وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه سوسه کباب مازندرانی یک غذای عالی و خوشمزه

روش تهیه سوسه کباب مازندرانی یک غذای عالی و خوشمزه

روش تهیه سوسه کباب مازندرانی یک غذای عالی و خوشمزه

 

با سلام خدمت شما همراهان همیشگی ایران ناز و کدبانو های عزیز.امروز خدمت شما هستیم با آموزش یک غذای شمالی عالی و خوشمزه به نام سوسه کباب.سوسه کباب یکی از انواع غذاهای سنتی ایرانی است که در شمال کشور تهیه می‌شود.

 

*موادی که برای تهیه این غذا  لازم دارید:

-مرغ یا جوجه   یک کیلویی

-سبزی معطر   ۲۰۰ گرم

-پیاز   ۲ عدد

-حریره سیر   یک قاشق چای‌خوری

-رب انار   ۲ قاشق غذا‌خوری

-گردو آسیاب شده   ۴ قاشق غذا‌خوری

-تخم انار سابیده شده   یک قاشق غذا‌خوری
-آلو    یک پیمانه

-زعفران،نمک، فلفل سیاه، زردچوب  هبه مقدار لازم

*برای تهیه این غذای عالی و خوشمزه باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-ابتدا باید مرغ را بشویید و محتویات شکم را خالی کنید سپس با نمک و فلفل سیاه و زعفران خوب ماساژ دهید و برای یک ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه‌دار شود.

2-تا زمانی‌که مرغ در حال استراحت است پیازها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید سپس داخل تابه ریخته و با کمی روغن تفت دهید تا سبک شود. به آن کمی زردچوبه و فلفل سیاه بزنید و بعد حریره سیر را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر سیر بلند شود.

 

3-می‌توانید از سبزی معطر شمالی یا از سبزی معطری که در دسترس دارید استفاده کنید و به پیاز و سیر آن‌را اضافه کنید. مواد را به مدت ۱۰ دقیقه تفت دهید تا کمی سبزی از خامی خارج شود و بعد در ادامه گردو آسیاب شده و رب انار را به همراه آلو‌های خیس خورده اضافه کنید و تفت دهید تا مواد سبک شوند سپس کمی آب اضافه کنید تا رب انار رنگ باز کند بعد از تبخیر شدن آب اضافی آن را از روی حرارت بردارید.

 

4-در ادامه مرغ را از یخچال خارج کنید مقداری از مواد میانی را داخل شکم مرغ قرار دهید و با نخ و سوزن یا خلال دندان فیکس کنید سپس جوجه را داخل قابلمه کمی سرخ کنید تا کمی تغییر رنگ دهد سپس مابقی مواد میانی را داخل قابلمه ریخته و نصف پیمانه آب اضافه کنید.

 

قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید و سپس بعد از جوش آمدن حرارت را کم کنید و بگذارید تا ۱.۵ الی ۲ ساعت داخل قابلمه پخته شود. سوسه کباب مازندرانی شما آماده است. نوش‌جان!

 

روش تهیه سوسه کباب مازندرانی یک غذای عالی و خوشمزه

 

*نکات و ترفند های ریز و فوت کوزه گری که باید درباره طبخ این غذا بدانید:

-در طول پخت سوسه کباب حتما مواد را روی مرغ بریزید و هم بزنید تا سس خوش رنگ و خوش عطر شود.اما ترکیب سبزی

-سوسه کباب به این ترتیب است جعفری ۷ دسته، گشنیز ۵ دسته، نعنا ۲ دسته، اوجی ۲ دسته، تره ۳ دسته، اناریجه ۳دسته، زلنگ ۴ دسته، شنبلیله ۵ دسته، سرسم ۲ دسته، برگ سیر ۴ دسته که اگر در دسترس نبود با سبزی معطر دلخواه جایگزین کنید.

-بهتر است از مرغ یا جوجه خیلی ریز استفاده کنید.

-می‌توانید از ترکیب رب انار و آلبالو استفاده کنید.