وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه پودر گوجه فرنگی کار راه بنداز

روش تهیه پودر گوجه فرنگی کار راه بنداز

روش تهیه پودر گوجه فرنگی کار راه بنداز

 

سلام سلام عزیزای دلم .امروز دز ایران ناز با شما هستیم با آموزش روش تهیه پودر گوجه فرنگی که یک پودر کار راه بندازی و کاربردی هست.با ما همراه باشید.

 

*موادی که برای تهیه این پودر لازم دارید:

-گوجه فرنگی   10 عدد متوسط

-نمک   به میزان لازم

 

*برای اینکه یک پودر گوجه فرنگی عالی و خوشمزه داشته باشید باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-شما به 10 عدد گوجه فرنگی با ابعاد متوسط احتیاج دارید، توجه داشته باشید که گوجه فرنگی ها نباید کال یا خیلی رسیده باشند، گوجه فرنگی ها را با آب سرد شسته و با یک دستمال تمیز کاملا خشک کنید.

 

2-با یک چاقوی تیز، گوجه ها را مطابق تصویر برش بزنید، قطر برش های گوجه نباید زیاد باشد چون مدت زمان خشک شدن آن بیشتر خواهد شد.

 

3-از دو سینی بزرگ فر استفاده کنید، کف سینی ها کاغذ روغنی بی اندازید و برش(اسلایس) های گوجه فرنگی را به طور منظم روی کاغذ روغنی بچینید، و روی برش های گوجه فرنگی مقداری نمک بپاشید. توجه داشته باشید که برش های گوجه را روی هم تلنبار نکنید!

 

سینی را در طبقه متوسط فری با دمای 100 درجه سانتی گراد قرار دهید، مدت زمانی که برای خشک شدن کامل گوجه فرنگی ها لازم است 4 الی 5 ساعت است، در طی این مدت هر 45 دقیقه باید در فر را باز کرده و سینی را جا به جا کنید تا حرارت به تمام قسمت های سینی برسد.

 

پس از حداکثر 5 ساعت فر را خاموش کنید، خودتان متوجه خشک شدن برش های گوجه فرنگی خواهید شد، چون چروکیده و سبک می شوند.بگذارید در هوای آزاد بمانند تا کاملا سرد شوند.(می توانید اجازه دهید تا یک روز به همین حالت بماند)

 

4-برای پودر کردن گوجه های خشک شده، باید از آسیاب کن برقی استفاده کنید، گوجه های خشک شده را داخل آن بریزید و با آن ها را پودر کنید. برای ذخیره پودر گوجه فرنگی آماده شده آن را داخل یک شیشه تمیز و کاملا خشک بریزید و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

 

روش تهیه پودر گوجه فرنگی کار راه بنداز

 

نکته 1:

برای تهیه گوجه فرنگی خشک شده با نور آفتاب، طبق روش قبل گوجه فرنگی ها را شسته، خشک کرده و برش بزنید و در یک سینی بزرگ به طور منظم بچینید،نمک بپاشید و در مکانی که هوا جریان داشته باشد.

 

به مدت یک روز قرار دهید تا آب آن کشیده شود بهتر است یک توری روی آن بی اندازید.(در فصل تابستان می توانید این مرحله را در مقابل باد کولر یا پنکه انجام دهید)

 

روز دوم سینی را در جایی قرار دهید که نور آفتاب به آنجا می تابد، خشک شدن گوجه ها در نور آفتاب حداقل 4 روز روز زمان می برد در طی این چند روز به برش های گوجه فرنگی سر بزنید و آن ها را جا به جا کنید.

 

تا همه قسمت های آن ها کاملا خشک شود؛ اکنون برش های خشک گوجه فرنگی آماده است و شما می توانید باقی مراحل را طبق روش گفته شده انجام دهید.

 

نکته 2:

برای طعم دار کردن پودر گوجه فرنگی تان می توانید پس از برش زدن گوجه فرنگی ها مقداری پونه کوهی خشک شده؛ فلفل سیاه و یا آویشن روی آن ها بپاشید و بعد خشک کنید.