وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه ترشی گردو با ترفند های ساده

روش تهیه ترشی گردو با ترفند های ساده

روش تهیه ترشی گردو با ترفند های ساده

 

آیا تا به حال درباره ترشی گردو چیزی شنیده اید؟من خودم شنیدم از هر چیزی ترشی درست میکنند ولی ترشی گردو واسم عجیب بود.تازه یاد گرفتم و روش تهیه اش را برایتان آماده کردم.امیدوارم ببینید و لذت ببرید.

 

*موادی که برای تهیه ترشی گردو لازم دارید:

-گردو کال   1 کیلو

-سرکه   به مقدار لازم

-سبزی ترشی   به مقدار دلخواه

-سیر   6 حبه

-ترخون   100گرم

-ادویه ترشی   به مقدار دلخواه

 

روش تهیه ترشی گردو با ترفند های ساده

 

*روش تهیه و آماده سازی ترشی گردو-برای آماده سازی ترشی گردو باید تمام مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ما در ایران ناز همراه باشید.

 

1-ابتدا گردو های ریز را بشویید و سپس آن ها را در درون قابلمه ریخته و به مدت 8 دقیقه بجوشانید سپس آن را آبکش نمایید. اگر گردو ها خیلی ریز است نیاز به جوشاندن مجدد نیست.

 

در غیر این صورت بار دیگر آن ها را به مدت 5 دقیقه بجوشانید که تلخی آن تا جای ممکن گرفته شود باید دقت کنید که زیاد هم بجوشانید نرم و له شده و به اصطلاح ترشی لهیده میشود و تازگی و طعم خود را از دست میدهد.

 

2-بعد از جوشاندن آن را باید داخل آب سرد بریزند و یکی دو روزی نگهداری کنید و چند باری آب آن را عوض کنید و باید بچشید تا جایی که تلخی آن گرفته بشود وقتی تلخی آن گرفته شد اکنون مناسب ترشی انداختن است.

 

3-بعد یکی دو روز آن را آبکش کنید و باید با سرکه و نمک کمی جوشاند که باید 3 دقیقه بیشتر نشود سپس آن را در شیشه ریخته و کمی ترخون و سیر به آن اضافه کنید تا طعم خوبی بگیرد و آن را در جای خنک و کم نور مثل کمد نگهداری کنید تا بعد 10 روز برسد.

 

توجه داشته باشید زمان آماده سازی 30دقیقه است.