وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

علت خیانت در رابطه عاطفی

علت خیانت در رابطه عاطفی

علت خیانت در رابطه عاطفی چیست؟

 

یکی از پر تکرارترین سوالاتی که تا به حال وجود داشته است این است که علت خیانت در رابطه عاطفی چیست؟

 

خیانت عاطفی نیز چه آسیب های می تواند به هر یک از زوجین وارد اورد؟

 

برای برخی که از سوی همسر یا پارتنرشان دچار خیانت می شوند این خیانت برایشان تجربه ای تلخ اما آموختنی می گردد ولیکن برخی با مشاهده خیانت عاطفی که در حقشان شده است نیز بسیار دل شکسته شده و در زندگی شان خلل ایجاد می گردد.

 

حال برای اینکه احتمال بروز این اتفاق را کاهش دهیم در ادامه نیز در راستای ارائه اطلاعاتی مناسب در خصوص نشانه های خیانت مطالبی را بیان می داریم.لذا مهم است که افراد در خصوص مشاهده هرگونه خیانت عاطفی نیز از جلسات مشاوره خیانت بهره مند گشته و با مشاور روانشناسی مجرب و متخصص صحبت نمایند.

 

علت خیانت در رابطه عاطفی چیست؟

 

منظور از خیانت در رابطه عاطفی چیست؟

شاید سوال پیش آید که منظور از خیانت عاطفی چیست؟ به همین سبب قصد داریم اشاره بیشتری به این موضوع داشته باشیم.

 

زمانی که فرد به همسر یا پارتنر خود خیانت می کند، زمانی است که از سوی شخص دیگری انرژی و حال خوب دریافت می کند زیرا همراهی آن شخص را با خود دارد.

 

در این نوع خیانت نیز فرد ممکن است به نفر سوم رابطه نیز احساس نزدیکی بیشتری داشته باشد و این احساس نزدیکی به حدی باشد که سبب گردد فرد به این شخص تمایل و کشش جنسی هم داشته باشد.

 

مواقعی که فرد با شخص دیگری وارد رابطه عاطفی شده و در حال خیانت باشد نیز از لحاظ برقراری روابط عاطفی با همسرش به مشکل خورده فرضا این رابطه عاطفی محدود و کاهش می یابد و نیز ممکن است فرد دیگر علاقه و تمایلی به بیان احساسات و دغدغه هایش به همسر خود نباشد در حالی که پیش از آن همه روزه در خصوص نگرانی ها و احساساتش با همسرش صحبت می کرد.

 

این نیز نمی تواند برای همه افراد قطعیت داشته باشد اما می تواند احتمال از این موضوع باشد که فرد خارج از محیط خانه نیز با شخص دیگری به جهت بیان احساساتش راحت تر است.

 

نشانه های خیانت در رابطه عاطفی چیست؟

در راستای ارائه توضیحات بیشتر در خصوص علت خیانت در رابطه عاطفی قصد داریم در خصوص برخی نشانه های خیانت صحبت نماییم.

 

لذا برخی از موارد ذیل می توانند نشانه ای از خیانت در رابطه عاطفی بین زوجین و.‌. باشند:

 

• کاهش یا عدم تمایل به برقراری رابطه عاطفی و صمیمی با همسر یا پارتنر

• کاهش میزان ارتباط فرد با همسر با وجود تایم خالی و مناسب

• کاهش یا عدم تمایل به ابراز احساسات و افکار شخصی به همسر

• کاهش میل جنسی به همسراحساس تنهایی در فرد با وجود حضور همیشگی همسر

• بهانه جویی های متعدد در خصوص ظاهر، نوع رفتار و طرز فکر همسر و..

• تمایل به قهر و دعوا به جای حل منطقی اختلافات و مشکلات

• و.‌.

 

باید بیان داریم که نشانه های خیانت می توانند پیچیده تر از مواردی که بیان نمودیم باشند بنابراین توصیه می کنیم اگر افراد در زندگی مشترک و یا رابطه با پارتنر خود دچار شک و تردید از بابت خیانت وی شدند، خوب است که در این مورد با مشاور و روانشناس صحبت کنند چرا که مشاور می تواند با ارائه راهکارها و نظرات تخصصی نیز به ایشان کمک کنند تا با مسائل علاوه بر در نظر داشتن احساس با دید منطقی نگاه کنند و.‌.

 

به طور کل کمک های روانشناس در طول جلسات مشاوره می توانند بسیار موثر باشند.

 

در ادامه نیز به برخی دلایل و علت خیانت در رابطه عاطفی اشاره می نماییم.

 

علل بروز خیانت چیست؟

 

علل بروز خیانت در رابطه عاطفی چیست؟

علل و دلایل متعددی می توانند سبب بروز خیانت شوند که در ادامه قصد داریم به برخی از آن ها اشاره کنیم.

 

عدم دریافت عشق و محبت صادقانه از همسر یا پارتنر

یکی از دلایلی که سبب می گردد فرد به همسر یا پارتنر خود خیانت کند نیز، عدم دریافت عشق از سوی همسر یا پارتنر خود می باشد.

 

در یک رابطه عاطفی نیز مهم است که هر یک از زوجین به حدی مشابه به یکدیگر عشق بورزند و علاقه ای که به هم دارند را ابراز نمایند بنابراین مهم است که زن و مرد هر دو با یکدیگر عاشقانه رفتار کرده و دوست داشتن خود را به یکدیگر ابراز نمایند.

 

اگر این ابراز عشق یک طرفه باشد ممکن است در هر زمان خیانت رخ دهد چرا که یکی از زوجین آنطور که باید همدلی و عشق از همسرش دریافت نمی کند.

 

احساس کم ارزشی و مهم نبودن در رابطه عاطفی

زمانی که یکی از زوجین توجه لازم از سوی همسرش را دریافت نمی کند و پارتنر یا همسرش به خواسته ها و احساسات وی اهمیت نمی دهد ممکن است احساس کم ارزشی در شخص ایجاد گردد و این نیز به مرور سبب گردد که شخص تصمیم به خیانت گرفته و یا ناخواسته زمانی که از شخص دیگری محبت و توجه دریافت کند ناخودآگاه به وی علاقمند شود.

 

مقایسه رابطه عاطفی خویش با دیگران

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای برخی زوجین رخ دهد این است که شخصی که دچار خیانت گشته است پیش از آن، رابطه عاطفی خویش با پارتنر یا همسرش را با دیگران مقایسه می کرده و این مقایسه ها سبب گشته نتواند احساس خوبی به رابطه خود داشته باشد و رابطه دیگری را شروع کند.

 

عدم رضایت خاطر از کیفیت رابطه جنسی

یکی از مسائلی که سبب بروز خیانت بین زوجین می گردد عدم رضایت خاطر از کیفیت رابطه جنسی می باشد چرا که یکی از زوجین و یا هر دو در رابطه جنسی شان نیز به ارگاسم نرسیده و ارضاء نمی شوند.

 

این نیز به مرور سبب بروز ناراحتی های روحی روانی شده و اگر زوجین نسبت به حل و درمان آن نزد درمانگر متخصص اقدام نکنند نیز ممکن است یکی از زوجین دچار خیانت یا بی میلی جنسی گردد.

 

محدودیت زیاد در رابطه عاطفی یا زندگی مشترک

زمانی که زوجین به نیازها و خواسته های همسرشان توجه نکرده و حق آزادی ایشان را می گیرند نیز سبب می گردد فرد به مرور برای فرار از این نوع رابطه وارد رابطه آزادتری شود که به او اجازه داده می شود خودش باشد.

 

بنابراین محدودیت زیاد در زندگی یا رابطه مشترک نه تنها نشان دهنده علاقه و عشق بوده بلکه می تواند ناراحتی های عاطفی و روانی زیادی را سبب گردد.

 

محدودیت زیاد در رابطه عاطفی یا زندگی مشترک

 

عدم ارضای خواسته ها و نیازها

همانطور که بیان گردید مهم است که زوجین علاوه بر نیازهای جنسی شان، نیازهای عاطفی شان هم در رابطه شان ارضاء گردد چرا که وقتی زوجین درک می شوند، شنیده شده و به طور کل همدمی دارند که به او تکیه دهند نیز تا خواسته هایشان را به وی بگویند و همراهی عاشقانه وی را دریافت نماید، بسیار حال دل خوبی داشته و صمیمیت شان در زندگی مشترک یا رابطه با پارتنر بیشتر می گردد

 

کاهش میزان تمایل و شوق برای همسر

گاهی اوقات یکی از دلایل خیانت، کاهش تمایل به همسر و تمایل به فاصله از وی می باشد. این نیز می تواند برای هر یک از افراد به دلایل متعددی رخ دهد که ممکن است نیاز به درمان و علت یابی ریشه ای توسط درمانگر متخصص داشته باشد.

 

عدم توانایی حل اختلافات

زمانی که زوجین همیشه در حال بحث و کدورت و حتی ثابت کردن خود به یکدیگر باشند نیز به مرور ممکن است از یکدیگر و یا رابطه شان دلسرد شوند.

 

به مرور با این اتفاق ممکن است زمانی که حس کنند از شخص دیگری آرامش می گیرند و می توانند راحت تر از ناراحتی ها و.. صحبت کنند احتمال بروز خیانت بیشتر می گردد.

 

اعتیاد به فیلم ها و تصاویر پورن

با تماشای فیلم ها و تصاویر پورن نیز ممکن است زوجین مدام همسر یا خودشان را با بازیگرهای پورن مقایسه کرده و زندگی عاشقانه شان نیز لطمه ببیند چون که ممکن است توقعشان از رابطه سکس یا همسرشان بیشتر شده و زمانی که نیازشان به خوبی ارضاء نگردد، برای بهتر کردن کیفیت رابطه شان به اشتباه با اشخاص دیگری به رابطه بپردازند.

 

و..بنابراین جهت کاهش میزان احتمال خیانت در روابط عاشقانه نیز مهم است که از راهنمایی های تخصصی روانشناس کمک گرفت‌