وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دوام ایمپلنت دندان چقدر است؟ + مشاوره رایگان

دوام ایمپلنت دندان چقدر است؟ + مشاوره رایگان

دوام ایمپلنت دندان چقدر است؟ + مشاوره رایگان

 

با توجه به فرایند طولانی و گاهی سخت ایمپلنت و نیز هزینه ای که بابت آن فرد باید متحمل شود این توقع را ایجاد می کند که دوام ایمپلنت دندان ارزش این همه هزینه را داشته باشد.

 

دوام ایمپلنت دندان چقدر است ، مشاوره رایگان

 

شاید برای شما جالب باشد که بدانید دوام ایمپلنت دندان تا حد زیادی به عواملی بستگی دارد که خود شما با رعایت آن می توانید آن را افزایش دهید.

 

ایمپلنت دندان چیست؟

 

ایمپلنت دندان چیست؟ ، دوام ایمپلنت دندان چقدر است ، مشاوره رایگان

 

ایمپلنت در واقع یک نوع پروتز ثابت دندانی به شمار می آید که از جنس تیتانیوم است.

 

پایه های ایمپلنت طی یک عمل جراحی ساده و کوتاه مدت به استخوان فک پیوند زده می شود و پس از طی مدت زمان مشخصی از دوره درمان در نهایت تاج دندانی  متناسب با رنگ دندان های فرد روی آن قرار داده می شود.

 

این روش را می توان یکی از بهترین روش های رایج برای جبران دندان های از دست رفته بر شمرد که علاوه بر ثابت بودن، ماندگاری و دوام زیادی نیز دارد.

 

نکته مهمی که در کاشت ایمپلنت وجود دارد انجام آن توسط متخصص با مهارت و با تجربه است چرا که این موضوع تاثیر مستقیم بر عمر ایمپلنت دارد.

 

جراحی کاشت دندان در کلینیک آرکا و نیز کاشت ایمپلنت و انواع پروتزهای دندانی از جمله خدماتی است که در کلینیک دندان پزشکی آرکا توسط با تجربه ترین متخصصان و با بهره گیری از بروزترین تجهیزات انجام می شود.

 

3 دلیل مهم دوام ایمپلنت دندان

ماندگاری ایمپلنت دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد که در صورت تحقق آن، می توان دوام ایمپلنت را افزایش داد تا مدت بیشتری کارایی خود را حفظ کند. مهمترین عوامل در دوام ایمپلنت عبارت است از:

 

به کار بردن باکیفیت ترین مواد در کاشت ایمپلنت

همانطور که میدانید برندهای زیادی در دنیا وجود دارد که می توان آنها را براساس کیفیت بررسی کرد.

 

از این بین کمپانی های زیادی از تولیدکنندگان ایمپلنت محصولات خود را به ایران نیز می فروشند و به وفور در بازار یافت می شود.

 

در صورتی که از برندهای معروفی که کیفیت بالایی در تولید ایمپلنت و قطعات آن دارند استفاده کنید می توان تا حدودی پیش بینی کرد که این ایمپلنت تا مدتها برای شما ماندگار است و با انجام مراقبت های لازم تا بیش از یک دهه نیز سالم می ماند.

 

تخصص و تبحر دندانپزشک

فردی که برای شما عمل کاشت ایمپلنت را انجام می دهد در صورتی که مهارت و تجربه کافی در این زمینه داشته باشد پس از انجام معاینات و بررسی های بالینی می تواند بهترین  نتیجه از کاشت ایمپلنت را برای شما ایجاد کند.

 

شاید تعجب کنید اگر بدانید که مهارت متخصصی که کار کاشت را برای شما انجام می دهد می تواند به طور کامل در ماندگاری و دوام ایمپلنت اثرگذار باشد.

 

سلامت کلی دهان و دندان ها فرد

عامل دیگری که تاثیر مستقیم بر دوام ایمپلنت دارد می توان به سلامت دهان و دندان فرد اشاره کرد.

 

در صورتی که فرد با مشکلات جدی در فک و لثه ها مواجه شود این موضوع می تواند به کیفیت ماندگاری ایمپلنت تاثیر منفی بگذارد.

 

تراکم مناسب استخوان فک و لثه های سالم کمک می کنند تا Dental implant یا همان پروتز دندانی ایمپلنت به خوبی روی فک قرار گیرد و تا سالها آسیبی متوجه آن نشود. 

 

مراقبت های بعد از انجام ایمپلنت دندان

یکی از عوامل موثر بر ماندگاری ایمپلنت دندان  انجام مراقبت های است که پس از عمل لازم است رعایت کنید.

 

بی توجهی و سهل انگاری در رعایت توصیه های مراقبتی می تواند در طول درمان منجر به بروز عفونت، پریودنتال، تحلیل استخوان فک و یا درد و مشکلات دیگری همراه باشد. نکات مراقبتی پس از عمل عبارت است از:

 

• عدم دستکاری محل عمل

• استفاده از کمپرس سرد روی صورت در محل عمل برای جلوگیری از بروز تورم

• شستشوی دهان با دهانشویه

• پرهیز از خوردن نوشیدنی های داغ

• پرهیز از خوردن غذاهای سفت، داغ و تند

• پرهیز از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی

• پرهیز از دندان قروچه

 

ارتباط سلامت بیمار با در طول عمر ایمپلنت دندان

 

مراقبت های بعد از انجام ایمپلنت دندان ، دوام ایمپلنت دندان چقدر است ، مشاوره رایگان

 

یکی از مهمترین عواملی که می تواند بر دوام ایمپلنت دندان تاثیر مستقیم داشته باشد سلامت عمومی فرد و عدم درگیری او با بیماری های زمینه ای است.

 

البته یکی از پیش شرط هایی که برای کاشت ایمپلنت اهمیت دارد سلامت عمومی، عدم ابتلا به بیماری های زمینه ای و استفاده از داروهای خاص است.

 

در صورتی که فرد دارای بیماری های زمینه ای باشد و اقدام به کاشت ایمپلنت کند این موضوع می تواند در کوتاه مدت بر ماندگاری ایمپلنت تاثیر خود را نشان دهد.

 

از همین رو همواره تاکید می شود در صورتی که دارای بیماری زمینه ای هستید و یا از داروی هایخاصی استفاده می کنید حتما متخصص جراح را در جریان قرار دهید.

 

استفاده از داروهای خاص می تواند بر پیوند استخوان فک و پروتز ایمپلنت تاثیر منفی بگذارد و حتی می تواند طول دوره درمان را افزایش دهد.

 

در مواردی نیز پیوند استخوانی که برای برخی افراد پیش از کاشت ایمپلنت انجام می شود را پس بزند و عمل کاشت ایمپلنت در نهایت با شکست مواجه شود.

 

برای جلوگیری از تحمل هزینه و روند طولانی درمان حتما موارد مهم را به جراح اطلاع دهید.

 

چگونه می توان عمر ایمپلنت دندان را افزایش داد؟

اگر تمایل دارید راهکارهایی را در پیش بگیرید که عمر ایمپلنت خود را افزایش دهید می توانید موارد زیر را مورد توجه قرار دهید:

 

معاینات دوره ای توسط دندان پزشک: برای این کار باید سالی یک تا دو بار برای چکاپ سلامت دندان های خود به دندانپزشک مراجعه کنید.

 

رعایت بهداشت دهان و دندان: این موضوع یکی از عواملی است که نه تنها بر افزایش عمر ایمپلنت تاثیر دارد بلکه می تواند تاثیر مستقیم بر سلامت همه دندان های شما داشته باشد، پس از این موضوع غافل نشوید.

 

ترک عادات نامناسب: مصرف دخانیات و مشروبات الکلی یا دندان قروچه، خوردن مواد غذایی اسیدی یا سفت و… از مهمترین عواملی است که می تواند تاثیر مستقیم بر کاهش عمر ایمپلنت داشته باشد.

 

با ترک این عادات می توانید مدت ماندگاری ایمپلنت خود را افزایش دهید.

 

سوالات متداول

آیا عوارض جانبی کاشت ایمپلنت بر دوام ایمپلنت دندان تاثیرگذار است؟

در صورتی که عمل کاشت توسط دندانپزشک متخصص و با تجربه انجام شود کمترین عوارض برای شما ایجاد می شود که اکثر آن ها در کوتاه مدت رفع می شود. از همین رو این مسایل نمی تواند بر سلامت و عمر ایمپلنت اثر زیادی داشته باشد.

 

بطور کلی دوام ایمپلنت چه اندازه است؟

مواد اولیه و تکنولوژی که برای تولید ایمپلنت به کار می رود تا حد زیادی بر ماندگاری آن اثرگذار است. اما به طور میانگین میزان عمر ایمپلنت چیزی حدود 10 تا 15 سال تخمین زده می شود که با رعایت توصیه های تخصصی این میزان می تواند افزایش پیدا کند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره