وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه دلمه کلم پیچ در منزل

روش تهیه دلمه کلم پیچ در منزل

روش تهیه دلمه کلم پیچ در منزل

 

*موادی که برای تهیه این دلمه لازم دارید:

-کلم برگ   یک عدد

-گوشت چرخ کرده   ۵00 گرم

-پیاز   ۴ عدد

-شکر   75گرم

-روغن مایع   ۱۹0 میلی لیتر

-رب گوجه فرنگی   4قاشق سوپ خوری

-زعفران دمکرده   به مقدار کافی

-برنج   ۲ پیمانه

-آبلیمو   ۳ قاشق سوپ خوری

-دارچین   ۱/۲ قاشق چای خوری

-آلو   ۱۵ عدد

-جعفری   ۶۰ گرم

-تره   ۴۰ گرم

-شوید   ۳۰ گرم

-گشنیز   ۴۰ گرم

-ترخون   ۳۰ گرم

-نمک،فلفل، زردچوبه   به مقدار کافی

 

*برای داشتن یک دلمه کلم پیچ عالی باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-ابتدا برای درست کردن دلمه کلم پیچمون میریم برای آماده کردن مواد اولیه مون. اول از همه کلمی که داریم رو برمیداریم و میشوریم و میزاریم کنار.

 

سپس آلوهایی که داریم رو میشوریم و از دو ساعت قبل میریزیم تو یه کاسه همراه با آب تا کامل خیس بخورن. سپس میریم سراغ پیازهامون.

 

اول پوستشون رو میگیریم و بعد از شستشو اونها رو تخته آشپزخانه گذاشته و خردشون میکنیم. بعد از اینکه آنها رو خرد کردیم به کناری میزاریم و میریم سراغ پاک کردن سبزیجاتمون. سبزی ها مون رو تمیز پاک میکنیم و بعد مشوریمشون تا هر آلودگی که دارن از بین بره. سپس بعد از شستشو و آبکش میزاریم تا کامل آبشون بره و خشک بشن.

 

حالا نوبت برنجمونه. برنجمون رو تمیز پاک کرده و میشوریم و میزاریم کنار. حالا یه قابلمه کوچیک برمیداریم و آب میریزیم داخلش و کمی نمک و روغن هم بهش اضافه کرده و میزاریم رو حرارت تا به جوش بیاد. بعد از اینکه شروع به جوشیدن کردن برنجون رو میرزیم داخلش و میزاریم قل بخوره تا نیم پز شه.

 

زمانی که برنجمون نیم پز شد اون رو آبکش کرده و میزاریم کنار. حالا سبزی هامون رو که دیگه خشک شده برمیداریم و رو تخته آشپزخانه و شروع میکنیم به خرد کردنشون البته به صورت ریز. بعد از اینکه خرد کردیم سبزی ها رو اونها رو هم میزاریم کنار.

 

2-حالا تو این مرحله اول از همه یه تابه برمیداریم و روغن میریزیم داخلش و میزاریم رو حرارت تا روغنمون داغ شه. سپس پیازهایی که خرد کرده بودیم رو میریزیم داخلش و شروع میکنیم به تفت دادنشون.

 

همین که پیازها کمی سبک شد زردچوبه رو بهشون اضافه کرده و مجدد با هم تفتشون میدیم. همین که پیازهامون داشت طلایی میشد نصفی از پیازها رو از تابه درمیاریم و تو یه ظرف میریزیم و گوشت چرخ کردمون رو به بقیه پیاز داغ ها اضافه کرده و خوب مخلوط میکنیم و با هم تفت میدیمشون تا خوب سرخ بشن و اگر آبی دارن کشیده بشه.

 

وقتی گوشتمون خوب سرخ شد نصفی از رب گوجه فرنگیمون رو همراه با نمک، فلفل، دارچین و آبلیمو بهش اضافه میکنیم و مجدد تفت میدیمشون با هم و در آخر مقداری زعفران دمکرده اضافه کرده و هم میزنیم تا تمام طعم ها به خورد هم برن.

 

سپس دو پیمانه آب به مخلوط گوشتیمون اضافه میکنیم و حرارت رو هم کم کرده و میزاریم گوشتمون خوب بپزه و آبی که ریختیم تبخیر بشه.

 

سپس یه تابه دیگه برمیداریم و کمی روغن میریزیم داخلش، کمی که داغ شد سبزی هایی که ریز خرد کرده بودیم رو میریزیم داخلش و شروع میکنیم به تفت دادنشون.

 

کمی که تفت خورد از تابه در میاریم و میزاریم کنار. سپس سبزی های تفت داده شدمون رو با برنج نیم پزمون به مخلوط گوشتیمون اضافه کرده و شروع میکنیم همه مواد رو با هم به مخلوط کردن تا خوب با هم قاطی بشن و یه مخلوط یکدست به دست بیاریم.

 

روش تهیه دلمه کلم پیچ در منزل

 

3-حالا تو این مرحله نوبت خود کلم برگمونه. یه قابلمه برمیداریم و آب میریزیم داخلش و میزاریم رو حرارت تا جوش بیاد. سپس وقتی جوش اومد کلم برگمون رو درسته میزاریم داخل قابلمه آب جوش و میزاریم ۱۰ الی ۱۲ دقیقه تو آب جوش بمونه تا خوب نرم بشه.

 

سپس بعد از ۱۲ دقیقه از آب جوش در میاریمش و شروع میکنیم به جدا کردن برگ ها. و به اصطلاح خودمون برگ برگش میکنیم. در ادامه زمانی که کلم رو برگ برگ کردیم، مجدد برگ ها رو تو آب جوش میریزیم و میزاریم یکی دو تا قل بخوره سپس آبکش میکنیمشون و میزاریم تا کامل خنک شن.

 

به هیچ وجه داغ داغ برگها رو نپیچید. سپس وقتی برگ هامون سرد شد میاریمشون و مایه دلمه رو هم میزاریم کنارمون. بعد مقداری از مایه مون رو یه گوشه از برگ کلممون میریزیم و بعد شروع میکنیم به پیچیدن برگ کلممون.

 

بعد از اینکه تمام برگ کلم ها رو پیچیدیم و آماده کردیم میزاریمشون کنار. در ادامه ظرفی که میخواهیم داخلش دلمه کلم پیچمون رو درست کنیم رو برمیداریم ۱/۴ پیمانه از روغنی که داریم رو تو قابلمه میریزیم سپس چند تا از برگ های کلم رو کف قابلمه چینده و بعد دلمه هامون رو شروع میکنیم به چیندن داخل قابلمه.

 

سپس آلو هامون رو آبکش میکنیم و ما بین دلمه ها میریزیم. در آخر هم یه تابه کوچیک برمیداریم و کمی روغن میریزیم داخلش و میزاریم رو حرارت سپس مابقی رب گوجه فرنگی مون رو داخل تابه ریخته و شروع میکنیم به تفت دادنش.

 

سپس بعد از اینکه خوب سرخ شد دو پیمانه آب بهش اضافه کرده و از رو حرارت برمیداریم و با مابقی روغن ها روی دلمه هامون میریزیم و در آخر هم مجدد کمی آبلیمو، شکر، زعفران و دارچین روی دلمه ریخته و میزاریم رو حرارت تا خوب بپزه. بعد از یک ساعت که دلمه ها پخت تو ظرف چینده و سروشون میکنیم.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 10 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد حدودا یک ساعت و زمان مناسب برای پخت حدود یک ساعت است.نوش جاااااااااااان…