای همیشه تمیز و مرتب ببینید، پیشنهاد می‌کنیم یک برنامه دوره‌ای ماهانه برای نظافت کل منزل بریزید و به کمک اعضای خانواده، دستی روی سر و صورت بخش‌های مختلف خانه بکشید.

 

حتی اگر وقت و علاقه چندانی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم با کمک گرفتن از خدمات نظافت منزل فوری و معتبر، این برنامه ماهانه را اجرا کنید.

 

نظافتچی منزل در زمان مقرر در محل حاضر می‌شود و تمیزی بخش‌های مختلف را انجام می‌دهد.

 

تمیزی ماهانه از آن جهت ضروری است که پس از آن با انجام چند اقدام کوچک، بخش‌های مختلف خانه برای مدت‌ها تمیز و مرتب می‌ماند.

 

البته دوره ماهانه با توجه به تعداد افراد خانواده و شدت کثیف شدن آن قابل تغییر به بازه‌های زمانی کمتر و یا بیشتر است.

 

2. روتین روزانه 15 دقیقه‌ای

پس از نظافت دوره‌ای، سعی کنید از یک روتین تمیزکاری برای منزل استفاده کنید. گرچه مدت زمان این روتین نیز کاملا به شرایط شما بستگی دارد، اما کمترین مقدار که تاثیرات زیادی هم دارد، 15 دقیقه است.

 

در این مدت می‌توانید کارهای تاثیرگذاری انجام دهید. برای مثال، به صورت روزانه خود را موظف به آویزان کردن لباس‌ها و یا انتقال آنها به سبد لباس‌های کثیف و یا ماشین‌لباسشویی کنید.

 

ظروف کثیف را به ماشین ظرفشویی و یا داخل سینک منتقل کنید. همچنین وسایل را به محل اصلی خود منتقل کنید، روی کاناپه‌ای که محل تجمعات همیشگی است، تمیز کنید و با جاروی دستی، نظافت کنید.

 

این کارهای کوچک کاملا بستگی به وضعیت خانه شما دارد، اما موظف کردن خودتان برای انجام آنها به صورت روزانه مانع از شلوغی و کثیفی بیش از حد خانه می‌شود.

 

3. زمان‌های مرده آشپزی

 

9 ترفند غیر معمولی و آسان برای تمیز کردن خانه

 

هربار که مشغول پخت و پز هستید، از زمان‌های مرده برای تمیز کردن روی کابینت‌ها، شستن ظروف و جارو کردن کف آشپزخانه استفاده کنید.

 

حتی می‌توانید برای لذت بخش‌تر شدن این زمان، پادکست محبوب‌تان یا آهنگ‌های دلنواز بشنوید.

 

بنابراین در مدت زمانی که فقط مجبور به آشپزی هستید و امکان انجام کار مفید دیگری ندارید، هم قلب خانه (آشپزخانه) را تمیز کرده‌اید و هم گوش‌هایتان لذت کافی برده‌اند.

 

4. تمیزی فرش، نکته کنکور

گرچه این روزها، کف بسیاری از منازل با سرامیک و پارکت پوشیده می‌شود و نیازی به استفاده کامل از فرش و قالی نیست، اما خانه‌ای بدون حضور آنها را هم نمی‌توان تصور کرد.

 

بنابراین نظافت و تمیزی آنها تاثیر زیادی در زیبایی و مرتب بودن خانه دارد. ابتدا پیشنهاد می‌کنیم اگر فرش‌های شما برای مدت طولانی شسته نشده است، از سرویس قالیشویی آنلاین استفاده کنید و آنها را برای شستشو به این مراکز تحویل دهید.

 

پس از تمیزی آنها، نتیجه حیرت انگیز خواهد بود؛ فرش‌های تمیزی جلوه زیباتری به محیط خانه می‌دهند.

 

اما اگر مساله قیمت برای شما مهم است، پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر بررسی کیفیت قالیشویی، نرخ فرش شویی و تعرفه آنها را از طریق وب‌سایت‌های معتبر پیگیری کنید تا نتیجه رضایت بخش باشد.

 

پس از این تمیزی کلی، نوبت به نگهداری از فرش و قالی می‌شود که در ادامه به آن پرداخته‌ایم.

 

5. روش‌های محیط زیستی و حس دلپذیر رضایت

همیشه نیازی به خرید جرم‌گیر و یا شامپو فرش ندارید. برای مثال استفاده از نیمه یک لیموی تازه برای جرم‌گیری سینک ظرفشویی، روی شیرهای آب و روشویی بسیار مناسب است.

 

فقط کافی است آن را به تنهایی و یا همراه با نمک روی نواحی مورد نظر بکشید و پس از 5 تا 10 دقیقه، شستشو را انجام دهید.

 

نتیجه براق شدن سینک ظرفشویی و شیرهای آب است. حتی اگر نمی‌خواهید از یک لیموی تازه برای اینکار استفاده کنید، از پوست لیموهای مصرف شده به همراه نمک استفاده کنید.

 

همچنین به جای استفاده از شامپو فرش از جوش شیرین استفاده کنید. جوش شیرین و کمی آب برای از بین بردن بسیاری از لکه‌های روی فرش مناسب هستند.

 

فقط کافی است میزان مناسبی از آن را با توجه به لکه‌ها روی محل مورد نظر بپاشید و سپس با یک دستمال مرطوب، ناحیه مورد نظر را تمیز کنید.

 

همانطور که با این مواد و روش‌های طبیعی خانه را تمیز می‌کنید، مطمئن هستید کمترین آسیب را هم به محیط زیست زده‌اید که اقدامی به شدت رضایت بخش خواهد بود.

 

6. تمیزی مایکروفر با لیمو

 

9 ترفند غیر معمولی و آسان برای تمیز کردن خانه

 

هر بار که از مایکروفرها برای گرم کردن غذاها استفاده می‌کنید، دیواره‌های آن کثیف می‌شود و نیاز به تمیز کردن خواهد داشت.

 

برای اینکار یک لیوان آب که چند قطره به آن لیمو ریخته شده است را داخل مایکروفر قرار دهید و اجازه دهید تا داخل مایکروفر بخار کند. پس از آن خواهید دید که تمیزی دیواره‌ها و روغن‌ها بسیار آسان‌تر انجام می‌گیرد.

 

7. دستکش پلاستیکی و موهای روی مبل

هربار که جاروبرقی استفاده کنید، بسیاری از موهای ریخته شده جارو می‌شوند، اما یک راه جایگزین پوشیدن یک دستکش پلاستیکی و خیس کردن روی آن است، به این ترتیب با کشیدن دست روی مبل و فرش، تمام موها به روی آن خواهند چسپید.

 

بله متوجه هستیم که این روش، غیر معمولی‌ترین راهی است که تا کنون به آن اشاره کرده‌ایم، اما همین راه غیر معمول، روش متفاوت و جالبی برای کودکان و حتی خود شما خواهد بود.

 

8. گردگیری و درخشانی

سعی کنید هر چند روز یکبار، با یک دستمال و اسپری ضدعفونی کننده، روی سطوح مختلف مانند کابینت‌ها، تلویزیون، کامپیوتر، میزها و آینه‌ها را تمیز کنید. تمیزی و براق شدن این نواحی، در نظافت و درخشان به نظر رسیدن خانه، تاثیر زیادی دارد.

 

9. ماشین ظرفشویی و شستشوی اجاق گاز

اگر شعله‌ها و دکمه‌های خاموش و روشن اجاق گاز قابلیت جدا شدن دارند، آنها را هر چند وقت یکبار داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید و اجازه دهید به خوبی داخل آن شسته شوند. به این ترتیب، جرم و روغن بخش‌های مهمی از اجاق گاز تمیز خواهد شد.

 

نکات تمیزی خانه، بیشمارند و در این نوشتار تنها تعداد محدودی از آنها را اشاره کردیم، در دیگر مقالات مربوط به نظافت منزل و محیط کار سعی می‌کنیم سایر این موارد را بیان کنیم.