وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه پیراشکی مرغ با راهکار های ساده

روش تهیه پیراشکی مرغ با راهکار های ساده

روش تهیه پیراشکی مرغ با راهکار های ساده

 

 

پیراشکی مرغ یکی از غذا های خوشمزه و آسان پزی است که می توان در میهمانی ها از این غذای مجلسی و خوش طعم برای پذیرایی استفاده نمود.

 

پیراشکی می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای میان وعده بچه ها باشد. در اینجا می خواهیم آموزش این غذای خوشمزه را به شما ارائه دهیم. برای تهیه این غذا می توان با توجه به ذائقه خود از مواد گوناگون استفاده کرد و هم اینکه می توان از مواد رژیمی و سالم استفاده کرد. این میان وعده بسیار خوشمزه بوده و باب میل کودکان می باشد.

 

 

*موادی که برای تهیه این غذای خوشمزه لازم دارید:

-کره   100 گرم

-تخم مرغ   2 عدد

-شیر خشک   3 قاشق سر پر

-شیر کم چرب   1 پیمانه ولرم

-شکر   1 قاشق غذا خوری

-خمیر مایه   1 قاشق غذا خوری

-سینه مرغ   1 عدد

-قارچ   350 گرم

-پیاز   2 عدد

-نمک و فلفل   به مقدار لازم

-پودر سیر   1/2 قاشق چای خوری

-پنیر پارمزان    به مقدار لازم

-زردچوبه   به مقدار لازم

 

روش تهیه پیراشکی مرغ با راهکار های ساده

 

*عزیزان و همراهان ایران نازی برای پخت پیراشکی مرغ در منزل باید تمام مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-در مرحله اول تهیه پیراشکی مرغ باید مایه خمیر را به همراه شکر به شیر اضافه کنید و کنار بگذارید. در این فاصله تخم مرغ ها را در کاسه ای بشکنید و شیر خشک و کره را نیز اضافه کنید.

 

(بهتر است بدانید اگر شیر خشک در دسترس نداشتید می توانید از ماست به جای شیر خشک استفاده کنید و اگر کره نداشتید می توانید از روغن مایع هم استفاده کنید.)

 

سپس این مواد را با قاشق هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند. سپس ترکیب مایه خمیر و شکر و شیر را به تخم مرغ ها اضافه کنید و با هم مخلوط کنید بعد از آن آرد الک شده را کم کم طی چند مرحله به مواد اضافه کنید و تا جایی آرد بریزید که مواد خمیری شکل شود.

 

روی تخته یا یک سطح صاف مقداری آرد بریزید و خمیر را روی آن قرار دهید و خمیر را با کف دست به خوبی ورز دهید. اینکار را تا جایی ادامه دهید تا خمیر آن به دست نچسبد.

 

2-در مرحله دوم تهیه پیراشکی مرغ خمیر را که به خوبی ورز دادید را در یک جای گرم به مدت تقریبا 2 ساعت قرار دهید و روی آن را با پارچه ای بپوشانید تا خمیر را استراحت دهید.

 

در این فاصله که خمیر آماده می شود می توانید مواد میانی پیراشکی را تهیه کنید. پیازها را پوست بگیرید، بشویید و برروی تخته آشپزخانه به صورت نگینی خرد کنید.

 

یک تابه را روی حرارت قرار دهید مقداری روغن داخل آن بریزید کمی که داغ شد پیاز های خرد شده را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا کمی سبک و نرم شوند.

 

سپس کمی زردچوبه اضافه کنید تا طلایی شوند سپس سینه مرغ را که از قبل خرد کردید را به پیاز ها اضافه کنید و تفت دهید کمی نمک به مواد بزنید .

 

سپس قارچ های خرد شده را نیز اضافه کنید و تفت دهید حرارت را زیاد کنید تا قارچ ها آب نندازند زمانی که آب قارچ ها گرفته شود حرارت را کم کنید.

 

روش تهیه پیراشکی مرغ با راهکار های ساده

 

3-در مرحله سوم تهیه پیراشکی مرغ بعد از اینکه آب قارچ ها کاملا تبخیر شد فلفل، زردچوبه و پودر سیر را اضافه کنید و دوباره تفت دهید بعد زیر شعله را کم کنید .

 

سپس پنیر پارمیزان را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. فلفل دلمه ای های رنگی را نگینی خرد کنید و به بقیه مواد اضافه کنید و بگذارید روی حرارت با مواد دیگر تفت بخورند. خمیر را که از قبل تهیه کردید را دوباره روی سطح صاف که آرد پاشی کردید پهن کنید و ورز دهید.

 

از خمیر به اندازه نارنگی بردارید و کنار بگذارید و هر کدام از خمیر های جدا شده را با وردنه به ورقه های نازک به شکل دایره یا بیضی در بیاورید.

 

موادی را که از قبل آماده کردید و خنک شد داخل خمیر بگذارید و آن را همانند قطابی بپیچید. وقتی تمام پیراشکی ها را آماده کردید زرده تخم مرغ را در ظرفی بریزید و با فرچه زرده را روی پیراشکی ها بمالید این کار روی خوش رنگ شدن پیراشکی های مرغ تاثیر به سزایی دارد و باعث می شود طلایی شوند.

 

پیراشکی ها را درون سینی فر بجینید و اجازه دهید حدود 20 دقیقه با درجه 180 درجه سانتیگراد در فر بماند، بعد از این مدت پیراشکی مرغ را از فر در بیاورید و در ظرف مورد نظر سرو کنید.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 4 نفر،مدت زمان آماده سازی 60 دقیقه و زمان پخت  20 دقیقه است.نوش جان.