وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دلایل خیانت مردان متاهل از نظر علمی چیست

دلایل خیانت مردان متاهل از نظر علمی چیست

دلایل خیانت مردان متاهل از نظر علمی چیست

 

مطلبی که خواندنش خالی از لطف نیست متاسفانه در جوامع امروزی پدیده نکوهیده خیانت بسیار دیده می شود که موجب تخریب و آسیب به روابط زن و مرد و بنیان خانواده می گردد . خیانت در مردان بیشتر از زنان دیده می شود و بیشترین خیانت ها سن 28 تا 50 سالگی از سوی مردان است.

 

بسیاری از افراد دلیل خیانت مردان را روابط جنسی می دانند ، اما برخلاف تصور عموم همیشه اینگونه نیست و طی تحقیقات انجام شده از مردان تنها 7% دلیل آن را گرایش جنسی به شخصی دیگر دانسته اند و بقیه دلیل این رفتارشان را بی توجهی همسر عنوان نموده اند.

 

1- توجه بیشتر زن به خانواده پدری خود

یکی از دلایل خیانت مردان به همسرشان توجه بیشتر زن به خانواده اش است . مردان دوست دارند اولویت اول زندگی همسرشان باشند و همسرشان در مورد تمامی مسائل ابتدا با او صحبت نماید و سپس موضوع را با خانواده اش در میان بگذارد .

 

اما برخی از زنان به همسر خود توجه کافی ندارند و مانند وقتی رفتار می نمایند که مجرد بوده اند و او لویت اول زندگیشان را خانواده تشکیل می دهد. این گونه زنان به نیازهای شوهرشان بی توجهند و اگر اتفاق فوق العاده ای مانند قبولی در دانشگاه و یا موفقیت در اخذ مدرک تحصیلی، ترفیع کاری، تأیید بارداری برایشان رخ دهد؛

 

ابتدا این خبر خوب را به والدینشان اطلاع می دهند .در اینگونه خانواده ها مرد کم کم احساس می کند موجب بی مهری قرار گرفته و اولویت نخست زندگی همسرش نیست پس روابطش را با همسرش کمتر می کند و رفته رفته به سمت خیانت عاطفی و جنسی کشیده می شود.

 

2- بی توجهی زن به رابطه زناشویی

یکی از دلایل خیانت مردان از نظر علمی ضعف زن در برقراری یک رابطه زناشویی جذاب، مثبت و سازنده است. داشتن رابطه زناشویی نقش مؤثری در تحکیم بنیان خانواده دارد و زنان و مردان باید مهارت ها داشتن یک رابطه زناشویی را بیاموزند .فقدان این مهارت ها باعث می شود تا زن یا مرد رفتار اشتباهی از خود نشان دهد

 

و همسر خود را از با چنین رفتاری از رابطه ای گریزان کند . بنابراین همسرش خلأ ایجاد شده را در خارج از خانه و با فرد دیگر برطرف می سازد . برای داشتن رابطه ای دو طرفه و جذاب زن و شوهر باید با هم صحبت کنند و علایق خود در رابطه جنسی را بازگو کنند .

 

3- رفتار تحکّم آمیز زن با شوهر

یکی از دلایل خیانت مردان رفتار تحکم آمیز زنان است به طوری که آنها احساس می کنند که همسرشان یک مدیر است تا یک زن. امر و نهی کردن خانم ها و گفتگو و ارتباط با همسرشان مانند یک رئیس و حاکم موجب به وجود آمدن این احساس در زنان می شود

 

که همسرشان قصد دارد تا اختیار و کنترل زندگی مشترک را در دست بگیرند.بنابراین مردها به خاطر این رفتار نسبت به همسرشان بی تفاوت می شوند و رفته رفته به خیانت کشیده می شوند.

 

4- تمرکز بیش از حد زن بر روی فرزندان و یا دوستان

برخی از زنان تمام وقت خود را صرف رسیدگی به فرزندشان می کنند و یا با دوستانشان در ارتباطند . دوستان و فرزندان مهم هستند اما نه به اندازه همسر .اگر اولویت زندگیتان فرزند و دوستانتان باشد و وقتی همسرتان به خانه می آید در حال رسیدگی به فرزندتان هستید و یا در مهمانی ها به همسرتان بی توجهید

 

بیشتر وقتتان صرف خوش گذرانی با دوستانتان می شود باید بدانید شما نا آگاهانه این احساس را در همسرتان به وجود می آورید که برای شما بی اهمیتند و قدر او و زحماتش را نمی دانید بنابراین خودتان با دستان خود او را به سمت کسی دیگر سوق می دهید.

 

5- سرزنش کردن مرد توسط زن

مرد دوست دارد برای همسرش بهترین باشد ، وقتی شما به عنوان شریک زندگی اش عیب او را بیان می کنید و او را تحقیر و سرزنش می نمایید، باعث شکسته شدن اقتدار مرد می شوید و او را به فردی پرخاشگر و عصبی تبدیل می کنید که دیگر مانند سابق همسرش را دوست نخواهد داشت.

 

این گونه مردان اولین احساسی که دارند این است که شما او را بهترین نمی دانید و این بسیار برای زندگیتان خطرناک است بنابراین بهتر است به جای شمردن عیبهای همسرتان خوبی های او را ببینید و بجای استفاده از کلمات تنش زا با لحنی ملایم از او انتقاد کنید.

 

6- وقتی زن مانند یک مادر با همسرش رفتار می کند

یکی از رایج ترین عادات زنان در ارتباط با همسرشان بروز رفتار مادرانه است . زنانی که رفتاری مادرانه دارند همسرشان را مانند پسر کوچکی می دانند که نمی تواند از خود مراقبت کند و نیاز دارد که او زندگی شان را اداره کند.

 

این رفتار مخرب شاید در سال ابتدایی زندگی برای مرد لذت بخش باشد اما رفته رفته مردان به این رفتار اعتراض می کنند و از رفتارهای همسرشان خسته می شوند و یک روز بر علیه تان شورش خواهد کرد زیرا اغلب پسربچه ها دوست دارند روزی از مادرشان جدا شوند و خانه را ترک نمایند.

 

رفتار مادرانه زن بر روی روابط زناشویی نیز تاثیر دارد چون هیچ مردی مایل نیست با مادرش همبستر شودبنابراین از برقراری رابطه زناشویی با همسرش خودداری می کند و مرد برای پرکردن این خلأ جنسی به زنی رجوع می کند که رفتاری مادرانه با او نداشته باشد.

 

هنگامی که برای همسرتان مادری می کنید و انتظار دارید ناتوان، درمانده و ضعیف باشد او نیز ناتوان، درمانده و ضعیف می نماید. زمانی که اقتدار مردان بر اثر این رفتار زنان از بین برود،

 

برای همسرشان دیگر جذابیت ندارند زیرا زنان دوست دارند مرد زندگی شان مقتدر و توانا باشد و روزی از رفتار بچه گانه همسرشان خسته و کلافه می شوند در نتیجه روابطشان سرد می شود .

 

هر چه مردی در نظر شما ناتوان تر و ضعیف تر جلوه کند، از لحاظ جنسی نسبت به او سرد خواهید شد. با مادری کردن مردها وابسته می شوند و اعتماد به نفس خود را از دست می دهند . مردی که اعتماد به نفس ندارد ، کمتر می تواند خودش را دوست بدارد و در نتیجه نمی تواند به همسرش ابراز عشق کند.

 

7- وقتی زن بذر شک و تردید را در ابتدای رابطه می کارد

شک و تردید بی مورد زن یکی از عوامل مهم بروز بی وفایی و خیانت شوهر است. برخی از زنان بی دلیل به همسر خود شک دارند و با کم شدن روابطشان به جای رفتن به پیش مشاور رفتارهایی مانند گشتن گوشی همسر ، تعقیب او و… از خود نشان می دهند.

 

از لحظه ای که شک و تردید در رابطه ای شکل می گیرد، ذره ذره عشق بین زوجین رو به زوال گذاشته و از بین می رود. وقتی مردی مورد ظنّ و شک همسر خود قرار گرفته و رفتار کنترل کننده زن را می بیند، روز به روز از او فاصله گرفته و بسوی شکل گیری رابطه عاطفی جدیدی متمایل می شود.

 

8- زنانی که به کار و مادیات بیشتر اهمیت می دهند

برخی از زنان به دلیل ترس از دست دادن همسر و نگرانی از آینده وقت زیادی را صرف کار کردن می کنند و از همسر خود غافل می شوند ، لذا خواسته یا ناخواسته باعث ایجاد شکاف در رابطه خود با او می شوند.

 

این دسته از خانم ها برای هرچه بهتر کردن رابطه عاطفی و عاشقانه خود باید تعادلی بین کار و توجه به زندگی مشترک خود برقرار نمایند و در طول روز کارهایی مانند نوشتن یادداشت های عاشقانه ، مکالمه تلفنی و زدن پیامک عاشقانه به همسر انجام دهند.