وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه کوفته نرگسی با ترفند های ساده

روش تهیه کوفته نرگسی با ترفند های ساده

روش تهیه کوفته نرگسی با ترفند های ساده

 

*موادی که برای تهیه کوفته نرگسی لازم دارید:

-گوشت چرخ کرده   ۱کیلو گرم

-جعفری   به میزان لازم

-پیاز   ۲عدد

-سیر   ۵ حبه

-زیره   به میزان لازم

-گشنیز خشک شده   به میزان لازم

-گوجه فرنگی   ۲ عدد

-نمک،فلفل،زردچوبه   به میزان لازم

-تخم مرغ   7 عدد

 

روش تهیه کوفته نرگسی با ترفند های ساده

 

*برای داشتن یک کوفته نرگسی عالی باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-در قدم اول یک کیلو گرم گوشت را در چرخ گوشت بریزید و چرخ کنید. من از گوشت گوساله استفاده کردم. شما اگر دوست دارید می توانید از گوشت گوسفند استفاده کنید.

 

(اگر چرخ کوشت ندارید می توانید گوشت چرخ کرده ی آماده تهیه کنید). سپس مقداری جعفری شسته شده و آبکش شده و سه عدد سیر و یک عدد پیاز متوسط را در خرد کن برقی بریزید و یک قاشق چای خوری زیره و یک قاشق چای خوری گشنیز خشک شده را به آن اضافه کنید و خرد کن را روشن کرده و مواد را خوب خرد و میکس کنید. تا مواد به خوبی با هم مخلوط شوند. خب حالا خرد کن را خاموش کنید. سپس ۷ عدد تخم مرغ را آبپز کنید.

2-مخلوط پیاز و سیر و جعفری و زیره و گشنیز را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. به میزان لازم نمک اضافه کنید. سپس یک قاشق چای خوری زرد چوبه و یک قلشق چای خوری پودر فلفل قرمز و ۲ قاشق غذا خوری ارد نخود را به مخلوط گوشت اضافه کنید.

 

(آرد نخود را از قبل کمی تفت دادم تا بوی خامی ان از بین برود). خب حالا همه ی مواد را با دست خوب مخلوط می کنیم باهم و ورز می دهیم. آنقد ورز دهید تا گوشت شما حالت چسبناک بگیرد.

 

3-خب حالا تخم مرغ های آب پز شده را پوست بگیرید و در ظرفی قرار دهید. حال که مخلوط گوشت حالت چسبناک گرفته هربار به اندازه ی یک کوفته گوشت بر می داریم و کف دست کمی پهن می کنیم و یک عدد تخم مرغ داخل ان می گذاریم. و سپس کوفته را جمع کرده و کمی در دست ورز داده و شکل می دهیم.

 

محکم می بندیم تا کوفته باز نشود. اگر کمی شکاف داشته باشد کوفته شما باز می شود. به همین خاطر باید خیلی احتیاط کنید. این کا را ادامه دهید تا همه موادتان تمام شود کوفته هایتان آماده شود

 

4-خب در این مرحله به میزان لازم روغن را در تابه ای گود و یا در قابلمه ای مناسب بریزید و روز حرارت کم قرار دهید وقتی روغن داغ شد کوفته ها را داخل روغن قرار دهید.

 

(باز هم چک کنید کوفته هایتان شکاف نداشته باشد). وقتی یک طرف کوفته ها سرخ شد برمی گردانیم تا طرف دیگر هم سرخ شود. وقتی کوفته ها خوب سرخ شدند از روغن خارج کنید و در ظرفی دیگر قرار دهید.

 

حالا در تابه ای دیگر نیم پیمانه روغن بریزید و سپس یک پیاله پیاز رنده شده به ان اضافه کنید. پیاز را تفت دهید. سپس یک قاشق چای خوری زنجبیل و یک قاشق چای خوری سیر له شده را به پیاز اضافه کرده و تفت می دهیم تا کمی تغییر رنگ دهد. سپس یک پیاله گوجه رنده شده به ان اضافه کنید و تفت دهید تا گوجه رنده شده خوب سرخ شود.

 

یکم نمک و یک قاشق چای خوری زرد چوبه و یک قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز به ان اضافه کنید. کمی تفت دهید. وقتی مواد روغن پس داد حالا به میزان کافی آب جوش اضافه کنید. سپس کوفته ها را دخل ان می اندازیم.

 

و در تابه را می بندیم و می گذاریم روی حرارت متوسط به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد. همانطور که دیدید کوفته نرگسی ما بسیار آسان و سریع درست شد.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص حدودا 7 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد نیم ساعت و زمان مناسب برای پخت  یک ساعت و 20 دقیقه است.نوش  جاااااااااااان…