وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه ماکارونی کدو حلوایی سه پنیره

روش تهیه ماکارونی کدو حلوایی سه پنیره

روش تهیه ماکارونی کدو حلوایی سه پنیره

 

*موادی که برای تهیه این ماکارونی لازم دارید:

-کدو حلوایی   1200 گرم

-پیاز   1 عدد

-سیر   4 حبه

-فلفل قرمز   1 عدد

-ریحان   1 مشت

-رب گوجه فرنگی   2قاشق غذاخوری

-گوجه فرنگی   400 گرم

-شکر   2 قاشق چایخوری

-پونه   2 قاشق چایخوری

-آب سبزیجات   3 فنجان

-پنیر ریکوتا   300گرم

-نمک و فلفل   به یزان لازم

-ماکارونی شکلی   5 فنجان

-پنیر موزارلا   300گرم

-پنیر پارمزان   1 فنجان

 

*برای داشتن یک ماکارونی عالی باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ما در ایران ناز همراه باشید.

1-در ابتدا کدو حلوایی متوسط ​​یا بزرگ را پوست بگیرید و آن را نگینی خرد کنید.، پیاز را پوست بگیرید و ریز خرد کنید ، سیر را پوست بگیرید و خرد یا له کنید .

 

فلفل قلمی را ریز خرد کنید و ساقه های ریحان را ریز خرد کنید (برگها را کنار بگذارید ) رب گوجه فرنگی، گوجه فرنگی ها را نگینی خرد کنید .

 

شکر، پونه کوهی خشک ،آب سبزیجات ، پنیر ریکوتا ، پنیر موزارلا ، پنیر پارمزان تازه رنده شده ، نمک و فلفل ، روغن زیتون ، ماکارونی پنه ، هر سه پنیرها را هم رنده کنید و کنار بگذارید تا مواد به دمای محیط برسد . البته پنیر را تا قبل از استفاده در یخچال قرار دهید. بجای ریحان هم میتوانید از برگ های کوچک اسفناج استفاده کنید.

 

2-فر را با دمای 400 درجه فارنهایت و یا 200 درجه سانتیگراد روشن و گرم کنید. کدو تنبل خرد شده را توی یک سینی بریزید و آن را پخش کنید.

 

سپس کمی روغن زیتون روی کل کدو تنبل بپاشید و حدود نیم ساعت در فر قرار داده تا نرم شود. یا توی یک تابه بریزید و روی حرارت همین کار را انجام دهید و فقط گاهی هم زده تا بطور یکسان تفت داده شود.

 

پیاز را پوست بگیرید و ریز خرد کنید ، سیر را پوست بگیرید و خرد کنید ، فلفل دلمه ای را ریز خرد کنید (دانه ها را برای کمی حرارت گذاشتم اما اگر ترجیح دادید می توانید آنها را بردارید) و ساقه های ریحان را ریز خرد کنید (برگ ها را کنار بگذارید ) کمی روغن زیتون را در یک ماهی تابه بریزید و روی حرارت گذاشته تا داغ شود و پیاز را اضافه کنید.

 

حدود 5 دقیقه به آرامی تفت داده تا نرم و سبک شود. سیر ، فلفل قرمز خرد شده ، ساقه ریحان و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و برای چند دقیقه دیگر به پختن و تفت دادن ادامه دهید. تا رنگ رب گوجه فرنگی باز شود و بوی خامی آن گرفته شود.

 

3-گوجه فرنگی خرد شده را با ، شکر ، پونه کوهی خشک و آب سبزیجات را هم به ماهی تابه اضافه و با یک کفگیر آن را هم زده تا تمام مواد با هم مخلوط شود.

 

ماهی تابه را روی حرارت برگردانید و بگذارید تا آرام بجوشد ، بگذارید حدود 15 دقیقه به آرامی بپزد تا کمی آب سبزیجات کم شود و سپس پنیر ریکوتا ، برگ های ریحان را هم اضافه و بعد نمک و فلفل را هم به میزان دلخواه اضافه کنید. با هم ترکیب کنید. در حالی که سس در حال پختن روی حرارت است ،به سراغ پخت ماکارونی بروید.

 

4-سپس برای پختن ماکارونی باید یک ظرف بزرگ را با آب پر کنید و کمی نمک به آب اضافه کرده و روی حرارت گذاشته تا به جوش بیاید و سپس پاستا را برای چند دقیقه کمتر از آنچه روی بسته است ،گذاشته تا پخته شود و بعد آن را توی آبکش بریزید ، بعد از آبکش کردن ماکارونی و کدو تنبل پخته شده را هم به سس اضافه کنید و هم بزنید.

 

روش تهیه ماکارونی کدو حلوایی سه پنیره

 

5-در این مرحله یک قالب و یا ظرف ورد دلخواه خود را با کمی روغن چرب و کل ترکیب توی ماهی تابه را توی ظرف بریزید و روی آن را صاف کرده و با برشهایی از پنیر موزارلا را ورقه ورقه شده و یا رنده شده روی سطح ماکارونی را پر کنید .

 

بعد پنیر پارمزان رنده شده را هم روی پنیر موزارلا بپاشید و ظرف را در فر به مدت 20 تا 30 دقیقه قرار داده و بگذارید تا پخته شود و پنیر ها ذوب و روی آن طلایی شود، آن را بپزید ، وقتیکه روی ماکارونی و پنیر طلایی شد از فر خارج کنید و در کنار سس دلخواه و نوشیدنی دلخواه خود آن را سرو کنید.

 

*توجه داشته باشید این دستور مخصوص 6 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 15 دقیقه و زمان مناسب برای پخت 60 دقیقه است.نوش جااااااااان…