وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه سوپ دال عدس با ترفند های ساده

روش تهیه سوپ دال عدس با ترفند های ساده

روش تهیه سوپ دال عدس با ترفند های ساده

 

امروز در ایران ناز برای شما آموزش یک سوپ عالی و بسیار خوشمزه به نام سوپ دال عدس که واقعاً خوردنش توی این روزها می چسبه،آماده کردیم.

این سوپ در جنوب کشور عزیزمان ایران و در بعضی از مناطق ترکیه محبوبیت فراوانی دارد و در این مناطق بیشتر تهیه می شود. دال عدس زیر مجموعه عدس است اما به رنگ قرمز و با طعمی مثل گوجه فرنگی.

 

این دانه ی کوچک سرشار از آهن، ویتامین، کلسیم، فسفر و پروتئین است و به طور کلی خواص درمانی زیادی دارد و برای کسانی که بیمار هستند و باید رژیم غذایی سبکی را داشته باشند، انتخابی بسیار مناسب و به جا است.

 

درست کردن سوپ دال عدس زمان زیادی نیاز نداره و بسیار راحت و ساده درست خواهد شد و با مواد راحت و در دسترس و موجود در هر خانه ای درست خواهد شد.

 

این غذا را میتوانید به عنوان میان وعده و یا پیش غذا سرو کنید و همچنین این غذا از افطاری های بسیار مقوی در ایام ماه مبارک رمضان به شمار میرود. خب بریم سراغ دستور این غذای لذیذ. قبل از آن توجه کنید که این دستور غذا با این مقدار مواد برای 3 نفر مناسب می باشد.

 

*موادی که لازم دارید برای تهیه سوپ دال عدس:

-دال عدس   1پیمانه

-هویج   1عدد

-سیب زمینی   1عدد

-پیاز   1عدد

-سیر   2حبه

-آب مرغ   2لیوان

-آب لیموی تازه   به میزان لازم

-نمک و فلفل   به میزان لازم

-زردچوبه   به میزان لازم

روش تهیه سوپ دال عدس با ترفند های ساده

 

*برای داشتن یک دال عدس خوشمزه باید تمام مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-ابتدا باید پیاز را به صورت قطعات ریز خرد کنید و تفت بدهید. برای بهتر شدن طعم و عطر غذا سیر را رنده کرده و به پیاز در حال تفت اضافه کنید و بگذارید خوب تفت بگیرید تا حدی که فقط عطر آن به مشام برسد.

 

سپس هویج ها را رنده کنید و به مخلوط اضافه کنید. بعد از آن نوبت اضافه کردن فلفل و زردچوبه و رب گوجه است. دقت کنید که رب گوجه فرنگی را به خوبی تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود.

 

بهتر است که از رب های خانگی استفاده کنید که سالمتر از رب های موجود در بازار هستند و مواد افزودنی و نگهدارنده خاصی ندارند و بسیار خوش طعم و خوش بو هستند.

 

2-توجه کنید که باید دال عدس را حداقل از یک ساعت قبل خیس کنید تا به اصطلاح نفخ آن گرفته شود. در این مرحله نوبت اضافه کردن دال عدس خیس خورده است.

 

دو لیوان آب مرغ (از عصاره مرغ هم میتوانید استفاده کنید) و دو لیوان آب جوش اضافه کنید. خوب هم بزنید و بگذارید در ظرفی در بسته به مدت 20 تا 30 دقیقه به جوش آمده خوب بجوشد و هر چند دقیقه آن را هم بزنید تا ته نگیرد. اگر از ظروف استیل استفاده میکنید حواستان باشد که در این نوع ظروف غذاها زود ته خواهند گرفت.

 

3-اکنون نوبت اضافه کردن سیب زمینی است. سیب زمینی را پوست بگیرید، بهتر است که آن را رنده کنید و به سوپتان اضافه کنید اما اگر دوست داشتید میتواند آن را ریز ریز خرد کرده و به سوپ اضافه کنید که اینکار کلا سلیقه ای است.

 

حالا باید اجازه دهید که سوپ به مدت 40 تا 50 دقیقه با شعله کم بجوشد و سیب زمینی ها خوب بپزند و سوپتان به خوبی لعاب بیندازد. در این مدت هر چند دقیقه یکبار سوپ را هم بزنید تا از ته گرفت آن جلوگیری کرده باشید. وقتی سوپتان آماده شد کمی نمک اضافه کنید. برای طعم بهتر آن می توانید از آب لیمو هم استفاده کنید.

 

امیدوارم این سوپ ساده و خوشمزه را استفاده کنید و در روزهای خوشی در کنار خانواده میل بفرمائید. نوش جان
سوپ دال عدس

 

*نکات مهم و طلایی که بهتر است بدانید تا دال عدس فوق العاده ای داشته باشید:

1- اگر از عصاره مرغ استفاده کردید، در ریختن نمک کمی احتیاط کنید. چون عصاره مرغ حاوی نمک است.

2- میتوانید برای بهتر شدن طعم سوپتان از گشنیز استفاده کنید.

3- میتوانید این سوپ را با استفاده از میکسر و یا گوشت کوب های برقی له کرده و به صورت پوره در آورید و در آخر بعد از پوره کردن آن با اضافه کردن خامه صبحانه به سوپ و ترکیب کردن با آن، میل بفرمائید.

4- در صورت نداشتن آب مرغ و عصاره مرغ میتوانید از آب سبزیجات هم استفاده کنید. اما اگر آب سبزیجات هم نداشتید، نگران نشوید، میتوانید به جای آن از آب خالی استفاده کنید اما میزان چاشنی های خود را بیشتر کنید تا طعم بهتری را از این سوپ تجربه کرده باشید.

 

*توجه داشته باشید این دستور مخصوص 3 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 10 دقیقه و زمان پخت 60 دقیقه است.نوش جااااااااااااان…