وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه خوراک ترکی لوبیا سفید و قارچ

روش تهیه خوراک ترکی لوبیا سفید و قارچ

روش تهیه خوراک ترکی لوبیا سفید و قارچ

 

همانطور که میدانید همراهان عزیز ایران نازی لوبیا سفید بسیار مقوی و خوشمزه و منبع ویتامین و پروتین است و می توان آن را به صورتهای مختلف برای وعده های غذایی مختلف استفاده کرد.

 

ضمنا در مورد قارچ نیز که سرشار از ویتامین و پروتین است و استفاده از آن بسیار سودمند است و بنابراین یادگیری درست کردن غذایی که هم لوبیا سفید و هم قارچ را داشته باشد بسیار مناسب است.

 

در این مطلب قصد داریم روش تهیه خوراک لوبیا سفید و قارچ ترکی را که شامل لوبیا سفید و پنیر پیتزا و گوجه فرنگی و پیاز و آویشن و کره و قارچ و سیر و رب گوجه فرنگی و نمک و فلفل و آبلیمو و پاپریکا است را برایتان می نویسم تا ان را در منزل درست کرده و برای شام همراه با نان و یا برای ناهار همراه با برنج میل کنید.

 

*موادی که برای تهیه این خوراک لازم دارید:

-لوبیا سفید   2 لیوان

-قارچ   150 گرم

-پنیر پیتزا   به میزان لازم

-سیر   2 حبه

-گوجه فرنگی   5 عدد

-رب    1قاشق غذاخوری

-نمک فلفل   به میزان لازم

-آویشن   1 قاشق چایخوری

-پاپریکا   1 قاشق چایخوری

-کره   1 قاشق غذاخوری

-آبلیمو   به میزان لازم

-پیاز   1 عدد

 

*برای داشتن یک خوراک لوبیا سفید و قارچ عالی باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-ابتدا و برای شروع کار 2 لیوان لوبیا سفید را که از شب قبل در آب خیس کرده بودیم و چند بار آب آن را در این مدت عوض کرده بودیم تا نفخ آن گرفته شود و زودتر بپزد را آبکش می کنیم .

 

آن را همراه با چند لیوان آب داخل یک قابلمه می ریزیم و قابلمه را روی گاز می گذاریم و زیر گاز را روشن می کنیم و درب قابلمه را می بندیم و منتظر می شویم تا لوبیا سفید بپزد و آماده شود. سپس وقتی لوبیا پخت آن را از قابلمه در آورده و در یک ظرف می ریزیم تا در مراحل بعدی از ان استفاده کنیم.

2-سپس در ادامه کار سراغ قارچها می رویم و 150 گرم قارچ را با آب شسته و آنها را آبکش می کنیم و با چاقو آنها را به صورت نازک و ورقه ای برش می زنیم. سپس داخل یک تابه 1 قاشق غذاخوری کره می ریزیم و تابه را روی گاز می گذاریم .

 

وقتی کره ذوب و داغ شد قارچهای خرد شده را در کره همراه با مقداری نمک و فلفل و مقداری کم آبلیمو تفت می دهیم تا آب آن کشیده شده و قارچ سبک شود. سپس 2 حبه سیر را پوست کنده و آن را رنده می کنیم و داخل تابه قارچها می ریزیم و تفت می دهیم تا بوی سیر در آید و مواد داخل تابه خوب مزه دار شود.

 

3-سپس در ادامه بایستی پوره گوجه فرنگی را درست کنیم و برای این منظور 1 عدد پیاز را شسته و آن را پوست کنده و رنده می کنیم و در تابه و در روغن مایع تفت آن را می دهیم تا آب ان کشیده شده و سپس 5 عدد گوجه فرنگی را شسته و آنها را پوست کنده و رنده می کنیم .

 

داخل یک تابه آنها را همراه با کمی روغن مایع می ریزیم و تابه را روی گاز می گذاریم و منتظر می شویم تا گوجه فرنگی کم کم غلیظ شود و در آخر نمک و فلفل برای مزه دار شدن به آن اضافه می کنیم. اکنون پوره گوجه فرنگی آماده است.

4-در ادامه کار لوبیای سفید پخته شده را داخل تابه قارچ می ریزیم و سپس به آنها گوجه فرنگی پوره شده و 1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی و مقداری نمک و فلفل و 1 قاشق چایخوری پاپریکا و 1 قاشق چایخوری آویشن اضافه می کنیم و مواد را داخل تابه خوب هم می زنیم تا کاملا مواد ما قاطی شده و مزه دار شوند.

 

5-سپس روی مواد داخل تابه کمی پنیر پیتزا می ریزیم و روی آنها را با فویل کاملا می پوشانیم و تابه را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه سانتی گراد برای مدت 15 دقیقه می گذاریم تا مواد ما بپزند و آماده شوند.

 

6-بعد از انجام مراحل بالا وقتی غذا پخت و آماده شد تابه را از فر در آورده و خوراک لوبیا سفید و قارچ ترکی را برای ناهار همراه با برنج و یا برای شام همراه با نان میل می کنیم.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 5 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد حدود 60 دقیقه و زمان مناسب برای پخت  20 دقیقه است.نوش جااااااااااان…