وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چه مدت بعد از تزریق بوتاکس می توان ورزش کرد؟

چه مدت بعد از تزریق بوتاکس می توان ورزش کرد؟

چه مدت بعد از تزریق بوتاکس می توان ورزش کرد؟

 

تزریق بوتاکس در زمینه زیبایی به طور گسترده ای محبوب شده است و روشی غیر تهاجمی برای کاهش ظاهر چین و چروک و خطوط ریز به افراد ارائه می دهد.

 

چه مدت بعد از تزریق بوتاکس می توان ورزش کرد؟

 

این روش که از سم بوتولینوم به دست می‌آید، با فلج موقت ماهیچه‌ها عمل می‌کند و در نتیجه چین‌های صورت را صاف می‌کند و ظاهری جوان‌تر ایجاد می‌کند.

 

چه مدت بعد از تزریق بوتاکس می توان ورزش کرد؟

بسیاری از کارهای زیبایی که امروزه در کلینیک های زیبای انجام می گیرند، نیازی به بستری شدن ندارند. تزریق بوتاکس نیز از جمله مواردی است که بسیار راحت بوده و شخص در شرایط سخت و پیچیده قرار نخواهد گرفت.

 

در واقع متقاضی پس از انجام تزریق، میتواند بلافاصله به منزل رفته و فعالیت های عادی و روزمره خود را انجام دهد. اما ممکن است سوالی که برای بسیاری از افراد پیش بیاید این باشد که آیا ورزش کردن نیز پس از انجام کارهایی مانند بوتاکس، می تواند جزء فعالیت های عادی روزمره محسوب شود یا خیر؟

 

آیا ما مجاز هستیم که پس از تزریق، فعالیت های سنگین را از سر بگیریم یا ممکن است این کار برای ما مضر باشد؟ در این مطلب می خواهیم به این سوالات پاسخ دهیم.

 

آیا عرق کردن پیشانی باعث از بین رفتن بوتاکس می شود؟

در پاسخ این سوال باید بگوییم تا حدی این حرف درست است که عرق کردن، می تواند به خنثی کردن اثرات بوتاکس کمک کند. این موضوع به این دلیل است که وقتی که شما ورزش میکنید، تمام بدن شما اعم از صورتتان دچار تعریق می شود.

 

حال هنگامی که می خواهید این عرق را از روی صورت خود پاک کنید، احتمال اینکه به صورت ناخواسته و ناخودآگاه بر روی صورت خود، به خصوص ناحیه تحت درمان فشار وارد کنید وجود دارد.

 

این موضوع می تواند نتایجی منفی در تزریق بوتاکس به همراه داشته باشد. فشاری که وارد می کنید به دو صورت می تواند برای شما مضر باشد؛ این کار هم ممکن است عوارض ناشی از بوتاکس را شدیدتر کند و هم ممکن است بوتاکس تزریق شده را، در محل درمان جابجا کرده و به قسمت های دیگر صورت منتقل نماید.

 

آیا تحرک زیاد در ورزش تزریق بوتاکس را بی اثر می کند؟

پس از تزریق بوتاکس یکی از دستورالعمل های مراقبتی که پزشک به شما ارائه می دهد، این است که تا حداقل ۴ ساعت نباید به صورت خود دست بزنید؛ زیرا هر گونه لمسی ممکن است همانند یک فشار زیاد، برای ناحیه تحت درمان محسوب شود.

 

در کنار این موضوع فعالیت هایی که باعث فشار آمدن به ناحیه تحت تزریق شوند نیز غیر مجاز هستند. یکی از همین فعالیت های سنگین، ورزش های سنگین هستند. در واقع ورزش هایی که تحرک زیادی داشته و شما را به جنب و جوش وادارند، جزء کارهایی هستند که نباید انجام دهید.

 

ورزش کردن قادر است ناحیه مورد تزریق قرار گرفته را تحت فشار قرار دهد. همچنین هنگام ورزش، جریان خون در بدن افزایش پیدا می کند. این که افزایش جریان خون هم برای سلامت عمومی بدن و هم برای پوست مزایای دارد، درست است.

 

اما این افزایش جریان خون موجب شدیدتر شدن عوارض جانبی بوتاکس خواهد شد. از طرفی وقتی که جریان خون افزایش پیدا کند، می تواند موادی که به ناحیه تحت درمان تزریق شده اند را حرکت داده و به قسمت های دیگر صورت منتقل کند.

 

حرکت مواد تزریقی به سایر نواحی صورت، می تواند عوارض زیادی داشته باشد. یکی از مهم ترین این عوارض، افتادگی ابروها و پلک ها است.

 

نکته دیگر در این خصوص این است که تحرک بیش از حد حاصل از ورزش کردن، ممکن است باعث شود بوتاکس از محل اصلی خود جابجا شود که در مورد عوارض آن صحبت کردیم؛ بنابراین معمولا توصیه می شود که فعالیت های ورزشی حداقل تا ۲۴ ساعت پس از تزریق بوتاکس، متوقف شوند.

 

حتی بسیاری از پزشکان توصیه می کنند که در حد امکان تا چند روز پس از تزریق، از فعالیت های ورزشی اجتناب کنید.

 

چه مدت بعد از تزریق بوتاکس می توان ورزش کرد؟

 

آیا بعد از تزریق بوتاکس می توان عضلات صورت را ماساژ داد؟

ماساژ دادن صورت تا حداقل ۲۴ ساعت پس از تزریق بوتاکس، مجاز نخواهد بود. حتی مالیدن های ساده که در اثر حواس پرتی ممکن است بر روی صورت خود انجام دهید نیز غیر مجاز هستند.

 

این موضوع به قدری مهم است که گفته می شود نه تنها از فشار دادن یا ماساژ صورت باید پرهیز کنید، بلکه در حد امکان باید سعی کنید به صورت خود دست نزنید.

 

زیرا دست زدن و بدتر از آن فشار و ماساژ دادن ناحیه مورد تزریق قرار گرفته، می تواند داروی تزریق شده را به یکی دیگر از نواحی صورت منتقل کند.

 

این انتقال دارو از یک نقطه به نقطه دیگر، می تواند عوارضی را برای بیمار به همراه داشته باشد؛ عوارضی مانند افتادگی پلک و یا حتی در موارد شدیدتر آسیب های عصبی، می توانند در اثر دست زدن یا اعمال فشار و ماساژ بر روی ناحیه تحت درمان بروز کنند.

 

هر چند که لمس صورت یا مالیدن آن یک کار غیر ارادی و ناخواسته است، اما باید بسیار حواستان به این موضوع باشد. به هر حال وقتی که تصمیم می گیرید کاری مانند تزریق بوتاکس را انجام دهید، باید تمامی دستورالعمل های مربوط به آن را نیز پذیرفته و انجام دهید.

 

نکته مهم این است که وقتی که از ماساژ و یا لمس صورت صحبت می کنیم، منظورمان صرفاً ماساژ های مراقبتی نیست؛ بلکه هر نوع حرکتی که باعث لمس پوست و اعمال کوچکترین فشار بر روی آن شود، غیر مجاز است.

 

به طور مثال پس از تزریق بوتاکس، حداقل تا ۴ ساعت اول باید از خم شدن، دراز کشیدن و خوابیدن خودداری کرده و بنشینید؛ زیرا موقعی که شما می خوابید، به امور آگاه نبوده و ممکن است در خواب، بر روی ناحیه تحت تزریق خوابیده و آن را تحت فشار قرار دهید.

 

همچنین بهتر است بین ۴ تا ۲۴ ساعت پس از تزریق، صورت خود را بشویید؛ زیرا همین شستن صورت، خود به نوعی لمس صورت محسوب شده و باعث اعمال فشار بر روی آن خواهد شد.

 

از طرفی استفاده از شوینده ها و اسکراب های لایه بردار، بر روی نتایج تزریق اثر گذاشته و احتمال کبودی را بالا می برد.

 

حداقل ۲۴ ساعت پس از تزریق بوتاکس، از آرایش کردن، استعمال انواع کرم ها و حتی حمام کردن خودداری کنید؛ زیرا این موارد نیز با مالش پوست همراه هستند که می تواند مضر باشد. البته پس از ۲۴ ساعت نیز اگر تصمیم داشتید حمام کنید، حتماً باید از آب ولرم استفاده نمایید.

 

در این مقاله از سایت دکتر مهسا عماد به یکی از مهمترین سوالاتی که برای متقاضیان تزریق بوتاکس ممکن است پیش بیاید، پاسخ دادیم. اگر می خواهید کارهای زیبایی را انجام دهید، قبل از آن تمامی اطلاعات لازم در خصوص آن را به دست آورید.

 

اقدامات قبل و بعد از عمل های زیبایی، به شدت می توانند در نتایج آن تاثیرگذار باشند. برعکس، اگر دستورالعمل های لازم را به درستی انجام ندهید، نه تنها نتیجه لازم را نخواهید گرفت، بلکه احتمال دارد با عوارض و مشکلات دیگری نیز روبرو شوید.