وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه کرپ مرغ بقچه شده ترکی با ترفند های ساده

روش تهیه کرپ مرغ بقچه شده ترکی با ترفند های ساده

روش تهیه کرپ مرغ بقچه شده ترکی با ترفند های ساده

 

*موادی که برای تهیه این کرپ لازم دارید:

-شیر   2 لیوان

-روغن مایع   نصف لیوان

-آرد   12 قاشق غذاخوری

-نمک فلفل   به میزان لازم

-سینه مرغ   1 عدد

-پیاز   1 عدد

-سس گوجه فرنگی   1 قاشق غذاخوری

-نخود فرنگی   به میزان لازم

-فلفل کاپیا قرمز   1 عدد

-کره   1 قاشق غذاخوری

-شیر   سه و نیم لیوان

-روغن مایع   به میزان لازم

-هویچ   1 عدد

 

روش تهیه کرپ مرغ بقچه شده ترکی با ترفند های ساده

 

*برای داشتن این کرپ عالی و خوشمزه باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-ابتدا و برای شروع کار مواد میانی کرپ را درست می کنیم و برای این منظور 1 عدد پیاز را شسته و آن را پوست می کنیم و پیاز را به صورت ریز و نگینی خرد می کنیم. سپس داخل یک تابه روغن مایع می ریزیم و وقتی روغن داغ شد پیازهای خرد شده را داخل تابه می ریزیم و پیازها را در روغن داغ خوب تفت می دهیم و سرخ می کنیم تا طلایی شود.

2-سپس 1 عدد سینه مرغ را شسته و آن را به صورت ریز و نگینی خرد می کنیم و سپس سینه مرغ خرد شده را داخل تابه می ریزیم و آن را در تابه تفت می دهیم تا رنگ آن عوض شود و زیر گاز را ملایم می کنیم تا مرغ روی شعله ملایم گاز بپزد.

 

سپس کمی نخود فرنگی را آبپز کرده و آن را به مرغ خرد شده اضافه می کنیم و در تابه تفت می دهیم و سپس 1 قاشق غذاخوری سس گوجه فرنگی را داخل تابه می ریزیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم و 1 عدد فلفل کاپیا قرمز و 1 عدد هویج را خرد و آبپز می کنیم و داخل تابه می ریزیم و نمک و فلفل را برای مزه دار شدن داخل تابه می ریزیم. اکنون مواد میانی کرپ ما آماده است.

 

3-سپس خود کرپ را آماده می کنیم و برای این منظور 2 عدد تخم مرغ را داخل یک ظرف می شکنیم و در صورت سالم بودن به آن نمک و فلفل اضافه می کنیم و تخم مرغ را خوب هم می زنیم تا زرده و سفیده آن قاطی شوند و.

 

تخم مرغ از لختگی در آید و سپس 2 نصف لیوان شیر را به تخم مرغ همزده قاطی کرده و به آن نصف لیوان روغن مایع و 9 قاشق غذا خوری آرد اضافه می کنیم و مواد را خوب هم می زنیم تا آرد گلوله نشود و مواد ما یکدست شود. اکنون مایه کرپ آماده است.

4-سپس مایه کرپ تهیه شده را کف یک تابه به شکل دایره ای می ریزیم و وقتی یک سمت کرپ بسته شد آن را زیر و رو می کنیم تا سمت دیگر کرپ ما نیز آماده شود. سپس از مواد میانی مرغی تهیه شده را وسط کرپ می ریزیم و دو طرف کرپ را بر می گردانیم و سپس مطابق شکل زیر کرپ را به شکل بقچه در می آوریم.

 

5-سپس همه کرپها را کف یک ظرف پیرکس می چینیم و سراغ آماده کردن سس بشامل برای روی مواد می رویم و برای تهیه این سس داخل یک تابه 1 قاشق غذاخوری کره می ریزیم و وقتی کره ذوب شد به آن 3 قاشق غذاخوری آرد اضافه می کنیم .

 

و آن را در تابه تفت می دهیم و به ان یک و نیم لیوان شیر اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم و نمک و فلفل به ان برای مزه دار شدن اضافه می کنیم و منتظر می شویم تا مواد ما کم کم بجوشد و سس ما غلیظ شود.

 

6-سپس سس بشامل تهیه شده را روی کرپ های چیده شده در ظرف پیرکس می ریزیم و ظرف پیرکس را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه سانتی گراد برای مدت 20 دقیقه قرار می دهیم تا کرپ مرغ بقچه شده بپزد و آماده شود و سپس وقتی غذا پخت آن را از فر در آورده و آن را برای شام همراه با سس قرمز و سبزیجات می خوریم.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 10 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 45 دقیقه و زمان مناسب برای پخت نهایی  20 دقیقه است.نوش جاااااااان…