وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه ساندویچ کرپ گوشت در منزل

روش تهیه ساندویچ کرپ گوشت در منزل

روش تهیه ساندویچ کرپ گوشت در منزل

کرپ در واقع یک نوع پنکیک و یا بعبارتی نوعی نان خیلی نازک است که معمولا با آرد درست می شود و در کل دنیا شناخته شده و پر طرفدار است و معمولا با مواد مختلفی مانند سبزی و یا گوشت و یا پنیر و یا مرغ و یا مواد شیرین مزه و… پر می شود.

 

بهتر است مواد کرپ در ماهی تابه تفلون که نچسب است ریخته شود تا بتوان به راحتی آن را زیر و رو کرد و پخت. شکلهای مختلفی از کرپ در دنیا وجود دارد که برخی از آنها با نان سرو می شود و به شکل ساندویچ است.

 

در این مطلب در ایران ناز طرز تهیه ساندویچ کرپ گوشت را که دارای نان پاپیتا نیز می باشد تا کاملا حالت ساندویچی پیدا کند و شامل مواد اولیه تخم مرغ و نمک و فلفل و پودر پاپریکا و پیاز و گشنیز خرد شده و سس کچاپ و فلفل دلمه و گوشت چرخ کرده و پنیر پیتزا و روغن مایع و نان ترتیلا است را برایتان می نویسم تا آن را در منزل درست کرده و میل کنید.

 

*موادی که برای تهیه کرپ گوشت لازم دارید:

-تخم مرغ   2 عدد

-فلفل دلمه   1 قاشق غذاخوری

-نمک فلفل  به مقدار کافی

-پودر پاپریکا   به مقدار کافی

-گوشت چرخ کرده   100 گرم

-گشنیز خرد شده   2 قاشق غذاخوری

-پنیر پیتزا   به مقدار کافی

-پیاز   1عدد

-روغن مایع   به مقدار کافی

-سس کچاپ   2 قاشق غذاخوری

-نان ترتیلا   1 عدد

-رب گوجه فرنگی   1 قاشق غذاخوری

 

 روش تهیه ساندویچ کرپ گوشت در منزل

 

*برای داشتن یک کرپ گوشت عالی باید تمام مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-ابتدا و برای شروع کار 1 عدد پیاز را شسته و آن را پوست می کنیم و سپس پیاز را به صورت ریز و کاملا نگینی خرد می کنیم و داخل یک تابه روغن مایع می ریزیم و وقتی روغن داغ شد پیازهای خرد شده را در روغن داغ تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود و حالت پوک پیدا کند.

 

2-سپس 100 گرم گوشت چرخ کرده را به داخل تابه پیاز می ریزیم و آن را در تابه تفت می دهیم و مقداری نمک و فلفل و پودر پاپریکا برای مزه دار شدن به آنها اضافه می کنیم و نصف فنجان آب نیز داخل تابه می ریزیم تا گوشت کاملا بپزد .

 

آب داخل تابه بخار شود و گوشت مغز پخت شود. سپس 1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را به گوشت اضافه می کنیم تا مواد ما کاملا مزه دار و خوش رنگ شود.

 

3-سپس در ادامه داخل یک ظرف 2 عدد تخم مرغ را می شکنیم و آن را با چنگال و یا همزن دستی خوب هم می زنیم تا زرده و سفیده تخم مرغ کاملا قاطی شوند و تخم مرغ از حالت لختگی در آید و سپس مقداری نمک و فلفل و 2 قاشق غذاخوری گشنیز خرد شده و 1 قاشق غذاخوری فلفل دلمه خرد شده را برای مزه دار شدن به آن اضافه می کنیم و مواد را کاملا با هم مخلوط می کنیم. اکنون مواد اصلی کرپ ما آماده است.

 

4-سپس در ادامه داخل یک تابه روغن مایع می ریزیم و وقتی روغن داغ شد تخم مرغ مخلوط شده با مواد مرحله قبل را کف تابه می ریزیم و تابه را تکان می دهیم تا تخم مرغ در تمام سطح تابه پخش شود و به شکل دایره ای شود.

 

سپس منتظر می شویم تا تخم مرغ ببندد و وقتی تخم مرغ بست روی آن یک نان پاپیتا می گذاریم و تخم مرغ را بر می گردانیم و زیر و رو می کنیم. بطوریکه طرف دیگر تخم مرغ رو قرار بگیرد و نان پاپیتا در زیر باشد و سپس باز هم منتظر می شویم تا تخم مرغ کاملا ببندد.

 

5-سپس روی تخم مرغ آماده شده مرحله قبل را مقداری سس کچاپ و گوشت چرخ کرده و پیاز می ریزیم و روی آن را پر از پنیر پیتزا می کنیم و یک سمت نان را روی طرف دیگر بر می گردانیم و بعبارتی نان و تخم مرغ همزده را تا می کنیم. سپس منتظر می شویم تا پنیر پیتزا آب شود. اکنون ساندویچ کرپ گوشت ما آماده است.

 

6-سپس وقتی ساندویچ کرپ گوشت ما آماده شد آن را در ظرف مناسبی می ریزیم و این غذای خوشمزه را برای شام همراه با سبزی خوردن و سالاد شیرازی و سس قرمز و سایر مخلفات میل می کنیم و یا آن را برای میان وعده و یا حتی برای ناهار استفاده می کنیم.

 

توه داشته باشید این دستور مخصوص 2 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 30 دقیقه و زمان مناسب برای پخت  30 دقیقه است.نوش جااااااان…