وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه خیار شور خانگی با ترفند های ساده

روش تهیه خیار شور خانگی با ترفند های ساده

روش تهیه خیار شور خانگی با ترفند های ساده

 

*موادی که برای تهیه خیار شور خانگی لازم دارید:

-خیار   3 کیلو

-سیر   به میزان لازم

-زاج   به میزان لازم

-نمک   10 قاشق غذاخوری

-آب   4 لیتر

-سرکه سفید   نصف پیمانه

 

روش تهیه خیار شور خانگی با ترفند های ساده

 

*برای داشتن یک خیارشور خانگی عالی باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-در ابتدا و برای شروع کار 4 لیتر آب را داخل قابلمه می ریزیم و قابلمه را روی گاز می گذاریم و زیر گاز را روشن کرده و منتظر می شویم تا آب داخل قابلمه جوش آید.

 

سپس 10 قاشق غذاخوری نمک را داخل قابلمه می ریزیم و منتظر می شویم تا آب داخل قابلمه برای چند دقیقه خوب قل بخورد و بجوشد و نمک کاملا در آب حل شده و آب داخل قابلمه کاملا یکدست شود و در ادامه 2 قاشق غذاخوری سرکه را به قابلمه اضافه می کنیم و بعد از 2 دقیقه دیگر که مواد ما جوشید زیر گاز را خاموش می کنیم و منتظر می شویم تا آب داخل قابلمه خنک شود و دمای آن کم شود.

 

2-سپس در ادامه 3 کیلو خیار را با آب و مایع ظرفشویی و به صورت کاملا بهداشتی می شوریم و آبکش می کنیم و سپس خیار را کاملا خشک می کنیم تا هیچ آبی نداشته باشد (وجود آب در خیار باعث می شود خیار شور ما خراب شود). سپس خیارها را با کمک یک سوزن سوراخ می کنیم تا سوزن از یک سمت خیار به داخل آن رفته و از سمت دیگر در آید.

 

3-سپس خیارهای خشک شده را داخل یک شیشه و یا یک دبه پلاستیکی می چینیم و لابلای آنها مقدار کافی سیر و یا در صورت تمایل سبزیجاتی مانند ترخون و یا شوید و فلفل تند و گلپر و … می گذاریم.

 

سپس داخل شیشه مقداری اندک و در واقع به اندازه سر سوزن زاج می ریزیم و سپس آب و نمک سرد شده که در مرحله اول درست کردیم را روی خیارشورها و داخل شیشه میریزیم و روی آن باقی مانده سرکه سفید را می ریزیم و روی درب شیشه و یا دبه را ابتدا مقداری پلاستیک قرار داده و پلاستیک را با کش محکم می کنیم و سپس درب ظرف را محکم می بندیم تا هوا وارد ظرف خیارشور نشود و خیارشور ما حالت لیز پیدا نکند و کپک نزند.

 

برخی افراد چند عدد نخود خام نیز داخل ظرف خیار شور می ریزند تا خیار شور ترد تری داشته باشند و اما استفاده از نخود کاملا اختیاری است.

4-سپس دبه ها و شیشه های خیار شور را خارج یخچال و در جایی خنک برای مدت 2 هفته قرار می دهیم تا خیار شور آماده شود و به اصلاح خیار شور ما برسد.

 

سپس وقتی خیار شور آماده شد آن را از دبه در آورده و خیارشورها را در یخچال نگه می داریم. سپس وقتی خیار شور آماده شد آن را برای چاشنی همراه با انواع ساندویچها و یا غذاها می خوریم و یا در تهیه سالادها و … از خیارشور استفاده می کنیم.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 6 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 30 دقیقه و زمان مناسب برای جا افتادن چند روز است.نوش جااااااااان…