وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه سوپ چوربا یا دیوران ترکیه ای

روش تهیه سوپ چوربا یا دیوران ترکیه ای

روش تهیه سوپ چوربا یا دیوران ترکیه ای

 

*موادی که برای تهیه این سوپ لازم دارید:

-رشته ورمیشل   200 گرم

-نخود   100 گرم

-گوشت چرخ کرده   250 گرم

-پیاز   1 عدد

-آرد سوخاری   1.5 قاشق غذاخوری

-سیر   2 حبه

-نمک   به مقدار لازم

-فلفل سیاه   1/6 قاشق چایخوری

-پودر آویشن   1/2 قاشق چایخوری

-روغن سرخ کردنی   1/3 استکان

-پودر زیره   1/3 قاشق چایخوری

-آرد سفید   2.5 قاشق غذاخوری

-آب گوشت   5 لیوان

-کره   1 قاشق غذاخوری

-نعناع خشک   2 قاشق چایخوری

-رب گوجه فرنگی   1 قاشق غذاخوری

-زردچوبه   1/2 قاشق چایخوری

 

روش تهیه سوپ چوربا یا دیوران ترکیه ای

 

*برای داشتن این سوپ عالی و خوشمزه باید تمام مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ما در ایران ناز همراه باشید.

1-در مرحله اول می رویم سراغ درست کردن کوفته های خوشمزه برای این که نفخ نخود را به طور کامل گرفته بشود، باید یک روز قبل در ظرف پر از آبی خیس کنیم و در مدت دو الی سه بار آبش را عوض کنیم.

 

نخود خیس خورده را بعد از شستن و آب کشی در داخل قابلمه مناسبی می ریزیم و مقداری آب اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت اجاق گاز با شعله متوسط پایین می گذاریم تا کاملا پخته و آماده شود.

 

2-در این فاصله اول کوفته قلقلی ها را درست می کنیم، برای این کار اول پیاز ها و سیرها را پوست گرفته و بعد از شستن با رنده خیلی ریز، در داخل ظرف مناسبی رنده می کنیم.

 

گوشت چرخ کرده را به همراه آرد سوخاری و یک قاشق غذا خوری از آرد اضافه کرده و مقداری نمک پاشیده و نصف زرد چوبه و پودر زیره و فلفل سیاه و پودر آویشن را می ریزیم و حسابی با دستان تمیز وز می دهیم.

 

3-بعد از این که مواد مخلوطی گوشت چرخ کرده حالت منسجمی پیدا کرد، از آن به اندازه توپک های کوچکی درست برمی داریم و با دستان تمیز قلقلی و گرد می کنیم. قلقلی های کوچک را در داخل ظرف درب داری گذاشته و در یخچال یک الی یک ساعت و نیم می گذاریم تا استراحت کنند.

 

4-در داخل قابلمه مناسب دیگری روغن سرخ کردنی را می ریزیم و قابلمه را روی حرارت اجاق گاز با شعله پایین قرار می دهیم، باقی مانده آرد سفید را اضافه کرده و تفت می دهیم تا از خامی درآید.

 

بعد رب گوجه فرنگی را اضافه کرده، و هم می زنیم بعد از دو الی سه دقیقه دیگر تفت دادن آب گوشت را می ریزیم و مدام آرام آرام هم می زنیم تا مواد تفت داده گلوله گلوله نشود.

 

5-باقی مانده همه ادویه ها را از جمله زردچوبه و پودر آویشن و پودر زیره و مقداری نمک و فلفل را اضافه می کنیم و هم می زنیم.

 

بعد نخود پخته شده را نیز به همراه رشته ورمیشل اضافه کرده، و کمی هم می زنیم تا رشته در مایه سوپ به هم نچسبند و خوب پراکنده شوند، بعد درب قابلمه را می گذاریم تا رشته های ورمیشل خوب پخته شوند.

 

6-کره را در داخل تابه مناسبی قرار داده و تابه را روی حرارت اجاق گاز می گذاریم، بعد از این که ذوب و کم کم داغ شد قلقلی های مواد مخلوطی گوشت چرخ کرده را اضافه می کنیم و آن ها را زود به زود پشت و رو کرده تا همه طرفشان سرخ شوند.

 

نعناع خشک را روی کوفته قلقلی ها می پاشیم و یک الی دو دقیقه دیگر کوفته قلقلی ها را تفت می دهیم تا بوی نعناع خشک بلند شود.

 

بعد کوفته قلقلی های سرخ شده و مزه دار و بو داده را نیز به مایه سوپ چوربا در حال جوش اضافه می کنیم و سوپ را هم می زنیم.

 

بعد از این که سوپ چوربا به اندازه دلخواه جوشید و قوام پیدا کرد و کمی غلیظ شد، حرارت را خاموش می کنیم. سوپ چوربا ترکیه ای را می توانید گرم سرو کنید.