وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه مرغ بالزامیک عالی و خوشمزه

روش تهیه مرغ بالزامیک عالی و خوشمزه

روش تهیه مرغ بالزامیک عالی و خوشمزه

 

با سلام خدمت ایران نازی های عزیز و کدبانو.امروز در خدمت شما هستیم با آموزش یک غذای فوق العاده به اسم مرغ بالزامیک.امیدوارم درست کنید و در کنار خانواده لذت ببرید.

 

*موادی که برای تهیه این غذا لازم دارید:

-سرکه بالزامیک   1/3 فنجان

-روغن زیتون   1/4 فنجان

-سیر   1 قاشق غذاخوری (3 حبه)

-رزماری   2 قاشق چایخوری

-آویشن   2 قاشق چایخوری

-سس خردل   2 قاشق چایخوری

-نمک و فلفل   1 قاشق چایخوری

-فیله مرغ   900 گرم

-جعفری   1 قاشق غذاخوری

-روغن زیتون   2/3 فنجان برای سس

-سرکه قرمز   2 قاشق غذاخوری برای سس

-آبلیمو   2 قاشق غذاخوری برای سس

-نمک و فلفل   1/2 قاشق چایخوری برای سس

-سیر   1 قاشق چایخوری برای سس

-عسل   1 قاشق چایخوری برای سس

-سس خردل   2 قاشق چایخوری برای سس

-بیکن دودی   8 برش برای سالاد

-تخم مرغ   4 عدد برای سالاد

-کاهو   1 سره بزرگ

-سینه مرغ   2-1/2 فنجان برای سالاد

-گوجه گیلاسی   1-1/2 فنجان

-پیاز قرمز   1/3 فنجان یا 1/2 از یک

-آووکادو   1 عدد

-پنیر چدار   1 فنجان

 

روش تهیه مرغ بالزامیک عالی و خوشمزه

 

*برای داشتن یک مرغ بالزامیک عالی و خوشمزه باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-برای آماده کردن مرغ با بالزامیک اول این مواد را آماده کنید. سرکه بالزامیک ، روغن زیتون ، سیر خرد شده ،اگر رزماری تازه ندارید از خشک آن 3/4 قاشق غذاخوری بریزید و آویشن تازه (یا 3/4 قاشق غذاخوری خشک شده) و خردل دیژون ، نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده ، ران مرغ (یا سینه) بدون استخوان ، جعفری تازه خرد شده ، اختیاری ، را آماده کنید .

 

بعد گوشت مرغ را در یک کیسه زیب کیپ و یا می توانید از یک کاسه استفاده کنید). در یک کاسه سرکه بالزامیک ، روغن زیتون ، سیر ، رزماری ، آویشن ، خردل دیژون ، نمک و فلفل را با هم کاملا مخلوط کنید.

 

گوشت مرغ را توی یک کیسه زیپ کیپ و یا توی همان کاسه بریزید و سس مرینت آماده شده را روی گوشت مرغ ها بریزید و کاملا هم زده تا تمام سطح گوشت با این سس پوشش داده شود و بعد از مدت 2 تا 8 ساعت برای سینه مرغ و برای رانها 2 تا 24 ساعت در یخچال قرار دهید.

 

2-در این مرحله گریل را با حرارت متوسط ​​تا زیاد 400 درجه گرم کنید. در حین گرم کردن ، میله های روی گریل را کاملا تمیز کنید و بعد از چرب کردن تکه های مرغ را از توی ماریناد بردارید.

 

در حالی که ماریناد اضافی را داخل کیسه تکان می دهید. آن را به گریل منتقل کرده و در هر طرف حدود 5 تا 8 دقیقه یا بیشتر بپزید و یا فر را روشن کرده و بعد از داغ شدن فر تکه های مرغ مزه دار شده را روی پنجره و یا توی سینی قرار دهید .

 

در فر گذاشته تا پخته و کباب شود و فقط در حین پخت گاهی آن را بچرخانید تا دو طرف کاملا پخته و کباب شود و یا می توانید در ماهی تابه روی حرارت اجاق گاز آن را توی یک ماهی تابه گریل و یا معمولی آن راپخته و آماده کنید .بعد در کنار سالاد و سبزیجات با سس دلخواه آن را سرو کنید.

3-برای یک سالاد کاب خوشمزه و عالی که هم میتوانید با مرغ و هم بدون گوشت آن را آماده کنید به موادی مانند برای و یک سس وینیگرت خوش طعم عالی احتیاج دارید.

 

2/3 فنجان روغن زیتون ،2 قاشق غذاخوری سرکه قرمز ،2 قاشق غذا خوری آب لیمو و 2 قاشق چایخوری خردل دیژون، 1 قاشق چایخوری عسل ،1 قاشق چایخوری سیر، 1/2 قاشق چایخوری نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده، آماده کنید و برای خود سالاد بیکن ، تخم مرغ بزرگ ، کاهو رومی ، خرد شده ، مرغ پخته و خرد شده ،گوجه فرنگی گیلاسی نصف شده ، پیاز قرمز کوچک ، نازک برش خورده ، آووکادو بزرگ ، خرد شده ،پنیر چدار خرد یا رنده شده را آماده کنید.

 

فر را با دمای 400 درجه فارنهایت و یا 200 درجه سانتیگراد گرم کنید. توی یک سینی کاغذ فویل را پهن کرده و نوارهای بیکن را در یک لایه توی سینی کنار هم قرار دهید.

 

سپس سینی را در فر قرار دهید و بگذارید در فر از قبل گرم شده حدود 12 – 20 دقیقه پخته و یا ترد و برشته شود (زمان پخت بر اساس ضخامت بیکن متفاوت است). بعد از فر خارج کرده و بیکن ها را روی یک دستال و یا حوله کاغذی آشپز خانه قرار داده تا روغن و چربی اضافه خود بیکن گرفته شود. سپس آن را ریز خرد کنید.

 

3-4 سانت آب را توی قابلمه اضافه و روی حرارت متوسط ​​تا زیاد بجوشانید.تخم مرغ ها را اضافه و با درب بسته بگذارید 14 دقیقه پخته و آب پز شود.

 

بعد از پخت تخم مرغ را بلافاصله به یک کاسه آب یخ منتقل کنیدو بگذارید 15 دقیقه در آب یخ استراحت کند ، سپس تخم مرغ ها را از آب خارج کرده و پوست بگیرید و خرد کنید. کاهو را در یک کاسه بزرگ سالاد یا در بین پنج بشقاب سرو قرار دهید.

 

روی آن بیکن ، تخم مرغ ، گوجه فرنگی ، پیاز ، آووکادو و پنیر چدار را اضافه کنید. سس را دوباره هم بزنید سپس روی سالاد بریزید و سرو کنید.

 

 برای یک سالاد طراوت از سس سرد استفاده کنید. برگهای خرد شده کاهو را خوب بشویید و سپس خوب خشک شود ، صبر کنید تا سس اضافه شود تا آماده سرو شود تا کاهو پژمرده نشود.

 

آووکادو را تا زمان سرو آماده خرد نکنید زیرا شروع به قهوه ای شدن می کند. برای پیاز قرمز کمتر ، بعد از خرد شدن زیر آب بشویید و آبکش کنید.

 

روش تهیه مرغ بالزامیک عالی و خوشمزه

 

توجه داشته باشید این غذا مخصوص 5 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 20 دقیقه و زمان مناسب برای پخت حدود یک ساعت و نیم الی دو ساعت است.