وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه کوکی شکلاتی با مغز نارگیل در منزل

روش تهیه کوکی شکلاتی با مغز نارگیل در منزل

روش تهیه کوکی شکلاتی با مغز نارگیل در منزل

 

*موادی که برای تهیه این کوکی های خوشمزه لازم دارید:

-آرد سفید   2 پیمانه

-پودرقند   1 پیمانه

-تخم مرغ   2 عدد

-کره   120 گرم

-پودر کاکائو   2 قاشق غذاخوری

-وانیل   1/4 قاشق چایخوری

-بکینگ پودر   1 قاشق غذاخوری

-پودر نارگیل   1 پیمانه

-سفیده تخم مرغ   1 عدد

-شکر   2 قاشق غذاخوری

-شیر   2 قاشق غذاخوری

 

*برای داشتن این کوکی های خوشمزه و عالی باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ما در ایران ناز همراه باشید…

1-در مرحله اول بهتر است که مغزی کوکی شکلاتی را درست کرده، و آماده کنار بگذاریم. در داخل ظرف مناسبی همه مواد میانی کوکی شکلاتی را از جمله شکر و شیر و سفیده تخم مرغ را می ریزیم .

 

با چنگال چند دقیقه ای خوب هم می زنیم تا شکر کاملا حل شده و سفیده تخم مرغ از حالت لختی درآمده و با شیر و شکر کاملا ترکیب شود و در آخر برای تکمیل شدن مغزی کوکی پودر نارگیل را اضافه کرده، و چند بار با قاشق مواد را زیر و رو کرده و هم می زنیم تا مایه خمیر سفت مغزی کوکی درست شود، حال مغزی مقوی ما آماده شد آن را کنار می گذاریم.

 

2-کره را اگر در یخچال است و حالت جامدی دارد، بهتر است 30 دقیقه در داخل ظرفی بیرون از یخچال بگذاریم، تا کمی نرم و ذوب شود.

 

حال در این فاصله تخم مرغ ها را در داخل ظرف مناسبی شکسته و با هم زن چند دقیقه ای هم می زنیم تا سفیده و زرده تخم مرغ ها با هم ترکیب شده، و از حالت لختی درآیند.

 

3-کره ذوب شده را اضافه کرده و دو دقیقه هم می زنیم، بعد وانیل و پودر کاکائو را اضافه می کنیم و مجددا هم می زنیم تا مواد حسابی با هم مخلوط شوند. با الک حریر پارچه ای مواد باقی مانده، از جمله پودر قند و بکینگ پودر و آرد سفید را دو بار الک می کنیم تا خوب خالص و یک نواخت شوند.

 

مواد الک شده را طی دو مرحله به مواد ترکیبی تخم مرغ زده شده اضافه کرده، و با قاشق غذا خوری مواد را چند بار زیر و رو کرده هم می زنیم تا خمیر کوکی شکلاتی به دست آید.

 

4-خمیر کوکی شکلاتی نیازی به وز دادن با دست ندارد همین که چند دقیقه ای با قاشق غذا خوری زیر و رو کنید حالت خمیر نرم و لطیف می شود.

 

خمیر را در داخل کیسه فریزر تمیزی انتقال می دهیم و درب کیسه را طوری گره می کنیم که هوا به درون کیسه فریزر نفوذ نکند سپس خمیر را در یخچال به مدت 40 دقیقه می گذاریم تا استراحت کند.

 

5-در ادامه بهتر است خمیر را در اندازه های گردو به طور یکسان و هم وزن تقسیم کنیم. سپس هر خمیر کوچک را برداشته و با وردنه روی سطح تمیزی به شکل دایره کوچک و ضخیم باز کنیم. بعد به اندازه یک قاشق غذا خوری از مواد میانی و مغزی آماده شده را در وسط خمیر باز شده می ریزیم، و با دستان تمیز خمیر را به طرف داخل جمع می کنیم به صورتی که مواد میانی و مفزی پوشیده شود.

 

6-در داخل سینی فر کاغذ روغنی مناسبی پهن کرده و کوکی های شکلاتی مغزدار را با فاصله های منظم و یکسان در کنار هم می چینیم. فر را پنج الی 10 دقیقه قبل با دمای 160 درجه سانتی گراد روشن کرده تا گرم شود. بعد سینی فر را به مدت 20 الی 25 دقیقه در فر گرم شده و روشن می گذاریم تا کوکی های شکلاتی با مغز نارگیل پخته و آماده سرو شوند.

 

در آخر بعد از زمان مقرر فر را خاموش کرده، و سینی را بیرون می آوریم اندک زمانی صبر می کنیم تا کوکی های شکلاتی خوشمزه و مغزدار خنک شوند بعد در داخل ظرف سرو می چینیم.دوستان عزیز این کوکی ها فوق العاده انرژی زا و مقوی هستند که توصیه می شود بیشتر در میان وعده های صبحگاهی یا ناشتا مورد استفاده قرار گیرد.

 

روش تهیه کوکی شکلاتی با مغز نارگیل در منزل

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 4 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 40 دقیقه و زمان مناسب برای پخت حدودا  70دقیقه است.نوش جااااااااان…