وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه پنیر موزرلا خانگی با ترفند های کاربردی

روش تهیه پنیر موزرلا خانگی با ترفند های کاربردی

روش تهیه پنیر موزرلا خانگی با ترفند های کاربردی

 

خب دوسان گلم همانطور که میدانید غذاهای فست فودی طرفداران بسیار زیادی در کل جهان دارد و بخش بزرگی از این علاقه مربوط به طعم پنیر میباشد.ما امروز قصد داریم در ایران ناز دستور آموزش اصلی ترین رکن غذاهای فست فودی را در اختیار شما قرار دهیم.با ما همراه باشید.

 

*موادی که لازم دارید برای تهیه پنیر موزرلا خانگی:

-شیر   4 لیتر

-قرص پنیر   1/4 عدد

-آب سرد   1/8 پیمانه

-نمک   به مقدار کافی

-جوهر لیمو   یک و نیم قاشق چایخوری

 

روش تهیه پنیر موزرلا خانگی با ترفند های کاربردی

 

*برای داشتن یک پنیر موزرلای عالی در منزل باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ما در ایران ناز همراه باشید.

1-ابتدا و برای شروع کار 4 لیتر شیر سرد را داخل یک قابلمه می ریزیم و به آن یک و نیم قاشق چایخوری جوهر لیمو اضافه می کنیم.

 

سپس قابلمه شیر را روی حرارت گاز می گذاریم و منتظر می شویم تا دمای شیر به 33 درجه سانتی گراد برسد و تقریبا ولرم شود. ضمنا حتما موقع اضافه کردن جوهر لیمو شیر باید سرد باشد تا جوهر لیمو به خوبی در شیر حل شود و یکدست شود.

 

2-سپس 1/4 عدد قرص پنیر را در 1/8 پیمانه آب سرد حل می کنیم و آنرا هم می زنیم تا کاملا در آب حل شده و یکدست شود و سپس آن را به داخل قابلمه شیر اضافه می کنیم و منتظر می شویم تا دمای شیر داخل قابلمه به 43 درجه سانتی گراد برسد. رعایت دماهای ذکر شده در تهیه این پنیر اهمیت دارد و الا پنیر خراب می شود و نتیجه دلخواه به دست نمی آید.

 

3-سپس شیر را هم می زنیم و منتظر می شویم تا کم کم شیر شروع به غلیظ شدن بکند و دلمه هایی شبیه ماست از آب جدا شود و روی شیر دیده شود.

 

البته باید خوب صبر کرد تا دلمه ها روی شیر به وجود آید و شاید زمان زیادی تا حدود 20 دقیقه برای اینکار لازم باشد. سپس دلمه ها را با چاقو برش زده و هم می زنیم و زیر گاز را خاموش می کنیم. حتما باید به دمای شیر توجه کنیم تا از 60 درجه سانتی گراد بالاتر نرود تا پنیر خراب نشود.

 

4-سپس وقتی دلمه ها از پنیر جدا شد یک صافی را داخل یک قابلمه می گذاریم و شیر را داخل صافی خالی می کنیم و منتظر می شویم تا آب پنیر کاملا از صافی در آید.

 

5-سپس دلمه های پنیر را از روی صافی بر می داریم و آنها را مجددا در داخل آب پنیر می ریزیم و قابلمه را روی حرارت می گذاریم تا دمای آن به 50 درجه برسد.

 

سپس مجددا دوباره مواد درون قابلمه را در صافی می ریزیم و آب پنیر را با صافی جدا می کنیم و منتظر می شویم تا پنیر خنک شود و سپس پنیر را با دست کمی ورز می دهیم. سپس برای بار دیگر هم تکه های پنیر را داخل آب می ریزیم و روی حرارت می گذاریم و سپس صاف می کنیم.

 

6-سپس پنیر را مجددا ورز داده و داخل آب پنیر فرو می کنیم و در می آوریم و ورز می دهیم و می کشیم و آنقدر ورز می دهیم و می کشیم تا پنیری منسجم و کشدار حاصل شود.

 

این مرحله کمی سخت است و زمان بر است. سپس پنیر را ورز می دهیم و مقدار نمک روی آن می ریزیم و ورز کمی دهیم تا نمک جذب آن شود.

 

سپس پنیر را رول می کنیم و یا در ظرف می گذاریم. سپس پنیر را داخل یک ظرف دربسته و یا در نایلون می گذاریم و در فریزر قرار می دهیم.

 

اکنون پنیر ما آماده است. می توان آن را برای انواع لازانیا و پیتزا و… استفاده کرد.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 7 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 15 دقیقه و زمان مناسب برای پخت 30 دقیقه است.نوش جاااااااااااان…