وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

در صورت تأخیر طولانی پرواز چه می‌توان کرد؟

در صورت تأخیر طولانی پرواز چه می‌توان کرد؟

در صورت تأخیر طولانی پرواز چه می‌توان کرد؟

 

بلیط هواپیما خود را خریداری کردید و با تلاش بسیار و عبور از ترافیکی سنگین به موقع به فرودگاه رسیده‌اید که متوجه می‌شوید پرواز شما تأخیر دارد، بسیاری از مواقع مشکلاتی مانند مشکلات فنی،

 

در صورت تأخیر طولانی پرواز چه می‌توان کرد؟

 

تغییرات آب و هوایی یا مناسبت‌های خاص وجود دارد که منجر به تأخیر در پرواز هواپیما می‌شود، در اکثر مواقع مسئولان و کارمندان ایرلاین به شما می‌گویند که چند ساعت باید منتظر باشید و البته این زمان قطعی نیست به خصوص اگر مشکل آب و هوا باشد.

 

تأخیر در پرواز بسیار شایع است زیرا پرواز هواپیما به شرایط جوی وابسته بوده و با تغییرات غیرقابل‌پیش‌بینی مسئولان فرودگاه، کادر پرواز و خلبان منتظر می‌شوند تا شرایط به ثبات رسیده و پرواز انجام شود.

 

در چنین شرایطی چه‌کار می‌توان انجام داد؟ اگر بلیط هواپیما مشهد یا شهر های دیگر از علی بابا تهیه‌شده باشد در صورتی تاخیر، پشتیبانی این سایت موضوع را به شما اطلاع می‌دهد.

 

از این رو زمان کافی برای پس دادن بلیط را در اختیار دارید می‌توانید آن را پس داده و بلیطی تهیه کنید که تأخیر ندارد. این کار از انتظار طولانی در فرودگاه جلوگیری می‌کند.

 

از امکانات فرودگاه استفاده کنید

در بسیاری از فرودگاه‌های جهان امکانات کافی برای گذراندن زمان وجود دارد، فروشگاه‌های بزرگ که با نام freeshop معروف بوده و می‌توانید در آن خرید کنید و وقت بگذرانید یا رستوران‌های متنوع که می‌توانید در آن وعده غذایی خود را نوش جان کنید.

 

در اکثر مواقع ایرلاینی که بلیط هواپیما را از آن خریداری کرده‌اید برای تأخیر طولانی‌مدت از شما عذرخواهی کرده و دلیل آن را عنوان می‌کنند و برای وعده غذایی که در زمان تأخیر وجود دارد با رستورانی هماهنگ کرده و مسافران را به آنجا راهنمایی می‌کنند. برای این وعده غذایی لازم نیست هزینه‌ای پرداخت کنید.

 

در فرودگاه برای افرادی که به نمازخانه نیاز دارند چنین فضایی تخصیص داده شده است و همچنین برای افرادی که سیگار می‌کشند نیز فضایی جداگانه وجود دارد.

 

به طور معمول در هر بخشی از فرودگاه که باشید به رستوران، کافی شاپ، وای فای، فروشگاه، smoking area، نمازخانه و سالن انتظار دسترسی دارید.

 

در ساعت‌های انتظار فعالیتی مفید انجام دهید

در همان زمان  خرید بلیط هواپیما به زمان‌های انتظار فکر کنید. سفر با هواپیما باعث صرفه‌جویی در وقت می‌شود و ساعت‌ها سفر زمینی را به کمتر از نیم ساعت پرواز تبدیل می‌کند ولی در این نوع از سفر منتظر بودن در صف و سالن انتظار و … بسیار بیشتر از انواع دیگر سفر است.

 

نکاتی برای سفر طولانی با هواپیما

بنابراین برای این زمان‌های انتظار برنامه‌ای داشته باشید. اگر شغلی دارید که می‌توانید بخشی از آن را به صورت دورکاری انجام دهید زمان‌های انتظار در فرودگاه برای شما مناسب است.

 

در بیشتر فرودگاه‌های جهان به اینترنت دسترسی دارید و می‌توانید به صورت آنلاین فیلمی نگاه کنید یا برنامه آموزشی که دنبال می‌کنید را انجام دهید

 

کتاب به همراه داشته باشید

 

در صورت تأخیر طولانی پرواز چه می‌توان کرد؟

 

اغلب افراد برای مطالعه کم خود این بهانه را دارند که وقت نداریم و البته این بهانه واقعی است زیرا در جهان معاصر فرصت کمتری برای فعالیت‌هایی مانند کتاب خواندن وجود دارد ولی در زمان‌های انتظار برای پرواز

 

به‌خصوص وقتی زمان انتظاری نامعلومی برای تأخیرهای طولانی وجود دارد کتاب خواندن فعالیتی مفید خواهد بود که نه تنها باعث ارتقای سطح دانش شما شده بلکه گذر زمان را نیز نامحسوس می‌کند.

 

بعد از خرید بلیط هواپیما به این فکر کنید که کدام کتاب را در این سفر بخوانم، ساعت‌های انتظار در فرودگاه زمان مناسبی برای مطالعه شما خواهد بود.

 

خسارت دریافت کنید

تأخیرهای پرواز که بیش از 30 دقیقه باشد بر طبق اصول و عرف بین‌المللی شامل خسارت‌هایی می‌شوند.

 

در ایران کمتر پیش می‌آید که چنین خسارتی پرداخت شود ولی اگر از ایرلاین های خارجی استفاده می‌کنید با در دست داشتن اطلاعات بلیط هواپیمای خود این خسارت را مطالبه کنید.

 

این خسارت در صورتی که شرکت هوایی دو هفته قبل اعلام کرده باشد که چنین تأخیری وجود دارد به فرد تعلق نمی‌گیرد بنابراین می‌توانید پیش از رفتن به فرودگاه سایت ایرلاینی که خرید بلیط هواپیما را از آن انجام داده‌اید تأخیرهای اعلام شده را بررسی کنید، به این صورت وقتی تأخیری وجود دارد که قابل پیش‌بینی بوده از آن مطلع شده و وقت خود را هدر نمی‌دهید.

 

سالن ویژه انتظار

 

در صورت تأخیر طولانی پرواز چه می‌توان کرد؟

 

افرادی که بلیط هواپیمای بیزینس کلاس یا فرست کلاس خریداری کرده‌اند می‌توانند از سالن ویژه انتظار در فرودگاه استفاده کنند که امکانات بهتری دارد.

 

بسیاری از افراد این امکانات را مهم نمی‌دانند ولی اگر قرار باشد چندین ساعت علاوه بر 3 ساعت معمول در فرودگاه بمانید این امکانات بسیار اهمیت پیدا می‌کنند.

 

در صورت مسمومیت در هواپیما چه کنیم؟

شاید در هنگام خرید بلیط هواپیما فکر کنید که نیازی به هزینه اضافی برای خرید بلیط باکلاس‌های بالاتر ندارید و همان بلیط هواپیمای اکونومی برای شما کافی است در این صورت باز هم در زمان تأخیر طولانی پرواز می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای از امکانات سالن ویژه انتظار استفاده کنید.

 

این هزینه کمتر از هزینه کامل بلیط در کلاس‌های بالاتر است ولی برای چنین زمانی بسیار توصیه می‌شود.

 

در هنگام خرید بلیط هواپیما از علی بابا کلاس‌های پرواز، ساعت‌های مختلف پرواز و روزهای گوناگون را مشاهده می‌کنید و با مراجعه به تقویم قیمتی بلیط هواپیما نیز می‌توانید ساعت مناسب خود را با قیمتی مناسب تهیه کنید.