وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه موساکای عدس با تکنیک های ساده

روش تهیه موساکای عدس با تکنیک های ساده

روش تهیه موساکای عدس با تکنیک های ساده

 

خب همراهان عزیز ایران نازی امروز خدمتتان هستم با یک دستور آشپزی ساده و خوشمزه.تا به حال اسم موساکا به گوشتان خورده است؟

 

موساکا اصالتا یک غذای یونانی است و معمولا با گوشت چرخ کرده درست می شود اما انواع دیگر آن نیز وجود دارد. در این مطلب طرز تهیه موساکای عدس را که شامل سیب زمینی و عدس و رب گوجه فرنگی و پیاز و نمک و فلفل و کره و شیر و آرد و پنیر پیتزا و بادمجان و گوجه فرنگی و روغن مایع و سیر و آویشن است را برایتان می نویسم تا آن را در منزل درست کرده و برای شام همراه با سبزی خوردن و زیتون و سس قرمز میل کنید.

 

*موادی که لازم دارید برای موساکای عدس:

-سیب زمینی   700 گرم

-بادمجان   2 عدد

-عدس   2 پیمانه

-گوجه فرنگی   4 عدد

-رب گوجه فرنگی   1 قاشق غذاخوری

-روغن مایع   به مقدار کافی

-پیاز   1 عدد

-سیر   3 حبه

-نمک فلفل   به مقدار کافی

-آویشن   1 قاشق چایخوری

-کره   2 قاشق غذاخوری

-آرد   2 قاشق غذاخوری

-شیر   2 لیوان

-پنیر پیتزا   به میزان دلخواه

-زردچوبه   به مقدار کافی

-جعفری   به مقدار کافی

 

روش تهیه موساکای عدس با تکنیک های ساده

 

*برای تهیه موساکای عدس باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ما در ایران ناز همراه باشید.

ابتدا و برای شروع کار 2 عدد بادمجان را شسته و انتهای بادمجان را جدا می کنیم و آنها را پوست می کنیم و سپس در راستای طولی برش می زنیم سپس روی بادمجانها نمک می ریزیم و منتظر می شویم تا تلخی بادمجان گرفته شود .

 

وقتی نیم ساعت گذشت بادمجانها را آبکش می کنیم و کاملا آنها را خشک می کنیم. سپس بادمجانها را داخل یک تابه و در روغن مایع از هر دو طرف خوب سرخ می کنیم.

 

2-سپس 700 گرم سیب زمینی را شسته و آنها را پوست می کنیم و سپس سیب زمینی ها را به صورت حلقه ای و نازک و به ضخامت نیم سانتی متری برش می دهیم .

 

سپس کف سینی فر را با روغن مایع چرب می کنیم و سیب زمینی های حلقه شده را با قلمو چرب می کنیم و آنها را کف سینی فر می چینیم و روی آن کمی نمک و فلفل می ریزیم و سینی را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 200 درجه سانتی گراد برای مدت زمان 20 دقیقه می گذاریم تا سیب زمینی ما بپزد.

 

3-بعد از انجام مراحل بالا 1 عدد پیاز را شسته و آن را پوست می کنیم و به صورت ریز و نگینی خرد می کنیم و داخل یک تابه روغن مایع می ریزیم و وقتی روغن داغ شد پیازهای خرد شده را در روغن داغ خوب سرخ می کنیم و سپس 3 حبه سیر را پوست کنده و به صورت ریز خرد می کنیم و در تابه با پیاز تفت می دهیم تا بوی سیر در آید.

 

4-سپس 1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی و 4 عدد گوجه فرنگی رنده شده را به مواد مرحله قبل همراه با مقداری نمک و فلفل و زردچوبه و آویشن اضافه می کنیم و مواد را با هم خوب مخلوط می کنیم.

 

سپس 2 پیمانه عدس را که از شب قبل در آب خیس کرده بودیم تا نفخ آن گرفته شود را آبپز کرده و ان را به داخل تابه می ریزیم و اجازه می دهیم با پوره گوجه فرنگی و رب ما داخل تابه بجوشد و آب آن کاملا بخار شود و کمی جعفری خرد شده نیز به آن اضافه م کنیم.

 

5-سپس سس بشامل را درست می کنیم و برای این منظور 2 قاشق غذاخوری کره را داخل یک تابه می ریزیم و تابه را روی گاز می گذاریم تا کره ذوب شود و سپس 2 قاشق غذاخوری آرد داخل تابه می ریزیم تا مواد ما قاطی شوند و سپس 2 لیوان شیر را به مواد خود اضافه می کنیم.

 

مواد را هم می زنیم تا مواد ما کاملا یکدست شود و آرد در شیر گلوله نشود و کم کم غلیظ شود. سپس نمک و فلفل را با کمی زردچوبه برای مزه دار شدن به سس اضافه می کنیم و وقتی سس ما غلیظ شد زیر گاز را خاموش می کنیم.

 

6-سپس کف یک ظرف پیرکس را با روغن مایع چرب می کنیم و یک لایه سیب زمینی پخته شده را کف ظرف می چینیم و روی آن را سس بشامل می ریزیم و روی سس را بادمجان سرخ شده می گذاریم و روی آن را از مخلوط عدس و رب و گوجه فرنگی پوره شده می ریزیم و روی آنها را سس بشامل و کمی پنیر پیتزا می ریزیم و تا دو لایه دیگر این کار را انجام می دهیم.

 

سپس ظرف را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 200 درجه سانتی گراد برای مدت نیم ساعت قرار می دهیم تا غذای ما آماده شود.

 

7-سپس وقتی غذا آماده شد آن را از ظرف در آورده و برای شام و یا برای ناهار آنرا میل می کنیم.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 7 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 30 دقیقه و زمان مناسب برای پخت 30 دقیقه است.نوش جاااااااااان…