وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه پلو مجبوس یونانی با ترفند های ساده

روش تهیه پلو مجبوس یونانی با ترفند های ساده

روش تهیه پلو مجبوس یونانی با ترفند های ساده

 

دستور آشپزی امروز آموزش تهیه مجبوس پلو یونانی می باشد برای تهیه این غذا می توانید از تیکه های گوشت مرغ یکسان و یا تیکه های مختلف مرغ استفاده کنید این کار بستگی به ذائقه و سلیقه شما دارد.

 

همچنین اگر دوست داشته باشید پلوی شما قرمز و نرم تر باشد می توانید میزان گوجه فرنگی آن را افزایش دهید.

 

*موادی که برای تهیه این غذا لازم دارید :

-نمک و فلفل   به میزان لازم

-روغن   به میزان لازم

-ادویه کاری   به میزان لازم

-پودر زیره   ۱ قاشق چای خوری

-پودر هل   ۱ قاشق مربا خوری

-مرغ   ۶ تیکه

-کره   ۵۰ گرم

-پیاز   ۱ عدد

-گوجه فرنگی   2 عدد

-برنج   ۲ پیمانه

-فلفل دلمه ای   ۱ عدد

-زعفران دمکرده   به میزان لازم

 

*برای داشتن یک پلو مجبوس یونانی باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ما در ایران ناز همراه باشید.

1-برای تهیه این پلو ابتدا برنج را شسته و از شب قبل یا حداقل چند ساعت قبل از پخت درون آب گرم بخیسانید و برای تهیه مواد میانی برنج ابتدا مواد اولیه آن را آماده کرده تا هنگام ترکیب مواد با یکدیگر راحت تر باشید.

 

برای این کار ابتدا گوجه فرنگی ها را شسته و پوست گرفته و به صورت نگینی خرد کنید و تا آن جا که می توانید هسته ی گوجه فرنگی ها را جدا کنید فلفل دلمه ای را نیز شسته و همانند گوجه فرنگی ها به صورت نگینی خرد کنید پیاز را پوست گرفته و بشویید و به صورت نگینی خرد کنید.

 

تابه نسوز یا تفلون مناسبی را انتخاب کرده تیکه های مرغ را شسته و به همراه نصف لیوان درون تابه بریزید تابه را بر روی شعله با حرارت ملایم قرار دهید هنگامی که آب درون تابه تا حدی تبخیر شد پیاز خرد شده را به همراه مقداری روغن درون تابه ریخته و به همراه تیکه های مرغ خوب تفت داده و سرخ کنید.

 

همین که پیاز ها کمی سرخ شدند و در حال تغییر رنگ بودند فلفل دلمه ای خرد شده را نیز اضافه کرده و همراه بقیه مواد درون تابه تفت دهید و در انتها گوجه فرنگی ها به همراه ادویه های ذکر شده در لیست مواد لازم را (پودر هل، پودر زیره، ادویه کاری، زردچوبه، نمک و فلفل) درون تابه ریخته و با بقیه مواد تفت داده به طوری گوجه فرنگی ها کاملا له شده و آب آن ها نیز تبخیر شود بعد از این کار شعله ی زیر تابه را خاموش کنید.

 

2-در این مرحله درون قابلمه ی مناسبی مقداری آب بریزید قابلمه بر روی شعله با حرارت متوسط بگذارید بعد از این که آب به جوش آمد مقداری نمک درون قابلمه بریزید آبی که برنج را درون آن خیساندید را دور ریخته و برنج درون آب جوش بریزید.

 

با کفگیری برنج درون قابلمه به آرامی هم بزنید اجازه دهید برنج درون آب جوش کاملا بپزد به طوری که اگر یک دانه برنج را زیر دندان خود بگذارید به راحتی و بدون فشار دانه ی برنج نصف شود بعد از این که برنج کاملا پخته شد آن را درون آبکشی بریزید سپس مقداری آب ولرم بر روی برنج خود بریزید تا نمک اضافی برنج از آن خارج شود.

 

3-قابلمه ی که برنج را درون آن پختید را با آب کاملا شسته و تمیز کنید درون قابلمه با استفاده از کفگیر نیمی از برنج را بریزید سپس بر روی آن مایه گوشتی که آماده کرده بودید قرار دهید و بر روی آن مابقی برنج را بریزید با استفاده از کفگیر برنج را تا حدی در وسط قابلمه جمع کرده و زعفران دم کرده را بر روی برنج خود بریزید.

 

با استفاده از دسته ی کفگیر چند سوراخ بر روی برنج خود ایجاد کرده و دم کنی را بر روی قابلمه بگذارید شعله پخش کن را بر روی شعله با حرارت ملایم قرار دهید قابلمه را بر روی شعله پخش کن قرار داده و حدود یک ساعت صبر کنید تا پلوی شما کاملا دم کشیده و آماده شود در انتها کره را درون تابه ی کوچکی ریخته و بر روی شعله با حرارت ملایم قرار دهید تا کره درون تابه ذوب شود سپس کره را بر روی پلوی خود بریزید.

 

در این مرحله مجبوس پلو یونانی شما کاملا آماده است می توانید آن را درون ظرف مناسبی ریخته و سرو کنید و به تنهایی و یا به همراه سالاد شیرازی، ماست یا هر چاشنی که دوست دارید میل کنید.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 4 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 45 دقیقه و زمان مناسب برای پخت 100 دقیقه است.نوش جااااااان…