وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دلایل اصلی غش کردن و سنکوپ چیست؟

دلایل اصلی غش کردن و سنکوپ چیست؟

دلایل اصلی غش کردن و سنکوپ چیست؟

 

برای خیلی از اطرافیان ما پیش آمده که غش کنند این حمله ها را جدی بگیرید غش کردن را بیهوش شدن و از دست دادن موقت هوشیاری به طور ناگهانی و بـرای مدتی کوتاه در نتیجه نرسیدن خون کافی به مغز تعریف می کنند.عضو انجمن آرترواسکلروز ایران با بیان اینکه بروز غش علل مختلفی دارد، گفت:زمانی که خون به مغز نرسد فرد دچار غش کردن یا سنکوپ می شود.

 

سنکوپ چیست؟
سنکوپ به حالتی گفته می شود که طی آن فرد سطح هوشیاری خود را برای لحظاتی از دست می دهد که البته این علامت گذراست و فرد سریعا سطح هوشیاری خود را به دست می آورد.زمانی که خون به مغز نرسد فرد دچار غش یا سنکوپ می شود که در اکثر موارد علت آن خوش خیم است و خطری بیمار را تهدید نمی کند اما باید به آن توجه کرد زیرا می تواند اولین علامت یک بیماری قلبی باشد.

 

در صورتی که در بیش از 90 درصد موارد علل این عارضه به سیستم عصبی ارتباطی ندارد.عموما افرادی که دچار غش می شوند باید از نظر سلامت قلبی مورد بررسی قرار بگیرند زیرا علت عمده این عارضه مربوط به قلب است و تاخیر در تشخیص آن موجب مرگ بیمار می شود.ایران ناز انجام کارهای سنگین از جمله شایع ترین علت غش است که فرد ضمن غش دچار تهوع، کاهش دمای بدن و بیهوشی می شود که گاهی برخی افراد ممکن است دچار این علائم نشوند.

 

برخی افراد غش یا سنکوپ را با صرع به خوبی تشخیص نمی دهند.تمام افراد در طول زندگی خود یکبار غش یا سنکوپ را تجربه کرده اند بطوریکه نیمی از افرادی که به اورژانس مراجعه می کنند دچار این اختلال شده اند.به طور کلی غش در افراد 10 تا 20 سال و بالای 60 سال شایع تر است که این اختلال علاوه بر علت زمینه ای احتمال بروز حوادثی مانند زمین خوردن و… را نیز به همراه دارد. نوزدهمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق را به همت انجمن آترو اسکلروز ایران در تاریخ 21 لغایت 24 شهریور 96 در سالن همایش های بین المللی برج میلاد برگزارمی شود.

 

دلایل اصلی غش کردن و سنکوپ چیست؟