وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه گراتن قارچ و پاستا به روش ایران ناز

روش تهیه گراتن قارچ و پاستا به روش ایران ناز

روش تهیه گراتن قارچ و پاستا به روش ایران ناز

 

 

همانطور که میدانید گراتن ها دسته ایی از غذاهای فرانسوی هستند که ماده ضروری همه آن ها پنیر بوده و در قالب هایی مخصوص طبخ می شوند گراتنی که قصد آموزش آن را داریم با قارچ و پاستا و دو نوع پنیر درست می شود.

 

*موادی که برای تهیه گراتن قارچ و پاستا لازم دارید :

-پاستا لوله ایی   300 گرم

-قارچ   300 گرم

-پیازچه   2 عدد

-کره   50 گرم

-نمک و فلفل   به مقدار لازم

-روغن مایع   1 قاشق غذاخوری

-ماست خامه ای   1 لیوان

-روغن زیتون   به میزان لازم

-آویشن خشک   به میزان لازم

-پنیر پارمزان   150 گرم

-پنیر موزارلا   300 گرم

 

 

روش تهیه گراتن قارچ و پاستا به روش ایران ناز

 

*برای تهیه این گراتن باید تمام مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید:

300-1 گرم قارچ قهوه ایی را دانه دانه با دستمالی خیس کاملا تمیز کنید (بهتر است قارچ ها را با آب نشویید چرا که آب جذب می کنند و حین پختن آب زیادی تولید کرده و نهایت له می شوند).

 

2 عدد ساقه پیازچه را بشویید و کاملا تمیز کنید سپس آن ها را با کاردی تیز، حلقه حلقه نمایید. (می توانید از تره فرنگی که طعم و مزه ایی شبیه به پیازچه دارد هم استفاده نمایید)

 

یک تابه چدنی یا تفلون را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید و 50 گرم کره داخل آن بی اندازید و اجازه دهید کره ذوب شود سپس پیازچه های خرد شده را داخل آن بریزید و شروع کنید به تفت دادن پیازچه های خرد شده با کره تا کاملا نرم شوند. (حرارت را کم نگه دارید تا کره نسوزد).

 

گراتن قارچ و پاستا

 

پس از نرم شدن پیازچه های خرد شده، 300 گرم قارچ خرد شده را داخل تابه بریزید و شروع کنید به تفت دادن قارچ ها با پیازچه؛.

 

بعد از این که قارچ ها آب انداختند حرارت گاز را ملایم کرده و مهلت بدهید تا پیازچه و قارچ به مدت 15 دقیقه با هم بپزند؛ بهتر است درب تابه را نیمه بسته قرار دهید.

 

2-در این مرحله باید پاستا را کاملا پخته و آبکش نمایید؛ برای این منظور 300 گرم پاستای فرمی که باید به شکل لوله ایی باشد را تهیه کنید.

 

برای پخت پاستا یک قابلمه بزرگ را تا نیمه آب کنید و آن را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا آب به جوش بیاید و به قل خوردن بی افتد در این حالت به آن مقداری نمک و یک قاشق غذاخوری روغن مایع اضافه کنید و پس از کمی جوشیدن 300 گرم پاستا را اضافه کنید و اجازه دهید تا پاستاها کاملا بپزند.

 

هر چند دقیقه با یک کفگیر پاستاها را هم بزنید و یا آن ها را امتحان کنید و ببینید که آیا کاملا پخته شده اند یا نه! اگر پخته شده بودند گاز را خاموش کرده و قابلمه را با دو دستگیره بلند کنید و همه محتویات درون آن را داخل یک آبکش خالی کنید تا آب اضافی آن برود و پاستاها درون آبکش باقی بمانند؛ پاستاها را با کمی آب ولرم شستشو دهید و کنار بگذارید.

 

3-برای تهیه این خوراک لذیذ نیاز به یک لیوان ماست خامه ایی دارید، اگر ماست خامه ایی نداشتید می توانید یک فنجان ماست معمولی را با 4 قاشق غذا خوری خامه مخلوط کرده و خووب هم بزنید سپس آن را به این خوراک اضافه نمایید.

 

پس از 15 دقیقه درب تابه را باز کنید، حرارت را کم کنید و 1 لیوان ماست خامه ایی و 300 گرم پاستای کاملا پخته شده را داخل تابه بریزید.

 

و به آهستگی همه مواد را باهم مخلوط کنید در آخر مقداری آویشن خشک و نمک و فلفل به آن بپاشید.

 

4-از یک ظرف نسوز مخصوص فر استفاده کنید، معمولا برای تهیه سوفله و گراتن از ظرف های مخصوص استفاده می شود.ظرف را با مقداری روغن زیتون چرب کنید به طوری که همه قسمت های آن به ویژه کف و دیواره ها کاملا با روغن زیتون چرب شود؛.

 

سپس نصفی از مواد آماده شده را داخل ان بریزید سپس مقداری پنیر پارمزان رنده شده روی آن پاشیده و چند تکه پنیر موزارلا روی آن قرار دهید.

 

حالا مابقی مواد را روی لایه قبل بریزید و مجددا پنیر پارمزان رنده شده پاشیده و باز هم چند تکه پنیر موزارلا را روی سطح مواد قرار دهید.

 

5-حالا باید این ظرف را داخل فر قرار دهید؛ دمای فر را روی 200 درجه سانتی گراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا حسابی گرم شود سپس ظرف گراتن را داخل طبقه وسط فر به مدت 15 دقیقه قرار دهید.

 

بعد از 15 دقیقه درب فر را باز کنید و ظرف گراتن را در طبقه بالا قرار دهید و بگذارید تا به مدت 5 دقیقه رویه گراتن کاملا برشته شود.گراتن را بعد از این مدت از فر خارج نموده و با مقداری آویشن تزیین نمایید.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 4 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 15 دقیقه و زمان مناسب برای پخت  70 دقیقه است.نوش جان…