وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه نان کدو سبز با ماست یونانی

روش تهیه نان کدو سبز با ماست یونانی

روش تهیه نان کدو سبز با ماست یونانی

 

*موادی که برای تهیه نان کدو سبز لازم دارید:

-روغن   1/3 فنجان (80 میلی لیتر)

-تخم مرغ   1 عدد

-ماست   112گرم یا 1/2 فنجان

-وانیل   1-1/2 قاشق چایخوری

-آرد   200گرم

-بکینگ پودر   1قاشق چای خوری

-جوش شیرین   1/2 قاشق چای خوری

-دارچین   1/2 قاشق چایخوری

-نمک   1/2 قاشق چایخوری

-پودر دارچین   1 قاشق چایخوری

-کدو   1 فنجان

-پرتقال   2 قاشق چای خوری

-خلال پرتقال   2 قاشق چای خوری

-عسل   1/2 فنجان

 

-توجه داشته باشید این دستور مخصوص 1 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 10 دقیقه و زمان مناسب برای پخت 50 دقیقه است.نوش جااااان…

 

روش تهیه نان کدو سبز با ماست یونانی

 

*برای داشتن یک نان کدو سبز عالی باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ما در ایران ناز همراه باشید.

1-تمام مراحل کار شامل آماده کردن و پختن و سرد شدن کلا 4 ساعت یا کمتر زمان میبرد و شامل یک قرص کامل نان که بستگی به برش های شما دارد.

 

تمام مواد در دستور داده شده را درست اندازگیری کرده و روی پیشخوان گذاشته تا به دمای اتاق برسد و بعد برای روغن کلزا ، میتوانید جایگزین آن از روغن نباتی یا روغن نارگیل ذوب شده هم می توانید استفاده کنید و برای این نان از ماست یونانی و عصاره وانیل استفاده میکنیم.

 

آرد همه منظوره را با قاشق توی یک فنجان بریزید و بعد با چاقو سطح آن را صاف و یا آن را با ترازو آشپزخانه وزن کنید و بعد الک کرده کنار بگذارید.

 

روش تهیه نان کدو سبز

 

کدو سبز رنده شده را توی یک دستمال نازک بریزید و بپیچانید و آب اضافه آن را کاملا بگیرید.در این دستور اصلی از آگاو آبی یا گون که یک شیرین کننده مایع و خوشمزه استفاده شده که ما جایگزین آن را عسل گذاشتیم و در این دستور از 3/4 فنجان (95 گرم) گردوی خرد شده (115 گرم) کشمش یا (135 گرم) چیپس شکلات هم میتوانید استفاده کنید.

 

2-فر را با دمای 350 درجه فارنهایت و یا (177 درجه سانتیگراد) گرم کنید و توی یک ظرف نان 9 × 5 اینچی یا 27*15 سانتیمتری را با روغن یا کره تمام ظرف را چرب کنید.

 

سپس روغن ، عسل، تخم مرغ ، ماست و وانیل را با هم در یک کاسه متوسط ​​بریزید و هم زده تا کاملا با هم ترکیب شوند. بعد در یک کاسه بزرگ جداگانه ، آرد ، بیکینگ پودر ، جوش شیرین ، نمک و پودر دارچین مخلوط و بعد و با آن را توی کاسه خوب الک کنید.

 

در این زمان شما باید مواد مرطوب را داخل مواد خشک بریزید و با یک قاشق چوبی بزرگ یا کفگیر لاستیکی با هم ترکیب کنید . از مخلوط شدن بیش از حد خودداری کنید.

 

رنده شده کدو سبز ، رنده شده پوست پرتقال و گردو خرد شده را هم به خمیر اضافه و هم بزنید. سپس با هم مخلوط کرده تا تمام خمیر یک دست و صاف شود و مواد در کل خمیر باید پراکنده باشد.

 

3-در این مرحله خمیر آماده شده را توی قالب نان آماده شده بریزید و کمی روی سطح ضربه زده تا روی خمیر صاف و حباب های هوا توی خمیر خارج شود.

 

سپس قالب را در فر به مدت 40 تا 50 دقیقه قرار دهید چون زمان پخت در تمام فرها متفاوت است ، بنابراین مراقب زمان خود باشید.

 

زمان پخت نان وقتی است که وقتی که یک خلال دندان را که در مرکز آن قرار دارد تمیز بیرون بیاید. از خمیر به آن نچسبیده باشد اگر متوجه شدید که بالای نان در فر خیلی زود در حال قهوه ای شدن است ، روی آن را آزادانه با فویل آلومینیوم بپوشانید. تا از برشته شدن و یا سوختن روی نان جلوگیری کنید.

 

4-بعد از پخت کامل نان را از اجاق فر بیرون بیاورید و روی یک توری سیمی قرار دهید. قبل از برش و سرو اجازه دهید تا کاملاً سرد و خنک شود.

 

بعد برش بزنید و این نان را مانند یک کیک هم می توانید در کنار انواع سس های شکلاتی و کاراملی با کره و یا پنیر خامه ایی و کره بادام زمینی سرو کنید.

 

نان باقی مانده را تا 5 روز در دمای اتاق بپوشانید و ذخیره کنید.این نان طعم و عطر خوبی دارد و خیلی از افراد از خوردن سبزیجات امتناع می کنند ولی شما با این ترفند میتوانید با انواع سبزیجات این نان های خوشمزه را تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

 

روش تهیه نان کدو سبز با ماست یونانی

 

*نکته ای که باید در نظر بگیرید:

 به جای کره ، از روغن نارگیل ذوب شده استفاده خواهیم کرد. برای چربی اضافه شده ، ماست یونانی بسته بندی شده با پروتئین را در اختیارتان قرار می دهیم .

 

که باعث می شود خرده ریز فوق العاده مرطوب شود. معمولاً وقتی چربی (روغن) کاهش می یابد ، رطوبت از بین می رود ، اما در صورت استفاده از ماست یونانی این میزان رطوبت کاهش نمی یابد.