وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه راتاتویی خانگی با ساده ترین ترفندها

روش تهیه راتاتویی خانگی با ساده ترین ترفندها

روش تهیه راتاتویی خانگی با ساده ترین ترفندها

 

خانمای خانه دار و خانمای کدبانو و هنرمند امروز با یک دستور پخت عالی و ساده خدمتتون هستیم.استفاده کنید و لذت ببرید.

این شما و این دستور پخت راتاتویی خانگی با ساده ترین مواد و ساده ترین روش پخت.

 

*موادی که برای پخت راتاتویی لازم دارید عبارتند از:

-بادمجان  ۱ عدد

-کدو   ۱ عدد

-گوجه فرنگی   ۲ عدد

-رب گوجه فرنگی   ۱ قاشق غذا خوری

-پیاز   ۲ عدد

-سیر   ۲ حبه

-روغن زیتون   به میزان لازم

-نمک، فلفل، زردچوبه   به میزان لازم

-هویج   1 عدد

 

روش تهیه راتاتویی خانگی با ساده ترین ترفندها

 

*روش تهیه و آماده سازی راتاتویی خانگی:

به نام خداوند بزرگ و عرض سلام و خسته نباشید به همه دوستان. تو این روزها همه مردم درگیر ویروس بدی به نام کرونا شدن. که تقریبا هیچ جای دنیا نسیت که از این ویروس در امان باشه.

 

میدونم که الان حال روحی همه زیاد مساعد نیست. ولی به شخصه سعی بر این دارم که با این دستور های غذایی که براتون مینویسم هم بتونیم خودمون رو سرگرم کنیم هم غذایی باشه که تهیه مواد اولیه اش راحت باشه و هم اینکه از خوردنش لذت برده و ویتامین های لازم رو به بدنمون برسونیم.

 

این غذا از یکسری صیفی و سبزیجات تهیه میشه اعم از کدو، بادمجان، هویج، گوجه فرنگی و … که هر کدام از این مواد غذایی به تنهایی شامل بسیاری از ویتامین و املاح معدنی هستن. همچنین این غذا رو بدون فر و بسیار راحت روی گاز میتونیم درست کنیم.

 

روش تهیه راتاتویی خانگی با ساده ترین ترفندها

 

برای پخت راتاتویی باید تمام مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ایران ناز همراه باشید.

1-ابتدا برای درست کردن این غذا میریم سراغ مواد اولیه ای که داشتیم. اول از همه کدو و بادمجانمون رو برداشته و خوب شسته و ضدعفونی میکنیمشون. چون میخواهیم اونها رو با پوست خردشون کنیم. سپس بعد از اینکه شستیم کدو و بادمجانمان رو میزاریم تا آبشون بره. سپس یکی از پیازها رو پوستشو میکنیم و بعد آبکش میکنیمش و میزاریم اون هم آبش بره. سپس بعد کدو و بادمجان و پیاز نوبت هویجمونه. اول پوست هویجمون رو میگیریم و بعد از اینکه شستیم میزاریم تا آبش بره.

 

سپس بعد از اینکه آب سبزیجاتمون رفتش شروع میکنیم به خرد کردن و حلقه کردت سبزیجاتمون. پس تخته آشپزخانه برو میاریم و اول از همه از بادمجان شروع میکنیم و بادمجانمان رو به صورت حلقه ای برش زده و میزاریم بمونه. سپس کدو و هویجمون رو هم مثل بادمجان به صورت ورقه ایی یا همون حلقه ای خودمون برش زده و میزاریم کنار. سپس پیازمون رو به صورت حلقه ای برش میزنیم و کنار بقیه سبزیجات میزاریم. در آخر هم روی همه سبزیجاتمون کمی نمک میریزیم تا خوش طعم تر بشن.

 

2-بعد از انجام مراحل بالا تو این مرحله بعد از اینکه سبزیجات رو خرد کرده و گذاشتیم کنار میریم سراغ درست کردن سس این غذای خانگی خوشمزمون. اول از همه پیاز دوم رو همراه با سیرهامون، پوستشونو گرفته و بعد از شستشو میزاریم کنار. سپس پیازمون رو به صورت نگینی ریز خردشون میکنیم و میزاریم بمونه.

 

سپس سیرها رو با دنده ریز رنده رندشون کرده و اونها رو هم به کناری میزاریم. سپس یه تابه برمیداریم و کمی روغن زیتون میریزیم داخلش و میزاریم رو حرارت تا گرم شه . زمانی که روغنمون کمی گرم شد پیازهایی که خرد کرده بودیم رو میریزیم داخلش و شروع میکنیم به تفت دادنشون. همین که پیازهامون نرم شد، سیرهای رنده شده رو هم اضافه میکنیم و شروع میکنیم به تفت دادن.

 

همین که پیاز و سیرمون داشت تغییر رنگ میداد زردچوبه رو اضافه میکنیم و بعد از یه تفت کوچیک رب گوجه فرنگی رو بهشون اضافه میکنیم و شروع میکنیم با بقیه مواد به سرخ کردن ربمون که هم بوی خامیش گرفته بشه و همین که غذامون خوش رنگ تر بشه. سپس نمک و فلفل رو هم به مخلوطمون اضافه میکنیم و یه هم میزنیم. زمانی که ربمون سرخ شد یه نصف لیوان آب میریزیم داخل تابه و میزاریم سسمون رو حرارت بمونه تا کمی بجوشه و غلیظ بشه سسمون. سپس وقتی کمی غلیظ شد سسمون، اون رو از رو حرارت برمیداریم و میزاریم کنار.

 

حالا بعد از آماده شدن سسمون، ظرفی که میخواهیم راتاتویی خانگیمون رو داخلش درست کنیم رو برمیداریم و سسمون رو کف ظرفمون میریزیم و خوب پخش میکنیمش. سپس شروع میکنیم به چیدن سبزیجاتمون توی ظرف. البته یادتون باشه باید سبزیجات رو با دقت و به طور منظم پشت هم بچینیم. پس در ادامه دونه دونه حلقه های سبزیجاتی که داریم رو پشت هم میچینیم. فقط یادتون باشه سبزیجات رو به ترتیبی که میچینیم باید به همون ترتیب ادامه بدیم که زیبایی غذایمون از بین نره.

 

3-حالا تو این مرحله بعد از اینکه تمام سبزیجات رو چیندیم و تمام شد. (خب تمام سبزیجات رو فشرده به هم بچینین که بعد از پخت به قول خودمون وا نره و ترتیب چیدنش از بین نره.) با یه فرچه آشپزخانه که به روغن زیتون آغشته اش کردیم روی سطح همه سبزیجاتمون میمالیم که روی همه مواد آغشته به روغن زیتون بشه.

 

سپس بعد از اینکه سطح مواد رو روغن زیتون مالیدیم یه فویل برمیداریم و سطح ظرفمون رو کامل با فویل میپوشونیم. سپس ظرفمون رو میزاریم روی گاز با حرارت ملایم ۴۰ دقیقه بپزه. سپس بعد از ۳۰ دقیقه که از پخت راتاتویی خانگیمون گذشت فویل روی غذا رو هم برمیداریم. سپس یه ۱۰ دقیقه میزاریم غذامون بدون فویل روش بپزه تا آب غذا کشیده بشه. در آخر بعد از ۱۰ دقیقه ما آماده شده و بعد از کمی خنک شدن سروش میکنیم.

 

توجه داشته باشید زمان آماده سازی این مواد  20 دقیقه و زمان پخت آن 40 دقیقه است و مناسب برای 2 نفر است و وعده غذایی مناسب برای شام محسوب میشود.نوش جان.