وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش های عجیب برای ترور فیدل کاسترو +تصاوير

روش های عجیب برای ترور فیدل کاسترو +تصاوير

روش های عجیب برای ترور فیدل کاسترو

 

فیدل کاسترو چریک مبارز علیه سیاستهای آمریکا بارها مورد سوء قصد و ترور قرار گرفت و در ناباوری هر بار جان سالم بدر میبرد !! به گزارش ایران ناز فیدل کاسترو رهبر انقلاب کوبا از شیوه هایی چون کت مسموم و لباس سمی و آمپولهای مرگ جان به در برد و عاقبت بر اثر کهولت سن در 90 سالگی درگذشت! رييس گارد حفاظتي فيدل کاسترو رهبر پيشين انقلاب كوبا تأکيد کرده که وي از سال 1959 تا سال 2006 در مجموع از 638 سوءقصد جان سالم به در برده است.

 

به گزارش ایران ناز، فيدل کاسترو رهبر سابق کوبا که روز شنبه خبر درگذشت او منتشر شد، در زندگي سياسي خود از سال 1959 تا سال 2006 در مجموع از 638 سوءقصد جان سالم به در برد.

 

همه اين سوءقصدها پيش از واگذاري قدرت فيدل کاسترو به برادرش رائول کاسترو در سال 2006 روي داد و سازمان جاسوسي آمريکا (سيا) عامل آنها بوده است. در اين يادداشت به برخي از عجيب‌ترين سوء قصدها به جان فيدل کاسترو اشاره شده است:

 

1- معشوقه افسونگر؛ ماريتا لورنز (Marita Lorenz)،‌ دختر ناخداي آلماني و هنرپيشه آمريکايي، يکي از افراد مرتبط با کاسترو بود که پذيرفت با سيا همکاري کند، وي درصدد خوراندن قرص مسموم به کاسترو برآمد که کاسترو از نقشه ترور او باخبر شد اما او را بخشيد و بعد طردش کرد.

 

2- سيگار مسموم؛ سازمان سيا فوريه سال 1960 يک مأمور دو جانبه را براي آغشته کردن سيگار مورد علاقه کاسترو به سمي مهلک، استخدام کرد. اين سم مي‌توانست وي را در مدت کوتاهي از پاي درآورد. گفته مي‌شود در فوريه 1961 اين سيگار به مأمور دوجانبه داده شد اما ظاهرا وي در نهايت به دليل ترس از اجراي سوءقصد منصرف شد.

 

3– صدف دريايي؛ سيا با اطلاع از علاقه کاسترو به غواصي قصد داشت مواد منفجره را در صدفي در مکان مورد علاقه وي جاسازي کند. آنها مي‌خواستند صدفي مصنوعي را با رنگ‌آميزي جذاب کنند تا مطمئن شوند که نظر کاسترو به آن جلب خواهد شد و با نزديک شدن وي به آن منفجر مي شد، اما اين طرح ترور نيز ناکام ماند.

 

روش های عجیب برای ترور فیدل کاسترو +تصاوير

 

4 – لباس شناي مسموم؛ سازمان سيا تصميم گرفت در بحبوحه نبرد خليج خوک‌ها به رهبر کوبا يک لباس شنا هديه دهد! در سال 1975، کميته اطلاعات سنا اعلام کرد “مدارکي محکم” در اختيار دارد که نشان مي‌دهد سيا قصد داشت با ارائه يک لباس آغشته به ميکروب و باکتري به کاسترو وي را به يک بيماري پوستي شديد مبتلا کند. اين نقشه ظاهرا قرار بود توسط يک وکيل آمريکايي به نام جيمز بي‌. دوناوان که براي آزادي زندانيان خليج خوک‌ها عازم مذاکره با کاسترو شده بود، اجرا شود اما وي در نهايت اين ماموريت را نپذيرفت و اين نقشه نيز ناکام ماند.

 

روش های عجیب برای ترور فیدل کاسترو +تصاوير

5- سرنگ تزريق زيرپوستي خودکار؛ سازمان سيا با استفاده از رونالدو کوبيلا يکي از دوستان کاسترو تلاش کرد که از طريق يک آمپول زيرپوستي مسمومي که به طرز ماهرانه‌اي در يک خودکار جاسازي شده بود، کاسترو را از پا درآورد اما ترور جان کندي رئيس جمهور وقت آمريکا موجب ناکامي اين طرح ترور شد.

 

فيدل کاسترو، که مدتي پيش از سياست کناره گيري کرده بود، روز جمعه 5 آذر ماه 95 و در سن 90 سالگي بدرود حيات گفت.

 

مطالب مرتبط:

 

انقلابی مشهور فیدل کاسترو درگذشت

 

زندگینامه فیدل کاسترو

 

فیدل کاسترو : سارکوزی دیوانه است