وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه کوکو سیب زمینی پر شده با مواد

روش تهیه کوکو سیب زمینی پر شده با مواد

روش تهیه کوکو سیب زمینی پر شده با مواد

 

*موادی که برای تهیه این کوک سیب زمینی لازم دارید:

-آردبرنج   نصف لیوان

-سیب زمینی   500 گرم

-نشاسته ذرت   1 قاشق غذاخوری

-نمک فلفل   به میزان لازم

-پاپریکا   به میزان لازم

-قارچ   250 گرم

-پیاز   1 عدد

-سیر   3 حبه

-کدو سبز   1 عدد

-فلفل دلمه   نصف

-پنیر پیتزا   به میزان لازم

جعفری خرد شده   2 قاش غذاخوری

-روغن مایع   به میزان لازم

-تخم مرغ   1 عدد

 

*برای داشتن یک کوکو سیب زمینی پر شده با مواد باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-ابتدا و برای شروع کار 500 گرم سیب زمینی را با آب می شوریم و آن را داخل یک قابلمه آب می ریزیم و قابلمه را روی گاز می گذاریم و منتظر می شویم تا سیب زمینی آبپز شود.

 

سپس وقتی سیب زمینی پخت ان را از قابلمه در آورده و پوست می کنیم و سیب زمینی را با گوشت کوب وقتی هنوز داغ است له می کنیم. سپس مقداری نمک و فلفل و پاپریکا روی سیب زمینی له شده می ریزیم تا مزه دار شود.

 

2-سپس در ادامه مواد داخلی کوکو را درست می کنیم و برای این منظور داخل یک تابه مقداری روغن مایع می ریزیم و تابه را روی گاز می گذاریم و وقتی روغن داغ شد یک عدد پیاز را شسته و پوست می کنیم و پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و سپس پیاز خرد شده را داخل تابه و در روغن تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود.

 

سپس 3 حبه سیر را نیز پوست می کنیم و با سیر خرد کن له کرده و ان را به تابه پیاز اضافه می کنیم و مواد را کاملا قاطی می کنیم.

3-سپس فلفل دلمه را شسته و آن را نصف کرده و با چاقو آن را به صورت ریز و نگینی خرد می کنیم و داخل تابه پیاز ها می ریزیم و سپس 1 عدد کدو سبز را نیز شسته و آن را به صورت نگینی خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم و 250 گرم قارچ را شسته و آنها را به صورت ریز خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم و مواد را با هم تفت می دهیم.

 

سپس منتظر می شویم تا کدو سبز نرم شود و در آخر 2 قاشق غذاخوری جعفری خرد شده را داخل تابه می ریزیم و مقداری نمک و فلفل اضافه می کنیم تا مواد ما مزه دار شود و سپس زیر گاز را خاموش می کنیم. اکنون مواد داخلی کوکو ما آماده است.

 

4-سپس 1 عدد تخم مرغ و نصف لیوان آرد برنج و 1 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت را به سیب زمینی له شده اضافه می کنیم و با هم مخلوط می کنیم تا مایه کوکو آماده شود.

 

سپس مواد را به 8 تکه تقسیم می کنیم و با دست آنها را کاملا گرد می کنیم. سپس مواد را کف دست باز می کنیم و قسمت وسط آن را کمی گود می کنیم و کمی از مواد میانی را وسط کوکو می گذاریم و روی آن را پنیر پیتزا می ریزیم و سپس کوکو را با دست کاملا می بندیم و دوباره کف دست آن را باز می کنیم و این کار را برای تمام مایه کوکوها انجام می دهیم.

 

5-سپس کف یک تابه مقداری روغن مایع می ریزیم و وقتی روغن داغ شد کوکوهای آماده شده را در روغن داغ خوب تفت می دهیم و وقتی یک طرف آن آماده شد آن را زیر و رو می کنیم تا سمت دیگر ان نیز سرخ و طلایی شود.

6-سپس وقتی کوکو سیب زمینی ما آماده شد آنها را در ظرف مناسبی می گذاریم و این غذای خوشمزه را برای شام همراه با نان و سبزی خوردن و سالاد شیرازی می خوریم و یا برای مهمانی ها به عنوان فینگر فود از آن استفاده می کنیم.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 6 نفر است.مدت زمان آماده سازی نیم ساعت و زمان مناسب برای پخت نیز نیم ساعت است.نوش جااااااان…