وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه پلو بحرینی به ساده ترین روش + عکس

روش تهیه پلو بحرینی به ساده ترین روش + عکس

روش تهیه پلو بحرینی به ساده ترین روش + عکس

 

 

با سلام خدمت همراهان همیشگی ایران ناز.امروز برای شما کدبوناهای عزیز روش تهیه و پخت یک غذای جدید و ساده را آماده کردیم.امیدواریم بهره ببرید و در کنار خانواده از خوردن این غذا که نامش پلو بحرینی است لذت ببرید.

 

*موادی که برای تهیه پلو بحرینی لازم دارید:

 

-برنج   ۳ لیوان

-مرغ ( ران و سینه)   ۶ عدد

-پیاز   ۴ عدد

-گردو وخلال بادام   1 لیوان

-کشمش پلویی   ۱/۲ لیوان

-پودر لیمو عمانی   ۱ قاشق غذا خوری

لیمو عمانی درسته   ۲ عدد

-ادویه پلویی   به میزان لازم

-دارچین و زردچوبه   به میزان لازم

-نمک، فلفل   به میزان لازم

-روغن سرخ کردنی   به میزان لازم

 

 

*روش تهیه و پخت پلو بحرینی:

شما برای پخت این غذای عالی و خوشمزه باید مراحل زیر را با دقت و به ترتیب انجام دهید.پس با ما همراه باشید.

 

1-ابتدا برای درست کردن این غذا میریم سراغ مرغ هامون. مرغ ها رو اول پاک میکنیم و پوستشون گرفته و تمیز میشوریم و میزاریم کنار.

 

سپس یکی از پیازها رو برمیداریم و بعد از پوست گیری و شستشو خردشون میکنیم به صورت درشت و میزاریم کنار. حالا یه قابلمه برداشته و مرغهامون رو همراه با پیازهایی که خرد کرده بودیم میریزیم داخلش.

 

سپس دو تا لیمو عمانی که داریم رو بعد از شستن همراه با کمی نمک و زردچوبه به بقیه مواد اضافه کرده و در آخر هم چند لیوان آب میریزیم داخلش و در قابلمه رو بسته و میزاریم رو حرارت تا مرغهامون کامل بپزه. نکته ای که در اینجا باید بگم اینه که آبی که برای پخت مرغ رو زیاد میریزیم چون به آبش احتیاج داریم.

 

حالا تا مرغ ها بپزه میریم سراغ بقیه کارهامون بقیه پیازهامون رو میاریم و پوست کنده و بعد از اینکه شستیمشون اونها رو به صورت خلالی خردشون میکنیم و میزاریم کنار. در ادامه یه تابه برمیداریم و روغن سرخ کردنی میریزیم داخلش و میزاریم رو حرارت تا داغ شه.

 

زمانی که روغنمون داغ شد پیازهایی که خلالی خرد کرده بودیم رو میریزیم داخلش و شروع میکنیم به سرخ کردنشون. انقدر سرخ میکنیم تا پیازهامون کامل طلایی بشه. بعد از اینکه پیازهامون سرخ شد به دو قسمت تقسیم میکنیمشون. نصفشو برای تزئین میزاریم کنار و نصف دیگه اش رو هم برای زمانی که خواستیم دم کنیم برنج رو میزاریم کنار.

 

 

روش تهیه پلو بحرینی به ساده ترین روش + عکس

 

2-سپس در مرحله دوم به سراغ برنج می رویم. بعد از اینکه برنج رو پاک کردیم و شستیم میریزیم تو یه کاسه و آب رو همراه کمی نمک بهش اضافه میکنیم و میزاریم خیس بخوره. حداقل برنجمون رو باید از ۲ ساعت قبل خیس کرده باشیم که برنج خوش پختی به دست بیاریم.

 

حالا بعد از اینکه برنجمون رو خیس کردیم میریم سراغ مرغهامون. اگر مرغ هامون پخته بود، اونها رو ازآبش در میاریم و میزاریم کنار. سپس آب مرغمون رو از صافی رد کرده و میریزیم تو قابلمه ای که میخواهیم برنجمون رو داخلش بپزیم. سپس نصفی از پیاز داغی که کنار گذاشته بودیم که با برنجمون بپزه رو هم بهش اضافه میکنیم. در نهایت هم برنجمون رو بعد از اینکه خیس خورد به اندازه کافی آبکش میکنیم و میزاریم کنار.

 

پس از آن قابلمه رو میزاریم رو حرارت تا آب مرغ داخلش شروع کنه به جوشیدن. همین که شروع کرد به جوشیدن برنجی که شسته بودیم رو میریزیم داخلش و خیلی کم نمک میریزیم البته اگر احتیاج بود سپس مقدار کمی هم روغن اضافه میکنیم و حرارت رو متوسط میکنیم و میزاریم برنجمون شروع کنه به جوشیدن تا آبش خشک بشه. سپس وقتی خواستیم برنجمون رو دم کنیم کمی ادویه پلویی و دارچین هم روی برنجمون میریزیم و در قابلمه رو دمکنی پیچیده و میزاریم روش. سپس حرارت رو کم میکنیم و یه ۴۵ دقیقه ای میزاریم بمونه تا دم بکشه. سپس تا برنجمون داره میپزه ما میریم سراغ مرغ هامون.

 

3-حالا تو این مرحله یه تابه برمیداریم و کمی روغن میریزیم داخلش و میزاریم رو حرارت تا داغ شه. سپس مرغها رو که پخته بودیم رو میندازیم تو تابه و شروع میکنیم به سرخ کردنشون که قشنگ سرخ و طلایی بشن. بعد از اینکه خوب سرخ شدن از تابه در میاریم و تو یه بشقاب گذاشته و میزاریم کنار.

 

پس از انجام این کار میریم سراغ کشمش ها. اول پاک کرده و میشوریمشون و میریزیم تو آبکش تا آبش بره. یادتون باشه خلال بادامتون رو هم از نیم ساعت قبل خیس کنید که قشنگ نرم بشه و موقع تفت دادن بهتر عمل بیاد. گردو هامون رو همکه از قبل پوست میگیریم و خردشون میکنیم میزاریم کنار.

 

بعد یک تابه برمیداریم و در حد فقط چرب شدن روغن میریزیم داخلش و بعد مابقی پیاز داغمون رو میریزیم داخلش سپس کشمش، گردو و خلال بادام رو هم به پیاز داغمون اضافه میکنیم و شروع میکنیم با هم به تفت دادنشون و در آخر هم پودر لیمو عمانی رو میریزیم روشون و باهم مخلوط کرده و یه تفت کوچیک میدیم و از رو حرارت برمیداریمشون. در اینجا دیگه غذای ماآماده هستش. اول دیس رو میاریم و برنجمون کمی با کفگیر زیر و رو میکنیم که ادویه ها تو تمام برنج پخش بشه سپس برنج رو میکشیم و مرغهامون رو هم دورش میزاریم و با مخلوط پیاز داغ، کشمش، گردو و خلال باداممون هم تزئینش میکنیم. نوش جان.

 

دقت داشته باشید که زمان آماده سازی این غذا نیم ساعت و زمان لازم برای پخت آن 45 دقیقه است.مناسب برای نهار است و این میزان مواد برای 5 نفر کفایت میکند.