وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه پلو ازبکس خوشمزه با ترفند های ساده

روش تهیه پلو ازبکس خوشمزه با ترفند های ساده

روش تهیه پلو ازبکس خوشمزه با ترفند های ساده

 

*موادی که برای تهیه این پلوی خوشمزه لازم دارید:

-روغن مایع   به میزان لازم

-سینه مرغ   500 گرم

-پیاز   1 عدد

-هویچ   1 عدد بزرگ

-نمک فلفل   به میزان لازم

-برنج   2 پیمانه

-سیر   2 حبه

-جعفری   چند برگ

-زردچوبه   به میزان لازم

 

*برای داشتن یک پلو ازبکی عالی در منزل باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ما در ایران ناز همراه باشید.

1-ابتدا و برای شروع کار سراغ آماده کردن پیاز داغ می رویم و برای این منظور 1 عدد پیاز را شسته و آن را پوست می کنیم و پیاز را به صورت نگینی و ریز خرد می کنیم و یا می توانیم پیاز را رنده کنیم.

 

سپس داخل یک تابه روغن مایع می ریزیم و وقتی روغن داغ شد پیازهای خرد شده و یا رنده شده را داخل تابه می ریزیم و آنها را تفت می دهیم تا پیاز ما سبک و طلایی و کم حجم شود. سپس 2 حبه سیر را پوست می کنیم و به صورت ریز خرد می کنیم و یا با سیر خرد کن سیرها را له می کنیم و در تابه پیازها تفت می دهیم تا بوی سیر در آید.

 

2-سپس 500 گرم سینه مرغ را شسته و ان را آبکش کرده و با چاقو به صورت ریز و نگینی خرد می کنیم و سپس سینه مرغ خرد شده را داخل تابه جدا و در روغن تفت می دهیم.

 

در ادامه درب تابه را می بندیم و منتظر می شویم تا مرغ ما روی شعله ملایم گاز مغز پخت شود و سپس مقدار کافی نمک و فلفل و زردچوبه برای مزه دار شدن داخل تابه می ریزیم. سپس مرغ پخته شده را به تابه پیاز داغ اضافه می کنیم و مواد را با هم مخلوط می کنیم.

 

3-سپس 1 عدد هویج را شسته و آن را پوست می کنیم می ریزیم و با چاقو و یا رنده درشت هویج را خرد می کنیم و سپس داخل یک تابه و در روغن هویج را تفت می دهیم و منتظر می شویم تا هویج کاملا بپزد و نرم شود. سپس هویج پخته شده را به تابه مرغ و پیاز اضافه می کنیم و مواد را کاملا با هم مخلوط می کنیم.

 

4-سپس 2 پیمانه برنج را که از شب قبل در آب و نمک خیس کرده بودیم را داخل یک قابلمه می ریزیم و به آن مقداری آب و نمک و روغن مایع اضافه می کنیم و قابلمه را روی گاز می گذاریم و منتظر می شویم تا برنج داخل قابلمه بجوشد و بعد وقتی برنج حالت زنده داشت آن را آبکش می کنیم. سپس داخل یک قابلمه مقداری روغن مایع می ریزیم .

 

سپس از برنج آبکش شده کف قابلمه می ریزیم و از مواد میانی تهیه شده روی برنج می ریزیم و با دست مواد را با برنج مخلوط می کنیم و مجددا روی آن را برنج می ریزیم و روی برنج را از مواد مرغی می ریزیم و درب قابلمه را می بندیم و قابلمه را روی شعله ملایم گاز می گذاریم و برنج را دم می کنیم.

5-سپس وقتی برنج دم کشید آن را از روی گاز برداشته و در ظرف مناسبی می ریزیم و روی آن را با چند برگ جعفری تزیین می کنیم و این غذای خوشمزه را برای وعده غذایی ناهار همراه با ترشی سیر و سالاد شیرازی و سبزی خوردن می خوریم.

 

توجه داشته باشید پلو ازبکی که امروز به شما آموزش دادیم مخصوص 2 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 40 دقیقه و زمان مناسب برای پخت حدود 2 ساعت است.نوش جااااااااان…