وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه ریزوتو اسفناج و قارچ

روش تهیه ریزوتو اسفناج و قارچ

روش تهیه ریزوتو اسفناج و قارچ

 

دوستان عزیز ایران نازی سلام.امیدوارم روز خوبی رو در پیش رو داشته باشید.امروز در خدمت شم هستیم با آموزش یک غذای سالم و جذاب با دستور پختی آسان .ریزوتوی اسفناج و قارچ.با ما در ادامه این مطلب در ایران ناز همراه باشید .

 

این ریزوتو اسفناج وگان آسان غذای جدیدی و محبوب است. آماده کردن آن کمی متفاوت است . به عنوان یک غذای فرعی یا یک وعده غذایی اصلی قابل خوردن است.

 

در هر صورت ، این ریزوتوی اسفناج مطمئناً توسط خانواده یا دوستانتان لذت خواهد برد. پس شما باید این ریزوتو را امتحان کنید! حتی اگر ریسوتوها به “پیچیده” بودن شهرت داشته باشند ،بسیار آسان است.

 

این مواد نیز ارزان هستند و بنابراین اگر به دنبال یک شام شبانه سریع و آسان هستید ، این برای شما مناسب است!

 

روش تهیه ریزوتو اسفناج و قارچ

 

*موادی که برای تهیه این غذا لازم دارید:

-برنج نیم دانه   200 گرم یا 1 فنجان

-روغن زیتون   1 تا 2 قاشق غذاخوری

-پیاز   1 عدد

-سیر   3 حبه

-آب گوشت   1/2 فنجان یا 120 میلی لیتر

-آب سبزیجات   2-1/2 فنجان یا 600 میلی لیتر

-خامه   1/2 فنجان یا 120 میلی لیتر

-اسفناج    150 گرم

-قارچ   250 گرم

-سس سویا   2 تا 3 قاشق غذاخوری

-نمک و فلفل   به مقدار کافی

-پنیر پارمسان    به مقدار کافی

-جعفری   به مقدار کافی

 

*برای داشتن یک ریزوتوی قارچ و اسفناج عالی باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-مثل تمام دستورات غذایی در ابتدا تمام مواد در دستور داده شده را تهیه و روی پیشخوان کنار دستان قرار دهید و هر کدام از مواد را که نمیخواهید در ابتدای کار با مواد دلخواه خود تغییر داده و آن را تهیه کنید .

 

بعد در ابتدای کار سیر و پیاز را پوست بگیرید و نگینی خرد کنید برای سیر هم میتوانید آن را رنده و یا له کنید.

 

اسفناج را شسته و بعد خرد کنید و کنار بگذارید. شما به جای خامه میتوانید از شیر نارگیل استفاده کنید و به جای روغن زیتون از روغن های مختلف گیاهی و یا کره گیاهی را جایگزین کنید و برای برنج می توانید از برنج های دانه کوناه و یا نیم دانه بکار ببرید. و جایگزین آب گوشت از سرکه سفید هم میتوانید استفاده کنید.

 

2-در یک تابه یا قابلمه ، یک قاشق غذاخوری روغن را بریزید و روی حرارت متوسط گذاشته و گرم کنید.

 

پیازها را اضافه کرده و به مدت 2-3 دقیقه آن را در تابه هم زده و تفت دهید ، تا نرم و سبک و یا تا زمانی که شفاف شوند. سپس سیر را بریزید و یک دقیقه دیگر تفت دهید تا معطر شود.

 

حالا برنج نیم دانه یا هر کدام از برنج های دانه کوتاه را که انتخاب کرده اید اضافه کنید و در حالی که مرتبا هم می زنید به مدت 1-2 دقیقه تفت داده تا تقریبا سرخ یا برشته شود.

 

بعد ، سرکه سفید و یا آب گوشت را داخل آن بریزید و آن را با برنج مخلوط کنید. صبر کنید تا جذب برنج شود ، سپس 1/2 فنجان آب سبزیجات را بریزید.

 

با حرارت ملایم آن را بپزید تا آب سبزیجات تقریباً جذب شود و مرتباً هم بزنید.

 

اضافه کردن آب سبزیجات ، 1/2 فنجان در هر بار ، به طور مداوم در حدود 15 دقیقه هم بزنید ، تا زمانی که مایع جذب شده و برنج به حالت عاج دار درآید.

 

3-در پایان، خامه / یا شیر بدون لبنیات مانند شیر نارگیل را هم بزنید تا به قوام مورد نظر برسد. نمک و فلفل را را هم به میزان دلخواه اضافه کنید. سپس اسفناج خرد شده را اضافه کرده ، حرارت را خاموش کرده ، در ظرف را پوشانده و کنار بگذارید تا اسفناج پخته و نرم شود.

 

در حالی که منتظر آماده شدن ریزوتوی وگان خود هستید، یک قاشق غذاخوری دیگر روغن را در ظرف جداگانه گرم کنید.

 

قارچ های خود را اضافه کنید و حدود 3-5 دقیقه روی حرارت زیاد هم زده و تفت داده تا آب آن تبخیر و قارچ ها سرخ و طلایی شوند.

 

سپس سس سویا را به آنها اضافه کرده و هم بزنید تا پوش یا به خورد قارچ رود . در آخر ، قارچ ها را به ریزوتوی اسفناج خود اضافه کنید.

 

4-اکنون می توانید ریزوتوی خامه ای با اسفناج خود را با پنیر پارمزان وگان و جعفری تازه یا هر نوع مواد افزودنی دیگری مانند آجیل کاج تست شده تزئین کنید .

 

با این حال ، سایر مواد اضافی مانند آجیل کاج تست شده یا آجیل یا دانه های خرد شده نیز افزودنی خوشمزه ای برای طعم بیشتر ایجاد می کنند.

 

بعد از آماده شدن ترکیب ریزتو آن را در یک ظرف دلخواه بریزید و سرو کنید.

 

روش تهیه ریزوتو اسفناج و قارچ

 

*در ادامه نکات طلایی و فوت و فن کوزه گری برای شما آماده کردیم که برای طبخ این غذا لازم است بدانید:

به ریزوتوی خود توجه کنید. یکی از دلایلی که برخی از افراد ممکن است ریزوتو را برای پخت و پز مشکل بدانند این است که اگر برنج دائماً هم نخورد یا دما بیش از حد بالا باشد ، می تواند به راحتی بسوزد.

 

مرتب هم بزنید. با هم زدن مداوم برنج از چسبیدن آن به ظرف خودداری کنید. این همچنین به برنج کمک می کند تا نشاسته خود را به آرامی آزاد کند و یک ریزوتوی خامه ای عالی به شما می دهد !

 

آبگوشت را به آرامی اضافه کنید . با افزودن تدریجی آبگوشت سبزیجات ، می توانید پخت و پز را با دقت بیشتری کنترل کنید.

 

بنابراین می توانید کمی بیشتر اضافه کنید یا با رسیدن به سازگاری مورد نظر خود ، افزودن را متوقف کنید.

 

آبگوشت سبزیجات را گرم نگه دارید. آبگوشت سبزیجات را در قابلمه ای جداگانه گرم کرده و در حین پختن ریزوتو آن را گرم نگه دارید تا اطمینان حاصل کنید که هنگام افزودن آبگوشت دیگر روند پخت را متوقف نخواهید کرد.

 

تمرین کامل می کند. اگر بار اول ریزوتو درست دریافت نکردید ، اشکالی ندارد. آنچه اشتباه انجام داده اید توجه داشته باشید و دفعه بعدی که مرتکب شده اید آن را بهبود ببخشید.

 

بهتر است به صورت گرم سرو کنید. بهترین راه برای سرو یا خوردن ریزوتو درست بعد از پختن آن است

 

*نکته :

-خامه / شیر بدون لبنیات: می توانید از هر شیر یا خامه گیاهی به انتخاب خود استفاده کنید یا به راحتی کمی آب گوشت + یک قطعه کره وگان اضافه کنید.

 

-پروتئین / مواد افزودنی : در صورت تمایل می توانید توفو ، فتا وگان ، عدس ، نخود یا یک جایگزین دیگر گوشت وگان برای پروتئین بیشتر اضافه کنید. 

 

-سایر مکمل ها مانند آجیل کاج تست شده یا آجیل / دانه خرد شده طعم بیشتری می دهند. ریزوتوی باقی مانده را که تا 3 روز در یخچال پوشانده شده نگه دارید.