وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پنج راه تشخیص لباس نخ پنبه از دیگر لباس ها

پنج راه تشخیص لباس نخ پنبه از دیگر لباس ها

پنج راه تشخیص لباس نخ پنبه از دیگر لباس ها

 

از قدیم ­الایام یکی از مهم­ترین موضوعاتی که بشر با آن دست­ وپنجه نرم می­کند، موضوع انتخاب پوشش است.

 

از انسان­های اولیه که از برگ درختان برای پوشش خود استفاده­ می­کردند گرفته تا بشر متمول امروزی که با استفاده از انواع و اقسام روش­ها به دنبال رسیدن به بهترین نوع ­پوشش است، همه برای رسیدن به پوششی که علاوه بر زیبایی به سلامت بیشتر فرد کمک کند تلاش­ کرده ­اند.

 

امروزه یکی از الیافی که به دلیل مزایا فوق ­العاده خود بسیار مورد استفاده قرار می­گیرد، نخ پنبه است که از آن در تولید لباس­ها و ست­های راحتی، لباس زیر، لباس­های ورزشی و … استفاده می­شود.

 

پنج راه تشخیص لباس نخ پنبه از دیگر لباس ها

 

نخ ­پنبه چیست؟

پنبه یکی از انواع الیاف طبیعی است که از هزاران سال پیش در پوشش انسان نقش اساسی داشته و امروزه به شیوه­ های مختلفی در این زمینه به کار گرفته می­شود.

 

نخ پنبه گونه­ ای از الیاف پنبه است که ضخامت آن بسیار نازک است اما از استحکام بسیار بالایی برخوردار است و به آسانی دچار پارگی یا آسیب نمی­شود.

 

یکی از مهم­ترین دلایل استفاده از این الیاف، طبیعی و ارگانیک بودن آن است که باعث سازگاری با پوست شده و از به ­وجود آمدن بیماری پوستی جلوگیری می­کند. این الیاف ظاهری براق و جذاب دارند که در میان دیگر الیاف، به راحتی قابل تشخیص ­اند.

 

به دلیل خواص بسیار زیادی که استفاده از این الیاف نسبت به دیگر الیاف طبیعی و مصنوعی دارند، کاربردهای فراوانی برای این الیاف ذکر شده است.

 

به دلیل سازگاری با پوست و نرمی و راحتی، این الیاف تبدیل به انتخاب اول تولیدکنندگان برای تولید لباس زیر شده است.

 

همچنین از این الیاف در تولید لباس­ها و ست­های راحتی نیز استفاده می­شود که یکی از بهترین انواع آن، لباس­های راحتی نخ پنبه ترک است که در فروشگاه اینترنتی هپسی وار می­توانید بهترین کیفیت لباس­های راحتی را با قیمتی مناسب تهیه کنید.

 

مزایا لباس نخ پنبه

 

• عایق حرارت

در لباس­های تولید شده با استفاده از الیاف نخ ­پنبه به­ دلیل وجود فاصله میان بافت­های خود، گرما و سرما را در خود نگه داشته و به عبارتی عایق گرما و سرما محسوب می­شوند و این نکته، این لباس­ها را مناسب استفاده در تمام فصول می­کند.

 

• تنظیم رطوبت

نخ پنبه از الیاف طبیعی تولید می­شود و به همین دلیل در تنفس پوست هیچ ­گونه اختلالی به وجود نمی­ آورد.

 

این نکته باعث کاهش تجمع رطوبت بر روی پوست و جلوگیری از بیماری­های پوستی نیز می­شود.

 

همچنین لباس های نخ­ پنبه به دلیل بافت حوله­ ای خود و کاهش تعریق و بوی بد بدن برای فعالیت های ورزشی بسیار مناسب است.

 

پنج راه تشخیص لباس نخ پنبه از دیگر لباس ها

 

• سازگاری با پوست

این نوع پارچه به دلیل تولید با الیاف طبیعی هیچگونه حساسیت پوستی، خارشی و اگزمایی ایجاد نکرده و به عبارتی دی آلرژیک می­باشند.

 

به این دلیل است که این نوع پارچه کاربرد فراروانی در حوزه پزشکی دارد.در این حوزه از این نوع پارچه برای تولید باند و گاز استریل استفاده می­شود.

 

• نرمی و راحتی

این نوع پارچه یکی از نرم­ترین، سبک­ترین و راحت ترین نوع پارچه است که به دلیل وجود منافذ بسیار زیاد باعث خنکی و تعریق کمتر خواهد شد.

 

به همین دلیل است که بهترین انتخاب برای ست­های راحتی و لباس زیر، استفاده از نخ­پنبه است.

 

• دوام و ماندگاری

این الیاف دارای مقاومت کششی بسیار بالایی می ­باشند که احتمال پاره ­شدن آن را به حداقل می­رساند و می­توان آن را بدون اینکه بافت اصلی آن آسیبی ببیند، با آب گرم شست­شو کرد.

 

همانطور که ذکر شد این نوع پارچه یکی از بهترین و راحت ­ترین نوع پارچه­ هاست و استفاده از آن مزایا بسیار زیادی دارد اما یکی از بزرگترین معایب این پارچه، چروک شدن و آبرفت آن محسوب می­شود پس در هنگام خرید باید به این موضوع توجه کرده تا پس از چندبار شستشو، مشکلی برای پوشیدن این لباس به وجود نیاید.

 

همچنین بهتر است این لباس در مکان­ های تاریک قرار نگیرد. زیرا در صورتی که طولانی مدت در مکان­های تاریک بماند، بافت درونی آن آسیب دیده و الیاف آن ضعیف می­شوند.

 

تشخصیص لباس­های نخ­ پنبه از سایر لباس­ها

 

پنج راه برای تشخصیص لباس­های نخ­ پنبه از سایر لباس­ها

حالا که از مزایای لباس ­های نخ­ پنبه آگاه شدید، بهتر است راه ­های شناسایی این لباس­ها را نیز بدانید تا در مواقع موردنیاز بتوانید از این اطلاعات استفاده کرده تا بهترین خرید را تجربه کنید. پنج راه اساسی تشخیص لباس­های نخ پنبه از سایر لباس­ها به شرح زیر است.

 

• لمس کردن

یکی از راحت­ ترین و قدیمی­ ترین راه­های تشخیص نوع پارچه، لمس کردن آن است. برای اینکار در ابتدا با دست بر روی پارچه کشیده و لطافت و نرمی آن را بررسی می­کنیم.

 

اگر نرمی و لطافت آن ملموس بود آن پارچه پنبه­ای است و در غیر این صورت احتمالا پارچه از الیاف مصنوعی تولید شده­است. همچنین می­توان با دقت به سبکی پارچه به نخ­ پنبه بودن آن رسید.

 

• آزمایش شعله

این آزمایش که یکی از دقیق­ ترین آزمایش­ هاست به این صورت است که در آن قسمتی از الیاف پارچه را جدا کرده و آن را به شعله آتش نزدیک می­کنیم و رفتار الیاف را تحت نظر می­گیریم.

 

اگر الیاف شروع به جمع ­شدن کردند مطمئناً الیاف مصنوعی می­باشند اما در صورتی که الیاف شعله­ ور شده و سپس پودر شدند، الیاف طبیعی است. حال برای فهمیدن نخ­ پنبه بودن یا نبودن پارچه باید به رنگ شعله و بوی سوختن آن توجه کنیم.

 

اگر الیاف نخ از پنبه تولید شده باشند، رنگ شعله نارنجی رنگ بوده و بویی که به مشام می­رسد بوی سوختن طبیعی چوب یا کاغذ است.

 

آزمایش شعله

 

• استفاده از نور آفتاب

یکی دیگر از راه­های تشخیص اصالت پارچه­ نخ پنبه، استفاده از نور آفتاب در این زمینه است. برای اینکار باید پارچه را به زیر نور آفتاب برده و درخشش آن را زیر نظر بگیریم.

 

در صورت مشاهده درخشندگی مطلوب و طبیعی، می­توان گفت این پارچه از الیاف طبیعی نخ­ پنبه تولید شده است اما در صورت مشاهده درخشندگی نامطلوب ، الیاف این پارچه مصنوعی است و از مزایا پارچه نخ پنبه برخوردار نیست.

 

• کشش پارچه

همانطور که می­دانید لباس­های دوخته شده با الیاف نخ­ پنبه خاصیت ارتجاعی بسیار پایینی دارند یعنی در صورتی که قسمتی از آن را بکشیم، کمی طول می­کشد تا به شکل اولیه خود بازگردند.

 

پس برای فهمیدن جنس پارچه می­توان از این روش استفاده کرد. برای اینکار ابتدا دو قسمت از پارچه را مشخص کرده و کمی می­کشیم.

 

در صورتی که پس از کشش، پارچه در لحظه به حالت اولیه خود بازگردد مطمئناً پارچه از الیاف مصنوعی تولید شده است اما اگر زمان کمی طول بکشد که پارچه به حالت اولیه خود بازگردد، می­توان گفت از الیاف نخ­ پنبه استفاده شده است.

 

کشش پارچه

 

• شناخت جنس لباس از روی درجه اتو

می­توانید با خواندن برچسب راهنما بر روی لباس­ و توجه به درجه اتو به جنس لباس پی ببرید. برای انواع جنس­ها سه درجه اتو داریم.

 

درجه ضعیف که برای لباس­هایی هستند که نسبت به حرارت حساسند و ممکن ­است با حرارت مستقیم بافتشان آسیب ببیند.

 

درجه بعدی، درجه ابریشم مصنوعی است که از ترکیب الیاف طبیعی و مصنوعی به وجود آمده است.

 

درجه سوم، درجه تریلین-لئوناردو است که در این درجه پارچه­ هایی قرار می­گیرند که از دوام بالا برخوردارند و برای حالت اتو گرفتن دمای بالایی به آن­ها وارد شود.

 

لباس­های نخ پنبه به دلیل ضعف در برابر حرارت در دسته اول قرار می­گیرند و بهتر است برای اتو کردن این جنس لباس، از اتو بخار استفاده کرد.

 

شناخت جنس لباس از روی درجه اتو

 

جمع بندی

پوشش یکی از مهم­ترین مقوله­ های زندگی بشریت است که در تمام دوران­ ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده، هست و خواهد بود.

 

یکی از بهترین پارچه­ هایی که می­توان با استفاده از آن بهترین نوع لباس ها را فراهم ­آورد لباس های نخ پنبه است که در تولید ست­های راحتی و لباس زیر کاربرد فراوانی دارد.

 

دلیل استفاده از این نوع پارچه در لباس­های راحتی طبیعی بودن الیاف، سازگاری با پوست، تنظیم رطوبت بدن وبه وجود آوردن احساس سبکی و راحتی بسیار زیاد این نوع پارچه است.

 

به دلیل الیاف حساس این نوع پارچه بهتر است برای خرید لباس­های راحتی و لباس زیر نخ پنبه به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید.

 

یکی از معتبر­ترین فروشگاه­ های لباس­ راحتی نخ پنبه ترک، فروشگاه هپسی وار است که با دارا بودن نماد اعتماد به بهترین شکل برای برآورده کردن نیاز مشتریان خود تلاش می­کند.

 

فروشگاه اینترنتی هپسی وار علاوه بر لباس­ راحتی و لباس زیر در حوزه جوراب و جوراب شلواری نیز فعالیت می­کند که می­توانید با قیمتی مناسب، بهترین کیفیت را تجربه کنید و از خریدی مطمئن لذت ببرید.