وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه خورش داوود پاشا با ساده ترین روش ها

روش تهیه خورش داوود پاشا با ساده ترین روش ها

روش تهیه خورش داوود پاشا با ساده ترین روش ها

 

 

اگر از درست کردن غذاهای تکراری خسته شدید با ایران ناز همراه باشید تا امروز یک غذای عالی و راحت به نام خورش داوود پاشا درست کنید و لذت ببرید.

 

*موادی که برای آماده سازی و تهیه خورش داوود پاشا لازم دارید:

-گوشت چرخ کرده   300 گرم

-پیاز   2 عدد

-رب انار   2 قاشق غذاخوری

-نعناع خشک   یک قاشق چای خوری

-نمک و فلفل   به میزان لازم

-دارچین   به میزان لازم

-روغن   به مقدار کافی

 

روش تهیه خورش داوود پاشا با ساده ترین روش ها

خورش داوود پاشا

 

*روش تهیه و آماده سازی خورش داوود پاشا:

میشه گفت طرفدارهای غذاهای ترکیه ای خیلی زیادن. ترکیه مرز تلاقی قاره اروپا و آسیا است و این موقعیت جغرافیایی تاثیر زیادی در ذاعقه مردم ترکیه گذاشته و دستور پخت غذا هاشون تاثیر پذیر از این موقعیت شده است.

 

خورش داوود پاشا از غذاهای خوش مزه و معروف کشور ترکیه است که در ایران هم خیلی ها این غذا رو درست می کنند و طرفدار داره علت نام گذاری این غذا یا کوفته ترکیه ای به خورش داوود پاشا اینه که والی به اسم داود پاشا عاشق این غذا بوده به همین علت این غذا رو به خاطر این شخص به خورش داوود پاشا نام گذاری کردند.

 

تازه یک خبر خوب هم درباره پخت اون بهتون بدم. اونم اینه که خورش داود پاشا زمان خیلی خیلی کمی رو برای پخت از شما می گیره و این یعنی روزایی که به خاطر مشغله کاری زیاد نتونستید یک ناهار دلچسب درست کنید یا حتی وقتایی که مهمون ناخونده در خونتون رو زد می تونید روی این غذای فوق العاده لذیذ و با اصالت حساب باز کنید.

 

خوب با اصل این غذا تا حدودی آشنا شدیم حالا بریم سراغ دستور پخت خورش خوش مزه مون با ما در ایران ناز همراه باشید.

برای تهیه و آماده سازی این غذا باید تمام مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

 

1-مرحله اول تهیه خورش داوود پاشا آماده کردن کفته قلقلی های خوشگلمون هست.

به این ترتیب ابتدا گوشت گوسفندی رو چرخ می کنیم و به اندازه گفته شده یا دلخواه تون جدا کرده یک عدد پیاز رو روش رنده ریز کنید و نمک و فلفل رو بهش اضافه کنید .

خوب ورز بدید توی یخچال بزارید تا کمی گوشت چرخ کرده مزه دار بشه بعد از حدود گذشت یه ربع گوشت چرخ کرده مون رو از یخچال بیرون آورده و به شکل کفته قلقلی درست کنید و کنار بزارید،سایز کفته قلقلی ها به دل خواه خودتون است. ولی سعی کنید همه یک اندازه باشند.

 

2-در مرحله دوم تهیه و پخت خورش داوود پاشا یک عدد پیاز باقی مانده از مواد اولیمون رو خیلی ریز خرد کنید می تونید از خردکن کمک بگیرید رنده نکنید چون شکل جالبی ندارد اما تا می تونید ریز خرد کنید.

پس از آن پیاز رو در روغن تفت دهید (سعی کنید روغن رو خیلی کم استفاده کنید چون کفته قلقلی ها به علت چربی گوشت روغن میندازه و این جوری خورش مون خیلی چرب میشه )در حد خیلی کم پیاز رو تفت بدید بعد کفته قلقلی ها رو بهش اضافه می کنیم تا با پیاز سرخ بشند و نعناع رو بهش اضافه کنید و روش آب بریزید تا آب خورش به جوش بیاد سپس شعله گاز رو کم کنید.

حدود نیم ساعت تا چهل دقیقه هم زمان کافیه واسه جا افتادن.

 

3-سپس در مرحله سوم تهیه ی خورش داوود پاشا اضافه کردن رب انار است رب انار رو در اواسط پخت به خورش اضافه می کنیم سرخ کردن رب انار باعث تلخ شدن رب انار می شه پس رب انار مثل تهیه ی خورش فسنجان اواسط پخت اضافه کنید .

 

اگر رب انار زیادی ترش بود می تونید از شکر هم استفاده کنید طعم ملس این غذاست که باعث خوشمزگی اش میشه.

 

نعناع رو زیاد اضافه نکنید همون مقداری که ذکر شد کافی است اصولا اضافه کردن نعناع به غذا باعث هضم بهتر غذا می شه نعناع زیاد در خورش مون باعث میشه طعم و بوی تندی به خودش بگیره توصیه می کنم نعناع رو سر خود از دستور غذا حذف نکنید اصل این غذا با نعناع هستش. این غذا با پلو خیلی خوش مزه است البته با نون تازه هم عالیه.

 

روش تهیه خورش داوود پاشا با ساده ترین روش ها

 

توجه داشته باشید که در دستور اصلی این غذا رب گوجه ذکر نشده اما برای قوام سس خورش و مزه ی خوبی که رب گوجه داره می تونید یک قاشق غذا خوری هم رب رو بعد از سرخ شدن کوفته قلقلی و پیاز بهش اضافه کرد و رب رو قشنگ با کفته ها و پیاز ها تفت بدید من امتحانش کردم و طعم و مزه ی خوبی داره اما خوب اضافه کردن رب کاملا اختیاری است.

مقدار این غذا برای چهار تا پنج نفر کافی است و زمان آماده کردن خورش داوود پاشا حدودا دو ساعت است.

مدت زمان آماده سازی این غذا 15 دقیقه و زما پخت آن 45 دقیقه است.نوش جاااااااان.