وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه ته چین کباب تابه ای

روش تهیه ته چین کباب تابه ای

روش تهیه ته چین کباب تابه ای

 

*موادی که برای تهیه این غذای عالی و خوشمزه لازم دارید:

-گوشت چرخ کرده   300 گرم

-پیاز   1 عدد

-سیر   2 حبه

-نمک، فلفل و زردچوبه    به میزان لازم

-کره   1 قاشق غذاخوری

-تخم مرغ   1 عدد

-زعفران دمکردهذ  1 قاشق غذاخوری

-روغن مایع   به میزان لازم

-ماست یونانی   4 قاشق غذاخوری

-برنج   3 پیمانه

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 3 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد حدودا 20 قیقه و زمان مناسب برای پخت یک ساعت است.امیدوارم از این دستور آشپزی لذت ببرید.

 

روش تهیه ته چین کباب تابه ای

 

*برای اینکه یک ته چین کباب تابه ای عالی داشته باشید باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ما در ایران ناز همراه باشید.

1-ابتدا در مرحله اول مواد کباب تابه ای را درست می کنیم و برای این منظور 1 عدد پیاز را شسته و آن را پوست می کنیم و پیاز را با رنده ریز خوب رنده می کنیم و آب پیاز را کاملا می گیریم و آن را دور می ریزیم تا کباب وا نرود. سپس 2 حبه سیر را پوست کنده و آنها را نیز رنده می کنیم و یا با سیر خرد کن له می کنیم.

2-سپس 300 گرم گوشت چرخ کرده مخلوط گوسفند و گوشت گوساله را به پیاز و سیر رنده شده در مرحله قبل همراه با مقدار کافی نمک و فلفل و زردچوبه اضافه می کنیم و مواد را خوب با هم مخلوط می کنیم و ورز می دهیم تا گوشت و پیاز کاملا قاطی شوند. اکنون مایه کباب دیگر آماده است.

3-سپس 3 پیمانه برنج را که از شب قبل در آب و نمک قرار داده بودیم را آبکش کرده و آن را همراه با مقداری آب و نمک و روغن داخل یک قابلمه می ریزیم و قابلمه را روی گاز می گذاریم و منتظر می شویم تا برنج داخل قابلمه برای 10 دقیقه بجوشد و سپس در حالتی که برنج کمی زنده بود ان را آبکش می کنیم.

 

4-سپس 1 عدد تخم مرغ را داخل یک کاسه بزرگ می شکنیم و آن را با چنگال خوب هم میز نیم تا زرده و سفیده آن کاملا با هم مخلوط شوند.

 

سپس 1 قاشق غذاخوری زعفران دمکرده را به ان اضافه می کنیم و سپس 4 قاشق غذاخوری ماست یونانی و یا ماست پرچرب و 5 قاشق غذاخوری روغن مایع را به مواد اضافه می کنیم و آنها را خوب با هم مخلوط می کنیم. سپس برنج آبکش شده مرحله قبل را به این مواد اضافه می کنیم و با آن کاملا مخلوط می کنیم.

 

5-سپس در ادامه کف یک قابلمه را با روغن مایع چرب می کنیم و مایه کباب تهیه شده در مرحله قبل را کف قابلمه پخش می کنیم و سپس برنج تهیه شده و آغشته شده به مایه ته چین را روی مایه کباب می ریزیم و با دست ان را کاملا فشرده می کنیم.

 

سپس درب قابلمه را می بندیم و قابلمه را روی شعله ملایم گاز برای مدت زمان تقریبی 1 ساعت قرار می دهیم تا ته چین کباب تابه ای ما بپزد و یا می توان روی قابلمه را فویل کشید و آن را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه سانتی گراد برای مدت یک ساعت و ربع قرار داد تا برنج آماده شود.

6-سپس وقتی ته چین کباب تابه ای آماده شد آن را در ظرف مناسبی می ریزیم و این غذای خوشمزه را برای وعده غذایی ناهار همراه با سبزی خوردن و ماست و زیتون میل می کنیم و یا برای مهمانی ها آن را درست می کنیم و با این ته چین جدید و خوشمزه از مهمانها پذیرایی می کنیم.