وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه آش گوجه فرنگی مقوی و بسیار ساده

روش تهیه آش گوجه فرنگی مقوی و بسیار ساده

روش تهیه آش گوجه فرنگی مقوی و بسیار ساده

 

*موادی که برای تهیه آش گوجه فرنگی لازم دارید:

-برنج   1 پیمانه

-نخود   1 پیمانه

-سبزی آش   300 گرم خرد شده

-آب گوشت   1 لیوان

-پیاز   1 عدد متوسط

-گوجه فرنگی   نیم کیلو پوره شده

-نعناع   به میزان لازم داغ شده

-پیاز   به میزان لازم سرخ شده

-زیره،زنجبیل،نمک و فلفل،زردچوبه   به میزان لازم

 

روش تهیه آش گوجه فرنگی مقوی و بسیار ساده

 

*برای داشتن یک آش گوجه عالی و درجه یک باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-در مرحله اول تهیه آش گوجه فرنگی ابتدا مواد اولیه را آماده کنید تا زمان کمی از شما در حین پخت غذا گرفته شود. یک شب قبل از پخت این آش نخود ها را در آب خیس دهید اگر توانستید 2 الی 3 آب آن را عوض کنید که هم نفخ نخود ها را بگیرد، هم اینکه راحت تر بپزند.

 

برنج را نیز 2 ساعت قبل پخت در آب خیس دهید. سبزی های آش را نیز پاک کنید، بشویید و در آبکش بگذارید تا آب آنها گرفته شود سپس خرد کنید. گوجه فرنگی ها را پوره کنید تمامی این کارها را که انجام دادید سراغ پخت غذا بروید.

 

برای شروع پخت آش، نخود هایی که شب قبل خیس دادید را در یک قابلمه مناسب بگذارید و مقداری آب روی نخود ها بریزید و روی حرارت بگذارید تا بپزند.

 

سعی کنید مقداری آب گوشت به نخود ها اضافه کنید تا با اینکار بتوانید بعد از پخت، نخود های خوشمزه تری داشته باشید. اگر آب گوشت در اختیار نداشتید از عصاره گوشت یا مرغ هم می توانید استفاده کنید.

 

در شهر های مختلف دیگر از حبوبات متنوع در این آش استفاده می کنند شما هم که اگر تمایل داشتید می توانید از عدس لپه و گندم… در تهیه این آش نیز استفاده کنید.

 

در این فاصله برنج را که قبلا خیس دادید آبکشی کنید و در یک قابلمه بریزید، مقداری آب را به برنج اضافه کند تا کمی نرم شود در واقع باید آب زیادتری در قابلمه بریزید که برنج کته نشود.

 

2-در مرحله دوم تهیه آش گوجه فرنگی برنج که مقداری پخته و نرم شد سبزی های آش را که از قبل خرد کردید را به همراه نخود های پخته شده به قابلمه برنج اضافه کنید. بعد گذشت حدود 1 ساعت که مواد به خوبی باهم پختند نوبت به پوره گوجه فرنگی که از قبل آماده کردید می رسد.

 

پوره را کم کم به مواد اضافه کنید و منتظر بمانید تا همه مواد به خوبی بپزد و در اصطلاح جا بیفتند. بعد از اینکه پوره هم مقداری پخت اگر در این مرحله احساس کردید با اضافه کردن پوره آش شما بی رنگ است می توانید 1 قاشق غذاخوری رب به غذا اضافه کنید. بعد ادویه ها را مانند نمک، فلفل، زردچوبه، زنجبیل، پودر زیره و… اضافه کنید.

 

بعد از اینکه آش گوجه فرنگی چند قل خورد، از قبل که مقداری پیاز را در روغن سرخ کردید و سبک شد را نصف کنید نیمی را کنار بگذاریپ بقیه را به همراه مقداری آبغوره به آش اضافه کنید و بگذارید غذا با حرارت ملایم به خوبی بپزد و قوام آید.

 

3-در مرحله سوم تهیه آش گوجه فرنگی باید نعنا داغ را درست کنید. در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت کم بگذارید روغن که کمی داغ شد نعنا را اضافه کنید و تفت دهید سعی کنید زمانی نعنا را به روغن اضافه کنید که زیاد داغ نشده باشد وگرنه نعنا می سوزد.

 

نیمی از نعنا داغ را در آش بریزید و نیمی دیگر از آن را برای تزئین کنار بگذارید. در پایان کار بعد از اینکه آش گوجه فرنگی به خوبی جا افتاد شعله گاز را خاموش کنید. آش را در ظرف مورد نظر سرو کنید و با نعنا داغ و پیاز داغ تزئین کنید.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 14 نفر است.زمان آماده سازی مواد 60 دقیقه و زمان مناسب برای پخت 120دقیقه استت.نوش جااااااااااان…