وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

سیروس گرجستانی بازیگر سرشناس سینما درگذشت

سیروس گرجستانی بازیگر سرشناس سینما درگذشت

سیروس گرجستانی بازیگر سرشناس سینما درگذشت

 

 

به گزارش ایران ناز بازیگر ارزنده و سرشناس ایران آقای سیروس گرجستانی، این هنرمند عرصه نمایش در حوزه‌های تئاتر، سینما و تلویزیوون امروز پنجشنبه 12 تیر 1399 در سن هفتاد و شش‌ سالگی درگذشت.

 

این بازیگر که از شب گذشته به دلیل بیماری قلبی در بیمارستانی در تهران بستری شده بود،‌ صبح امروز بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.

 

علی اکبر محمودزاده گرجستانی با نام هنری سیروس گرجستانی زاده 25 اسفند 1323 در بندر انزلی بود و فعالیت خود را در عرصه تئاتر از سال 1349 آغاز کرد و در سال 1356 وارد تلوزیون و سینما شد.

 

سیروس گرجستانی بازیگر سرشناس سینما درگذشت

 

فعالیت سینمایی او با فیلم فریاد مجاهد به عنوان بازیگر در سال 1358 آغاز شد و پیش از انقلاب در دو فیلم سینمایی با نام‌های بیست سال انتظار و مأمور دو جانبه بازی کرده بود.

 

از جمله سریال‌های مطرح این بازیگر می‌توان به همکاری‌اش با رضا عطاران در مجموعه متهم گریخت و همچنین ایفای نقش در سریال‌های زن بابا و گاوصندوق اشاره کرد.

 

سیروس گرجستانی این شب‌ها سریال شاهرگ را به کارگردانی سیدجلال دهقانی اشکذری روی آنتن دارد که به فضای دهه ۶۰ می‌پردازد.

 

گروه اینترنتی ایران ناز درگذشت این هنرمند پیشکسوت را به خانواده او و جامعه هنری ایران تسلیت میگوید. روحش شاد و یادش گرامی

 

سیروس گرجستانی بازیگر سرشناس سینما درگذشت

 

مروری بر زندگی نامه بازیگر خوش چهره و دوست داشتنی سیروس گرجستانی

 

سيروس گرجستاني بازيگر توانايي ایران در سال‌هاي اخير در نقش‌هاي طنز توانست به خوبي با بينندگان تلويزيون ارتباط برقرار كند.

 

وي اصليت گيلاني دارد و در سال 1323 در شهر بندرانزلي به دنيا آمد، اول دبستانش را در رشت گذراند 8، 9 ساله بود كه به همراه خانواده به تهران كوچ كردند و در محله ناصر خسرو و كوچه مروي رشد و نمو كرد، او هنوز هم كه در دهه شصت زندگي‌اش است، دلش براي شمال كشور تنگ مي‌شود، مي‌گويد: (اگر هنرپيشه نبودم، قطعا حالا در شمال زندگي مي‌كردم، صفا و پاكي كه در آنجا وجود دارد مثال‌زدني است.)

 

سیروس گرجستانی بازیگر سرشناس سینما درگذشت

 

ثمره زندگی مشترک او دو دختر است که در انگلیس زندگی می کنند

از زمان كودكي‌اش خاطرات بسيار زيادي دارد، (در آن زمان ويترين مغازه‌هاي لاله‌زار بسيار ديدني بود، بنابراين هميشه به پدر اصرار مي‌كردم كه فرصت بيشتري براي ديدن مغازه‌ها به من بدهد، يادم مي‌آيد يك كلاه‌فروشي بود كه كلاه‌هاي خيلي شيكي داشت، براي مثال كلاه‌فروشي (محمدزاده) را كاملا به ياد دارم، داخل مغازه يك پيرمرد خوش‌پوشي بود كه كه پشت ميز مي‌نشست كه مرا مجذوب خود مي‌كرد.)

 

سيروس گرجستاني 25 ساله بود كه به سال 1348 وارد اداره تئاتر شد و سپس نخستين تئاترش را در (سنگلج) بازي كرد. (آن زمان اين تئاتر متعلق به حرفه‌اي‌ها بود، پس از دو سال كه وارد اداره شدم، نخستين نمايشنامه‌اي كه كار كردم (سنگ و سورنا) نام داشت كه توسط همسر عباس جوانمرد كارگرداني مي‌شد.)

 

سیروس گرجستانی بازیگر سرشناس سینما درگذشت

 

گرجستاني اعتقاد داشت كه در همه‌ حال بايد به بزرگ‌تر خود احترام گذاشت، و در این باره میگفت: يك جوان تازه وارد اگر احترام به پيشكسوت را فراموش كند، بد است، من زماني كه سال 48 وارد اداره تئاتر شدم، يك جوان كم سن و سال بودم، اما وقتي نزد پيشكسوتاني مانند استاد انتظامي، علي نصيريان، جمشيد مشايخي و… مي‌رفتم، هميشه اصول را رعايت مي‌كرديم.

 

احترام به بزرگ‌تر و استاد يك (فرهنگ) است و نبايد بر اثر گذر زمان به فراموشي سپرده شود، متاسفانه هستند در بين ما عده‌اي از هنرپيشگان كه به معروفيت رسيده‌اند و يك سري از مسائل مهم را فراموش كرده‌اند.)به هر حال تجربيات اين بازيگر خوب كشورمان مي‌تواند الگويي براي جوانان كشورمان باشد.