وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه کته گوشت با سبزیجات دورچین

روش تهیه کته گوشت با سبزیجات دورچین

روش تهیه کته گوشت با سبزیجات دورچین

 

*موادی که برای تهیه این غذا لازم دارید:

-بادمجان   1 عدد

-گوجه فرنگی   3 عدد

-پیاز   1 عدد

-گوشت گوسفندی  400 گرم

-برنج  3 پیمانه

-سیب زمینی   1 عدد

-نمک فلفل زردچوبه   مقدار کافی

-روغن مایع   مقدار کافی

-جعفری خرد شده   مقدار کافی

-جوانه ماش   1 پیمانه

 

*برای داشتن این غذا به بهترین روش و طعم باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-ابتدا و برای شروع کار 1 عدد بادمجان را شسته و ته بادمجان را می بریم و آن را به صورت ریز و نگینی خرد می کنیم و سپس داخل یک تابه روغن مایع می ریزیم و وقتی روغن خوب داغ شد بادمجانهای خرد شده را داخل تابه و در روغن داغ خوب سرخ می کنیم. سپس مقدار کافی نمک و فلفل برای مزه دار شدن به آن اضافه می کنیم.

 

2-سپس 1 عدد سیب زمینی را شسته و آن را پوست می کنیم و سیب زمینی را به صورت ریز و نگینی و مکعبی خرد می کنیم و سپس داخل یک تابه روغن مایع می ریزیم و سیب زمینی ها را در روغن داغ خوب سرخ می کنیم تا کاملا سیب زمینی ما بپزد و آماده شود و مقداری نمک و فلفل برای مزه دار شدن به آن می زنیم.

 

در ادامه 3 عدد گوجه فرنگی را شسته و آن را به صورت نگینی خرد می کنیم و کمی آنها را در روغن در حد نرم شدن تفت می دهیم و کنار می گذاریم. اکنون مواد دورچین غذای ما آمده شده است.

 

3-سپس 1 عدد پیاز را شسته و آن را پوست می کنیم و پیاز را به صورت ریز و نگینی خرد می کنیم و داخل یک تابه روغن مایع می ریزیم و پیاز خرد شده را در روغن داغ خوب تفت می دهیم تا طلایی شود.

 

سپس 400 گرم گوشت گوسفندی را شسته و آبکش کرده و آن را به صورت خیلی ریز و قیمه ای خرد می کنیم و گوشت را در پیاز تفت می دهیم تا رنگش کمی تغییر کند و 2 لیوان آب داخل تابه ریخته و زیر گاز را ملایم می کنیم و درب تابه را می بندیم و منتظر می شویم تا گوشت بپزد و آماده شود.

 

سپس در نیم ساعت آخر پخت گوشت مقداری نمک و فلفل و زردچوبه برای مزه دار شدن به آن اضافه می کنیم و وقتی آب گوشت کاملا بخار شد و گوشت پخت و نرم شد زیر گاز را خاموش می کنیم.

 

4-در این مرحله سراغ آماده کردن برنج می رویم و برای این منظور 4 پیمانه برنج را داخل یک قابلمه خیس می کنیم و بعد از 1 ساعت برنج را همراه با نمک و روغن و آب داخل یک قابلمه می ریزیم و منتظر می شویم تا برنج نیم پز شده و 10 دقیقه بجوشد و قد بکشد.

 

سپس آن را آبکش می کنیم. سپس داخل یک قابلمه روغن مایع می ریزیم و برنج آبکش شده را کف قابلمه می ریزیم و درب قابلمه را بسته و برنج را دم می کنیم. در صورت تمایل می توان برنج را به صورت کته نیز استفاده کرد و اختیار است.

 

5-در این مرحله برنج را در داخل یک ظرف برعکس می کنیم و روی آن را از گوشت آماده شده در مراحل قبل می ریزیم و کمی جعفری خرد شده نیز روی گوشت برای خوشمزه شدن و تزیین می ریزیم.

 

برای دورچین و تزیین غذایمان دور غذا را مقداری بادمجان خرد شده و سیب زمینی سرخ شده و گوجه فرنگی خرد شده و جوانه ماش را به صورت یکی در میان می ریزیم و در واقع غذایمان را با آن مواد تزیین می کنیم.

 

اکنون کته گوشت و سبزیجات دورچین ما آماده است و این غذای مقوی و خوشمزه را برای ناهار همراه با سبزی خوردن و سالاد شیرازی میل می کنیم و یا برای مهمانی ها ان را درست می کنیم و استفاده می کنیم.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 4 نفر است.مدت زمان آماده سازی 30  دقیقه و زمان مناسب برای پخت 120 دقیقه است.