وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه موس پنیری به همراه کارامل

روش تهیه موس پنیری به همراه کارامل

روش تهیه موس پنیری به همراه کارامل

 

*موادی که برای تهیه موس پنیری و کارامل لازم دارید:

-پنیر خامه ای   1 فنجان 225 گرم

-سس کارامل   1/3 فنجان 80 میلی لیتر

-شکر قهوه ای   1/2 فنجان 100 گرم

-کرم نارگیلی   2/3 فنجان 160 میلی لیتر

 

*برای داشتن یک موس پنیری عالی و خوشمزه باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ما در ایران ناز همراه باشید.

1-در مرحله اول برای سس کارامل باید 1/2 فنجان حدود 100 گرم شکر قهوه ایی را با 2/3 فنجان حدود 160 میلی لیتر کرم نارگیلی را در یک قابلمه بریزید .

 

قابلمه را روی حرارت گذاشته تا به جوش بیاید و هم زده تا شکر توی خامه حل و با هم ترکیب شود ، سپس حدود 5 دقیقه پخت را ادامه داده و گاه گاهی آن را هم بزنید تا طلایی و غلیظ شود .

 

بعد از روی حرارت برداشته و بگذارید ، چند دقیقه خنک شود در حالی که کارامل بیشتر غلیظ می شود. ولی سفت نشود و اگر بیش از حد غلیظ شد ، کمی شیر نارگیل گرم شده به آن اضافه کنید تا رقیق شود ) شما میتوانید برای داشتن طعمی بهتر نوک قاشق از نمک دریایی استفاده کنید و هم بزنید البته این نمک اختیاری است و بستگی به ذائقه شما دارد.

 

2-برای ترکیب موس کیک پنیری 240 گرم حدود یک فنجان خامه سرد غیر لبنی مانند خامه نارگیلی را در یک کاسه مخلوط بریزید و با همزن دستی یا برقی خوب هم بزنید تا کاملا سفت و یک دست و فرم دار شودبعد آن را کنار بگذارید.

 

225 گرم حدود یک فنجان از پنیر خامه ای یا میتوانید به جای آن از توفو هم استفاده کنید ، پس در این مرحله پنیر خامه ایی را در یک کاسه جداگانه قرار دهید و با همزن دستی یا برقی آن را خوب با هم مخلوط و هم بزنید تا یک دست و صاف شود.

 

سپس 80 میلی لیتر سس کارامل یا کمتر از 4 قاشق غذاخوری شکر و یا شربت ساده را هم اضافه کنید و با هم خوب هم بزنید تا مخلوط و صاف و یک دست شود.

 

روش تهیه موس پنیری به همراه کارامل

 

3-در این زمان شما باید خامه فرم گرفته کنار گذاشته را به آرامی درون مخلوط کاراملی بریزید و با همزن زده تا زمانی که کاملاً ترکیب و فرم دار شود.

 

این ترکیب را در ظروف دلخواه خود مانند لیوان یا شیشه می توانید بریزید و این ترکیب برای 3 تا 4 لیوان مخصوص کافی است ، وقتی که ظروف مورد نظرتان را با این موس پر کردید ، آن را حدود 1 ساعت قبل از سرو کردن توی یخچال قرار دهید و بگذارید تا کاملا سرد و بسته شود .

 

وقتیکه از یخچال برای سرو خارج کردید کمی با سس کاراملی روی آن را تزیین کنید و برای تزیین میوه ایی از انگور فرنگی و یا انواع توت ها و انگور های مورد نظرتان و یا میوه های دلخواه خود روی آن چیده و در کنار ظرفی از سس کارامل باقیمانده ،کمی پودر دارچین آن را سرو کنید.

 

4-دیگر فرصتی برای تهیه سس کارامل ندارید؟ می توانید 4 قاشق غذاخوری شکر یا شربت دلخواه + 1 قاشق غذاخوری عصاره وانیل را جایگزین کنید.

 

برای عطر و طعم بیشتر می توانید 2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی خامه ای (یا کره / مغز مهره خامه ای دیگری) اضافه کنید (اختیاری).

 

سس کارامل باقیمانده به عنوان نوشیدنی برای براونی ها ، بوردها ، مینی پای های سیب ، نان موز یا هر کیک وگان عالی است .

 

از آنجا که سس با خنک شدن غلیظ می شود ، ممکن است قبل از سرو آن را دوباره گرم کنید. حتما قبل از استفاده از خامه نارگیلی کنسروی آن را خوب هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شود و بتوانید براحتی از آن استفاده کنید.

 

گیاه خوران می توانند تمام این مواد را از ترکیبات گیاهی و غیر لبنی درست کنند و آنهایی که با خوردن لبنیات مشکلی ندارنند از لبنیات حیوانی استفاده کنند.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 4 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 5 دقیقه و زمان مناسب برای پخت 5 دقیقه است.نوش جاااااااااااان…