وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه کباب سماقی دیگی در منزل با ترفند های کاربردی

روش تهیه کباب سماقی دیگی در منزل با ترفند های کاربردی

روش تهیه کباب سماقی دیگی در منزل با ترفند های کاربردی

 

با سلام خدمت دوستان عزیز ایران نازی.خب همانطور که میدانید ایرانی است و عشق به انواع کباب.منتها ممکن است گاهی طعم کباب زیر دل بزند و ما را خسته کند.بنابراین امروز در ایران ناز برای شما دستور پخت کباب عالی و خوشمزه آماده کرده ایم تا از آن لذت ببرید.

 

کباب دیگی سماقی یکی دیگر از غذاهای ایرانی است که خیلی سریع آماده می‌شود و طعم و عطر دلپذیری دارد. کباب دیگی سماقی جزو پلوهای مخلوط به شمار می‌رود.

 

*موادی که برای تهیه این کباب سماقی دیگی لازم دارید:

-برنج   سه پیمانه پلوپز

-پیاز بزرگ (رنده شده و آب گرفته)   یک عدد

-گوجه‌فرنگی   سه عدد

-سیب‌زمینی بزرگ   یک عدد

-پودر سماق   یک قاشق غذاخوری سر پر

-کنجد   یک قاشق غذاخوری

-زعفران دم‌کرده   نصف فنجان

-نمک و فلفل و زردچوبه   به مقدار لازم

-آب، روغن مایع   به مقدار لازم

 

روش تهیه کباب سماقی دیگی در منزل با ترفند های کاربردی

 

*برای داشتن یک کباب دیگی سماقی باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-برنج‌ها را شسته و با کمی نمک به مدت ۲ ساعت خیس کنید.

 

گوشت را به همراه پیاز، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و ۳ قاشق غذاخوری زعفران با هم مخلوط کرده و با دست حسابی ورز دهید تا منسجم شود. بعد سلفون بکشید و به مدت یک ساعت داخل یخچال استراحت دهید.

 

 

2-پس از تایم استراحت داخل ظرف نچسب کمی روغن بریزید و گوشت را با ضخامت و یک‌دست پهن کنید. شعله را روشن و با حرارت ملایم دو طرفش را سرخ کنید (نه خیلی زیاد) و کنار بگذارید.

 

3-برای ته‌دیگ سیب‌زمینی را رنده و با مقداری آب سرد به مدت ۱۵ دقیقه خیس کنید. بعد از مدت زمان مورد نظر آن را آبکش کرده و کمی نمک، فلفل سیاه و زعفران دم‌کرده و یک ق غ کنجد بریزید و هم بزنید.

 

4-داخل قابلمه مقداری آب و نمک بریزید و روی شعله بگذارید تا جوش بیاید. بعد برنج را اضافه کنید. وقتی آن را آبکش کردید، کف قابلمه کمی روغن بریزید.

 

داغ که شد مواد ته‌دیگ را بریزید و با پشت قاشق پهن و یک‌دست کنید، یک کفیگر از برنج را با مابقی زعفران مخلوط کنید.

روش تهیه کباب سماقی دیگی در منزل با ترفند های کاربردی

 

5-وقتی ته‌دیگ کمی خودش را گرفت، برنج زعفرانی را بریزید و با قاشق فشار دهید تا صاف و یک‌دست شود. بعد نصف سماق را روی برنج بریزید و کباب سرخ شده را روی آن قرار دهید و مابقی سماق را روی کباب بریزید.

 

همان طور بقیه برنج‌ها را ادامه دهید تا کاملا صاف و یک‌دست شود. به دلخواه چند قطعه کره یا روغن روی برنج بریزید و دم‌کنی را روی آن قرار دهید. وقتی بخار بالا آمد، شعله را کم و اجازه دهید دم بکشد.

 

6-گوجه‌ها را نمک و فلفل بزنید و با کمی روغن سرخ کنید یا به سیخ بکشید و کباب نمایید. وقتی کباب دیگی دم کشید، داخل ظرف مورد نظرتان به صورت قالبی برگردانید و به همراه گوجه و با دورچین لیموترش، پیاز و سبزی خوردن و سالاد میل کنید.