وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه سوپ پیاز فرانسوی با ترفندهای ساده

روش تهیه سوپ پیاز فرانسوی با ترفندهای ساده

روش تهیه سوپ پیاز فرانسوی با ترفندهای ساده

 

سوپ پیاز یکی از خوش طعم ترین سوپ ها می باشد که در کشور فرانسه بیشتر محبوب و طرف دار دارد که مواد اصلی تشکیل دهنده این سوپ لذیذ و دلچسب آب گوشت و پیاز کاراملی شده می باشد.

 

اگر تهیه آب گوشت برای شما دوستان سخت و دشوار بود می توانید از چند پیمانه آب جوش و قرص طعم دهنده گوشت و مقداری ادویه های دلخواه استفاده کنید.

 

*موادی که برای تهیه سوپ پساز لازم دارید عبارتند از:

-پنیر موزارلا   100 گرم

-پنیر پارمزان   150 گرم

-کره   30 گرم

-روغن زیتون   2 قاشق غذاخوری

-آرد گندم   2 قاشق غذاخوری

-پودر آویشن   1/2 قاشق چایخوری

-سیر   4 حبه

-آب گوشت   5 پیمانه

-نمک و فلفل   به مقدار لازم

-نان باگت   8 برش

-پیاز   3 عدد

 

 

روش تهیه سوپ پیاز فرانسوی با ترفندهای ساده

 

*برای تهیه سوپ پیاز باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ما در ایران ناز همراه باشید.

1-ابتدا سیر ها را بعد از 20 دقیقه خیس کردن در ظرف پر از آبی آن ها را پوست گرفته و تمیز شسته سپس با رنده سیر در داخل ظرف مناسبی رنده می کنیم و آماده کنار می گذاریم.

 

سپس در ادامه پیاز ها را پوست گرفته و تمیز شسته سپس در داخل قابلمه مناسبی خرد می کنیم و روغن زیتون را به همراه کره اضافه کرده و روی حرارت با شعله متوسط می گذاریم و به مدت 12 الی 15 دقیقه تفت می دهیم تا از خامی در آمده و نرم و سبک شود .

 

بعد سیر رنده شده را اضافه می کنیم و مواد را هم زده و زیر و رو می کنیم تا مخلوط شود و هم چنین 5 دقیقه دیگر مواد را تفت می دهیم تا بوی سیر بلند شود.

 

2-حال در ادامه آرد گندم الک شده را روی مواد مخلوطی می پاشیم و هم چنین پودر آویشن را پاشیده و مواد را زیر و رو کرده و هم می زنیم و مجددا 5 دقیقه دیگر مواد ترکیبی را تفت می دهیم تا آرد گندم هم از خامی در آید.

 

3-سپس آب گوشت را به همراه مقداری نمک و فلفل اضافه می کنیم و مواد را مجددا زیر و رو کرده و هم می زنیم تا با هم خوب قاطی شود بعد درب قابلمه را می گذاریم و حرارت شعله را ملایم می کنیم و اجازه می دهیم سوپ پیاز به مدت 30 دقیقه قل بزند.

 

4-فر را روشن می کنیم و دمای آن را روی 180 درجه سانتی گراد تنظیم کرده تا گرم شود.بعد پنیر پارمزان و پنیر موزارلا را در داخل ظرف مناسبی رنده یا خیلی ریز خرد می کنیم و آماده کنار می گذاریم.

 

5-حال بعد از زمان مقرر که سوپ پیاز ما جا افتاد و آماده شد مقداری در داخل ظرف سرو می ریزیم و دو عدد از نان باگت برش خرده را در درون سوپ پیاز فرو می بریم.

 

6-حال مقداری از پنیر های رنده شده پارمزان و موزارلا را روی نان باگت و سوپ پیاز می ریزیم و سطح آن را پوشش می دهیم و ظرف را در داخل فر گرم شده که گریل یا شعله بالایی فر را روشن کرده ایم را به مدت 7 الی 10 دقیقه می گذاریم تا پنیر ها ذوب شده و کمی سوپ پیاز ما سرخ و خوش رنگ کند.

 

بعد از زمان مقرر کاسه سوپ را از فر بیرون می آوریم، حال سوپ پیاز فرانسوی ما آماده شد کمی صبر می کنیم تا از حرارت آن کاسته شود بعد همراه ماست چکیده در کنار خانواده محترم به عنوان وعده غذایی سبک و نرم یا پیش غذای مقوی و خوشمزه میل کنید و لذت ببرید.

 

روش تهیه سوپ پیاز فرانسوی با ترفندهای ساده

*نکاتی که بهتر است به خاطر داشته باشید:

 معمولا این سوپ پیاز خوشمزه را با پیاز کاراملی شده سرو می کنند که ما این جا برای پخت سریع به تفت دادن 15 دقیقه ای پیاز اکتفا کردیم که در این صورت هم سوپ پیاز سالم و خوش طعمی خواهید داشت.

 

برای کاراملی کردن پیاز کافی است بعد از اضافه کردن مقداری روغن و تفت دادن بعد از این که پیاز از خامی در آمد مقداری نمک و شکر اضافه کنید و حرارت را خیلی کم کرده و به مدت 45 الی 50 دقیقه می گذاریم سرخ شود که رنگ آن قهوه ای پر رنگ می شود در این حین هنگام سرخ کردن به مدت طولانی نوعی شکر از خود پیاز آزاد می شود که باعث کاراملی شدن پیاز می گردد.

 

پیاز کاراملی را می توانید در داخل ظرف درب دار بریزید و برای مدت طولانی در یخچال نگه داشته و به مرور زمان برای طعم دهی برای غذا ها و خوراک ها استفاده کنید.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 2 نفر است.مدت زمان آماده سازی  30 دقیقه و زمان مناسب برای پخت 45  دقیقه است.