وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه سوسیس بندری با ترفندهای فست فودی

روش تهیه سوسیس بندری با ترفندهای فست فودی

روش تهیه سوسیس بندری با ترفندهای فست فودی

 

خب اینکه همه ما عاشق غذاهای فست فودی هستیم و حداقل هفته ای یکبار فست فود میخوریم بدیهی است.اما گاهی هوس غذاهای فست فودی میکنیم و شرایط از خانه بیرون رفتن نیست.خب چی از این بهتر ؟

واقعا چی از این بهتر که ما فست فود را به روش ها و ترفند های بیرون از خانه یاد بگیریم و درست کنیم.امروز در ایران ناز با ما همراه باشید تا سوسیس بندری را به روش فست فود ها و با همان ترفند ها یاد بگیرید.

 

 

*موادی که برای آماده سازی و پخت سوسیس بندری لازم دارید عبارتند از:

-سوسیس   300 گرم

-پیاز   2 عدد

-سیب زمینی   2 عدد

-رب گوجه فرنگی   2 قاشق غذاخوری

-روغن   به مقدار لازم

-نمک،فلفل،زردچوبه   به مقدار لازم

 

روش تهیه سوسیس بندری با ترفندهای فست فودی

 

*روش تهیه و پخت سوسیس بندری :

سوسیس بندری یکی از انواع ساندویچ ها میباشد که بسیار باب میل همه است و همراه با نان باگت خورده میشود ولی میتوانید با انواع نان نیز میل کنید.

 

این غذا همانطور که از نام آن پیداست مربوط به مناطق جنوب کشور میباشد. شما میتوانید با پخت این نوع ساندویچ خوشمزه در دورهمی های دوستانه یا جشن ها و تولدها از دوستانتان پذیرایی کنید.

 

این غذا طعم تندی دارد و جالب است که هر چقدر تندتر باشد طعم غذا خیلی خوشمزه تر و بهتر میشود و موادی که در تهیه استفاده کردیم بسیار ساده است و میتوانید برای تهیه سوسیس بندری مخصوص از مواد دیگر مثل قارچ و … استفاده کنید.

 

نوع مخصوص آن را شاید عده ای به خاظر هزینه و کمبود مواد نتوانند تهیه کنند ولی اگر دوست داشتید میتوانید آموزش سوسیس بندری مخصوص و ویژه را یاد گرفته و تهیه کنید.

 

روش تهیه سوسیس بندری با ترفندهای فست فودی

 

 

*نکات کاربردی و لازم قبل از تهیه سوسیس بندری که لازم است بدانید:

1- اول اینکه به جای رب گوجه فرنگی میتوانید از سس استفاده کنید سس گوجه یا سس کچاپ ولی سس کچاپ بهتر است زیرا تند میباشد و طعم بی نظیری به سوسیس ما میدهد.

 

2- همانطور که از نام غذا پیداست بندری میباشد یعنی غذای تندی است و بهتر است مقدار فلفل را در این غذا استثنا قائل شده و بیشتر کنید.

 

3- همانطور که در پخت اکثر غذاها گفته شده هر کس به دلخواه و بسته به ذائقه شخصی میتواند موادی را به غذا برای طعم دار کردن اضافه کند در تهیه سوسیس بندری میتوانید مقداری آبلیمو و زعفران دمکرده برای طعم دار شدن استفاده کنید.

 

روش تهیه سوسیس بندری با ترفندهای فست فودی

 

*برای پخت سوسیس بندری به روش فست فودی ها باید تمام مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید:

1-در مرحله اول باید سوسیس ها را به شکل حلقوی خرد کنیم .

 

پیازها را شسته و بصورت حتما خلالی خرد میکنیم. سیب زمینی ها را شسته و پوست میگیریم و سپس دوباره شسته و نگینی خرد میکنیم و میریزیم داخل آبکش تا آبش برود و خشک شود.

 

حالا مواد اولیه ما آماده است و میرویم سراغ تهیه این غذای بی نظیر تا در کمترین زمان بتوانیم آماده کنیم.

 

2-ماهیتابه را روی اجاق گاز قرار داده و مقداری روغن داخل آن میریزیم برای سلامتی غذا میتوانید از روغن های مفید و یا کره استفاده کنید.

 

بعد از اینکه روغن به مقدار کافی داغ شد پیازها را داخل ماهیتابه میریزیم و مقداری هم زردچوبه برای خوش رنگ شدن پیاز اضافه میکنیم و تفت میدهیم تا پیازها سرخ شوند و نرم شوند.

 

بعد از پخت پیاز آن را در ظرف دیگر ریخته و حالا نوبت سرخ کردن سیب زمینی ها میباشد بعد از اینکه سیب زمینی ها سرخ شد در ظرفی دیگر یا همان ظرف پیاز میریزیم و سوسیس ها را مقداری تفت میدهیم.

 

دقت کنید سوسیس نیز همانند سیر است و به مدت چند ثانیه فقط تفت دهید زیرا سرخ شدن زیاد آن خوب نیس و طعم اصلی سوسیس را از بین برده و باعث خشکی آن میشود.

 

سیب زمینی ها، پیازها و سوسیس های سرخ شده را همگی در یک ظرف میریزیم.

 

3-این مرحله برای درست کردن سس برای سوسیس بندری میباشد پس داخل یک ماهیتابه مقداری روغن اضافه میکنیم و روی اجاق گاز قرار میدهیم .

 

سپس رب گوجه فرنگی و نمک و فلفل را اضافه میکنیم و تفت میدهیم برای اینکه سس ما کامل تهیه شود مقداری آب جوش اضافه میکنیم و این سس را بلافاصله داخل موادمان میریزیم و خوب مخلوط میکنیم تا سس به خورد مواد برود و چون سس ما آبکی است میگزاریم تا با حرارت ملایم بپزد.

 

حدود پنج دقیقه پخت کافی است. شعله را خاموش کرده و سوسیس بندری آماده شده را داخل ظرف مناسب ریخته و یا داخل نان باگت یا نان معمولی ریخته و میل میکنیم. میتوانیم با مواد دلخواه تزئین کنیم.

 

توجه داشته باشید این غذا مخصوص 3  نفر است .در مواد در  10دقیقه آماده میشود و زمان پخت آن  30 دقیقه است.