وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آیا باید پیش از سایه زدن روی پلک ها از کانسیلر استفاده کنیم؟

آیا باید پیش از سایه زدن روی پلک ها از کانسیلر استفاده کنیم؟

آیا باید پیش از سایه زدن روی پلک ها از کانسیلر استفاده کنیم؟

 

پلک و زیر پلک قسمت حساسی از چشم های ما هستند و استفاده از برخی لوازم آرایشی برای آن خیلی کار درستی به نظر نخواهد رسید.

 

به طور کلی استفاده بیش از اندازه از لوازم آرایشی روی پلک و چشم ها باعث چروک شدن و آسیب رسیدن به آن خواهد شد.

 

همچنین فرایند آرایش چشم هم روش خاص خود را دارد که اگر به درستی انجام نپذیرد ممکن است باعث آسیب های جبران ناپذیری روی پوست پلک شود.

 

آیا باید پیش از سایه زدن روی پلک ها از کانسیلر استفاده کنیم؟

 

بهترین کاری که می­شود برای سلامتی پوست پلک هایمان انجام دهیم آشنایی با روش های آرایش اصولی آن و همچنین روش های مراقبت قبل و بعد از آرایش خواهد بود.

 

مراقبت قبل از آرایش چشم

برای آن که بدانیم چگونه باید پلک هایمان را آرایش کنیم ابتدا باید بدانیم به چه روشی از آن‌ها مراقبت کنیم تا پلک هایی سالم برای آرایش داشته باشیم و آرایش روی چشمانمان به خوبی بماند.

 

برای خواندن درباره راهکارهای مراقبت از پوست اطراف چشم به این لینک مراجعه نمایید. پلک‌ها حساسیت بالایی دارند و اگر مراقبت‌های لازم را از آن انجام ندهیم ممکن است دچار شل شدگی و افتادگی شوند.

 

به همین منظور ابتدا باید بدانیم چشم هایمان را با شوینده پوستمان نشوییم و از شوینده مخصوص چشم‌ها استفاده کنیم.

 

پس از شستشوی چشم با شوینده از یک کرم ویتامینه مخصوص چشم‌ها استفاده کنید تا پلک ها خشک و دچار کشیدگی نشوند.

 

می­توانید از یک کرم دستساز استفاده کنید و از ترکیب مقداری موم عسل، قهوه و روغن زیتو یا روغن بادام یک کرم دستساز برای چشمانتان تهیه کنید.

 

این کرم‌های دستساز بیشتر مناسب شب هستند و بهتر است قبل از آرایش از کرم‌های دور چشم آماده استفاده کنید.

 

چرا باید کانسیلر بزنیم

 

آیا باید پیش از سایه زدن روی پلک ها از کانسیلر استفاده کنیم؟

 

پس از انجام مراقبت های پوستی برای دور چشم باید انتخاب کنیم که به چه میزان می­خواهیم آرایشمان ماندگار باشد و برای چه مکانی آرایش می­کنیم.

 

اگر نیاز داشته باشیم آرایشمان ساعت های طولانی روی چشم ها باقی بماند بهتر است از محصولات آرایشی ضد آب استفاده کنیم اما اگر برای یک میهمانی از صبح تا شب آرایش می­کنید بهتر است قبل از آرایش پرایمر چشم استفاده کنید.

 

پرایمر ماندگاری آرایش چشم را بالا می­برد و پوست پلک را یکدست نشان خواهد داد. بعد از آن می­توانید از کانسیلر و سپس سایه استفاده کنید. هیچ اجباری برای استفاده حتمی از کانسیلر قبل از سایه وجود ندارد چون ما از پرایمر استفاده کرده ایم.

 

اما اگر بخواهیم از پرایمر استفاده نکنیم و برای چند ساعت آرایش می­کنیم بهتر است از کانسیلر استفاده کنیم. کانسیلر هم تا حدی ماندگاری آرایش چشم را بالا می­برد و بهتر است برای آرایشی که نیازی نیست ساعت ها ماندگار باشد روی صورت از کانسیلر به جای پرایمر استفاده کنیم.

 

کانسیلر مایع یا استیکی؟

کانسیلری که انتخاب می­کنید باید متناسب با نوع پوستتان انتخاب شود . پوست های خشک بهتر است از کانسیلر های استیکی کرمی استفاده کنند.

 

این کهنسیلر ها روی پوست های خشک ماندگار تر هستند و به دلیل چربی کمی که دارند روی پوست پلک و زیر پلک به خوبی می­خوابند.

 

کانسیلر های مایع بیشتر مناسب پوست های چرب است پس اگر پوستتان چرب است بهتر است از کانسیلر های استیکی استفاده نکنید چون برای پوست شما خشک هستند و احتمال ترک ترک شدنشان روی پوست پلک زیاد است.

 

کانسلر های مایع از تنفس پوست جلوگیری نمی­کنند و منافذ پوست را باز نمی­کنند.

 

کانسیلر های ویتامینه استفاده کنید

اگر به سلامت پلکتان اهمیت می­دهید و می­خواهید از افتادن پلکتان جلوگیری کنید از کانسیلر هایی استفاده کنید که به جای آسیب های شدید و ایجاد چروک روی پلکتان از گوستتان مراقبت کنندو برخی برند ها کانسیلر های ویتامینه با مواد مغذی و آبرسان را تولید کرده اند که از پوستتان در مقابل چروک شدن محافظت می­کند.

 

برند شون یک برند ایرانیست که با تولید کانسیلر هایی حاوی روغن بادام از پیری پوست و چروک شدن آن جلوگیری می­کند.

 

برند لورآل نیز یکی دیگر از برند هاییست که کانسیلر ضدچروک و آب رسان آن طرفداران زیادی دارد. این برند مشهور در زمینه تولید انواع لوازم آرایشی بهداشتی پیشرو و موفق می­باشد.

 

همچنین برند های دیگری چون هدی بیوتی، گلدن رز، اتود و رولوشن تولیدات مفیدی در انواع کانسیلرهای مفید برای پوست داشته اند که می­توانید محصول مناسب خودتان را از این برند ها انتخاب و استفاده کنید.

 

همچنین تولید انواع سایه چشم‌های تکی، سایه ابروهای آرایشی با کیفیت و خوب، و همچنین کرم پودرها از دیگر تولیدات خاص این برندهای معتبر هستند که استفاده از آن‌ها باعث حفظ سلامتی پوستتان خواهد شد.

 

عدم استفاده از لوازم مرغوب برای پلک

 

آیا باید پیش از سایه زدن روی پلک ها از کانسیلر استفاده کنیم؟

 

پلک چشم از نقاط حساس صورت است و درصورت استفاده از لوازم آرایشی بهداشتی نامناسب و همچنین استفاده از تاتو های دائمی دچار چروک، افتادگی و یا شل شدن خواهد شد. کانسیلرهای نامرغوب و غیر اصل هم مانند دیگر لوازم آرایشی نامرغوب موجب آسیب های شدید به پوست پلک خواهد شد.

 

جدا از آسیب هایی که در دراز مدت ایجاد خواهد شد برخی آسیب ها در کوتاه مدت خود را نشان خواهند داد.

 

برخی مواد شیمیایی داخل محصولات ارزان قیمت و بی کیفیت مکوجب ایجاد حساسیت های پوستی،التهاب و حتی کهیر ها می­شوند و درمان این مشکلات زمان و هزینه زیادی برای شما خواهد داشت بنابراین بهتر است از ابتدا محصول با کیفیتی تهیه کنید تا از این مشکلات مصون بمانید.

 

مشکلات ارثی

برخی افراد به صورت مادرزادی داری افتادگی پلک هستند و یا در سنین بالا این مشکل برایشان پیش خواهد آمد.

 

این مشکل و چروک های عمیق با آرایش های سنگین کمی پوشانده می­شود اما کانسیلر و یا حتی پرایمر و در واقع یک آرایش معمول این مشکل را برطرف نخواهد کرد.

 

برای حل این مشکلات پوستی بهتر است از جراحی پلاستیک و یا پلکسر پلک استفاده کنید.

 

پلکسر یک روش جدید برای لیفت پلک است که توسط جرجیو فیپی معرفی شد. این دستگاه با ایجاد جرقه هایی ریز و با فصله معین می­تواند در درمان پیر پوستی پلک موثر باشد.

 

دستگاه ذکر شده با ایجاد جرقه و تبدیل جامد به گاذ چروک های پشت پلک را کحو و همچنین افتادگی آن را درمان خواهد کرد.

 

پس از درمان کامل شما می­توانید از کانسیلر و سایه چشم از انواع مختلف مدادی، مایع و پودری استفاده کنید و دیگر نگران چروک‌های پلک و بد به نظر رسیدن آرایش روی پوستتان نشوید.

 

در ادامه باید گفت برای آرایش چشم روش های مختلفی گفته شده است و بسیاری از آنها مفید و مناسب به نظر می­رسد.

 

می­توانید از تمامی روش های گفته شده استفاده کنید به شرطی که ابتدا به سلامت پوست خود رسیدگی کرده باشید و همچنین لوازم آرایشی مرغوبی را استفاده کنید.