وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خصوصیات افراد سمی برای زندگی مشترک را بشناسید

خصوصیات افراد سمی برای زندگی مشترک را بشناسید

خصوصیات افراد سمی برای زندگی مشترک را بشناسید

 

همتنطور که میدانید مزیت های داشتن دوست خوب در زندگی بر کسی پوشیده نیست اما برخی از افراد پس از ازدواج هم مانند گذشته ارتباط خود را با رفقا حفظ می کنند و اوقات زیادی از روز را بدون توجه به شریک زندگی با رفقا می گذرانند. برخی افراد هم بعد از متاهل شدن دور رفقا را خط می کشند و بی خیال همه خاطرات قدیمی می شوند.

 

در زندگی مشترک جایگاه دوستی و رفاقت نه تنها باید تعریف شده باشد بلکه باید بعد از ازدواج رفقایتان را غربال کنید و برخی از آنان را کنار بگذارید.

 

*در ادامه این مقاله در ایران ناز با ما همراه باشید تا بدانید بعد از ازدواج باید دور کدام افراد را خط بکشید.

بعد از ازدواج باید دوستان خود را گزینش کنید و با برخی از دوستانتان رفت و آمد نکنید. دوستان خطرناک برای زندگی مشترک عبارتند از:

 

1-دوستانی که جنس مخالف هستند-زیاد روشن فکر نباشید!

آقایان و خانم ها نباید بعد از ازدواج با دوستانی از جنس مخالف رفت و آمد کنند و یا اگر می خواهند به دوستی خود با این افراد ادامه دهند، باید سطح ارتباط شان را با آنها اصلاح نمایند.

 

اگر شما در اکیپ دوستانتان چند دوست جنس مخالف نیز دارید، زمانی که روابط دوستانه شما با چنین دوستی به حدی رسید که در حضور همسرتان مجبور شدید سطح ارتباط تان با او را پنهان کنید، حتما دور او را خط بکشید.

 

اگر احساس کردید که در حال صمیمی شدن با دوست جنس مخالفتان هستید و دوست دارید به جای همسرتان با او بیشتر درد و دل کنید یا از او در تصمیم گیری ها مشورت کنید یا حس کردید حریم های تان در حال فراموشی است، باید نگران شوید و ارتباطتان را کم یا قطع کنید زیرا این نوع دوستی ها برای زندگی مشترک مخرب هستند.

 

2-دوستانی که خیانتکار هستند-اجازه ندهید حرمت ها از بین برود!

آقایان و خانم ها نباید با دوستانی که خیانتکار هستند رفت و آمد کنند زیرا این دوستان که به همسرشان خیانت می کنند، برای توجیه خود دلیل های عجیب و غریب می تراشند و عهدشکنی های شان را با آب و تاب برای تان تعریف می کنند تا بگویند حق خیانت داشته اند.

 

باید بدانید خیانت هیچ توجیهی ندارد و ممکن است تفکر این دوستان بر روی شما نیز اثر بگذارد زیرا بر اساس یافته ها رفتارهای مخرب به نوعی واگیردار هستند و بسیاری از رفتارهای ناخوشایند و واکنش های نادرست از طرف دیگران به ما منتقل می شوند.

 

پس رفاقت با دوستان خیانتکار زشتی عهدشکنی پس از ازدواج برای تان کمرنگ می کند. این رفیقان که به عهد خود با همسرشان وفا نمی کنند، در رفاقت هم ممکن است بی وفا باشند.

 

همچنین وقتی رفیق خیانتکار شما رازهایش را فاش می کند و شما را از خیانت خود باخبر می کند، شما دچار عذاب وجدان خواهید شد زیرا دوست دارید تا خیانت او را به همسرش خبر دهید و از طرفی نیز نمی توانید راز او را بر زبان بیاورید چرا که مطرح کردن این موضوع فاجعه ای را به بار می آورد.

 

خصوصیات افراد سمی برای زندگی مشترک را بشناسید

 

3-دوستانی که پُز خوشبختی می دهند-از تیپ و قیاقه و پز بکشید بیرون!

ادامه دوستی با کسانی که پُز خوشبختی می دهند و به شکل اغراق آمیز از میزان علاقه و دوست داشتن همسر و کارهایی که برای آنها انجام می دهد، حرف می زنند، مخرب است زیرا این افراد با بی نقص جلوه کردن زندگی مشترکشان نزد شما سبب می شوند دائم زندگی و همسرتان را مقایسه کنید و انتظارات تان از زندگی مشترک تا جایی بالا برود که به آنچه دارید، راضی نشوید. این مقایسه و وارد شدن شما به یک رقابت احمقانه به ضرر زندگی مشترکتان خواهد بود.

 

4-دوستانی که حد و مرز نمی شناسند

ادامه دوستی با دوستانی که حد و مرزی برای ارتباطات شان نمی شناسند، مخرب است زیرا این دوستان سرزده به خانه شما می آیند، برنامه های شما را به هم می ریزند.

 

شما را به حریم خصوصی زندگی خود وارد کرده و خودشان نیزوارد خط قرمزهای زندگی شما می شوند، در مناسبات زندگی خصوصی تان دخالت می کنند، با همسرتان خیلی سریع صمیمی شده و درددل می کنند.

 

بهتر است این دوستان زیادی صمیمی را از فهرست رفقای تان حذف کنید زیرا هر ارتباطی تعریفی دارد و ممکن است این دوستان عمدی تلاش کنند بیش از حد با همسرتان صمیمی شوند. ادامه این دوستی وسوسه ای دائم برای شریک زندگی شماست که راه لغزش را برایش هموار می کند.

 

5-دوستانی که فقط نِق می زنند-رفت و آمد با افراد غر غرو ممنوع!

ادامه دوستی با کسانی که فقط از زندگی مشترک خود گلایه می کنند و خود را بدبخت و شما را خوشبخت می دانند، درست نیست. رابطه با این افراد سمی به دلیل انرژی های منفی به ضرر روح و روانتان است.

 

این دوستان اغلب همسر شما را فردی خوب و همسرشان را بد و خود را بدبخت جلوه می دهند. مثلا اگر در مهمانی که این دوستان حضور دارند، همسر شما کمک کند او می گوید:خوش بحالت شوهرت مانند کدبانو کار می کند اما شوهر من بیچاره اصلا دست به سیاه و سفید نمی زند.

 

این دوستان زندگی شما را با زندگی خود مقایسه می کنند و دائما غبطه می خورند و با حسرت تمام نشدنی شان تاثیری منفی بر زندگی مشترک تان می گذارند. دوستان حسرت خور گذشته از انرژی منفی سبب می شوند همسر شما نیز فکر کند چه لطف بزرگی در حقتان می کند و احساس برتری کاذبی نماید و اینگونه جرو بحث های شما آغاز شود.

6-دوستانی که شما را تمام و کمال می خواهند

دوستانی که درکی از زندگی مشترک ندارند و شما را تمام و کمال می خواهند، برای زندگی مشترکتان مخربند. این افراد اصلا دوست ندارند شما با همسرتان مسافرتی بروید و یا وقت زیادی را با او بگذرانید، آنها دوست دارند شما همه روز با آنها بگردید و به تفریح و کار و… بپردازید.

 

اگر بخواهید این دوستان را حفظ کنید، آنها زمانی که با همسر و خانواده او ارتباط برقرار می کنید، مدام به شما طعنه و گلایه خواهند زد. اگر هم برای حفظ این دوستان بخواهید مانند زمان مجردی رفتار کنید، احتمالا از سوی همسرتان انگ بی مسئولیتی می خورید.

 

شما در قبال زندگی مشترک خود مسئول تر هستید و بهتر است این دوستان را کنار بگذارید زیرا دوستان واقعی کسانی هستند که به زندگی تان احترام بگذارند و برای آن ارزش قائل شوند.

 

7-دوستانی که عادت های بد دارند

بر اساس پژوهش ها رفتار دوست بر روی فرد اثر گذار است، بسیاری از صفات ناپسند واگیر دارند و زودتر از خصوصیات پسندیده اطرافیان تان به شما منتقل می شوند پس بهتر است روابط شما با دوستانی که عادت های بد و خطرناک دارند مانند دوستان وراج که ارزشی برای زمان قائل نیستند، دوستان اهل دود و دم، دوستان قانون شکن، دوستان فحاش و بددهن و … تعریف شده باشد.

 

ممکن است ادامه رابطه شما با این دوستان بر روی شما اثر نگذارد اما احتمال دهید که دوستان شما روی همسرتان اثر بد بگذارند.

 

خصوصیات افراد سمی برای زندگی مشترک را بشناسید

 

8-دوستانی که مدام تحریک تان می کنند

برخی دوستان وجود دارند که دوست خود را دائم تحریک می کنند مثلا می گویند در خانه باید حرف حرف تو باشد، یعنی چه که به همسرت انقدر رو می دهی، هیچ وقت معذرت خواهی نکن و… اغلب توصیه هایی که این نوع دوستان برای برخورد با همسرتان به شما می کنند، آرزوهایی است که برای زندگی مشترک خودشان دارند.

 

آرزوهایی که سرکوب شده است و نتوانسته اند عملی شان کنند چون می دانسته اند که این رفتارها زندگی مشترک شان را خراب می کند.

 

این دوستان انقدر به ضعف های زندگی تان اشاره می کنند و از آنها می پرسند که دست آخر سردرددل شما هم باز شود و شروع به غیبت درباره همسرتان می کنید و همه نکات منفی را به خاطر می سپرند و در گفت و گوهای بعدی با همان الفاظ و صفت ها درباره همسرتان حرف می زنند اما شما نمی توانید گلایه کنید چرا که خودتان درباره همسرتان اینگونه گفته اید، خلاصه این دوستان انقدر از همسر و زندگیتان بد می گویند تا عاقبت زندگی شما تلخ شود و از هم بپاشد.

 

گروهی از این دوستان چون خودشان، تجربه های بدی در زندگی مشترک داشته اند و بیشتر از آنچه به شما پیشنهاد می کنند از زندگی یاد نگرفته اند توصیه های بدی برای شما دارند و گروهی نیز درکی از مشکل شما ندارند و توصیه هایی کلیشه ای و انتزاعی را برای تان سرهم می کنند.