وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اجرای خواننده ای که تصور می‌شد از دنیا رفته

اجرای خواننده ای که تصور می‌شد از دنیا رفته
احمدی در حال حاضر در نور آباد ممسنی سکنی دارد و متاسفانه از وضعیت معیشتی مناسبی نیز برخوردار نیست. آنچه از وضعیت خانه و زندگی این هنرمند محترم مشاهده کردم ناراحت کننده است

به گزارش فارس  ، محمد سعید اسلامی‌نژاد محقق و پژوهشگر موسیقی کهکیلویه و بویر احمد گفت: احمد احمدی که در سال های جوانی و میانسالی مطرح‌ترین خواننده موسیقی محلی کهکیلویه و بویراحمد و ممسنی محسوب می شد و طی دو دهه گذشته گمان مردم این منطقه بر این بود که درگذشته است در این دوره از جشنواره به اجرای قطعاتی از موسیقی منطقه خود می‌پردازد.

وی در ادامه افزود: احمدی از جمله خوانندگان مولفی بوده که ضمن اجرای قدرتمند قطعات فولکلور منطقه کهکیلویه و بویر احمد و ممسنی، قطعات دیگری چون «که کی جونی دورش نی» و «دل گورو دار» را نیز ساخته و پرداخته است که در میان مردم بومی این مناطق شهرت بسیاری دارد.

اسلامی نژاد همچنین در مورد چگونگی ارتباط با احمد احمدی تاکید کرد: مدتی قبل آلبومی را منتشر کردم که در آن یکی از قطعات ساخته احمدی باز سازی شده بود. در بخش توضیحات این آلبوم نام احمد احمدی را با پیشوند زنده یاد آورده بودم. همین موضوع باعث شده بود تا از طریق یکی از اقوام احمدی که این آلبوم را دیده بود مطلع شویم او زنده است.

این پژوهشگر در ادامه گفت: احمدی در حال حاضر در نور آباد ممسنی سکنی دارد و متاسفانه از وضعیت معیشتی مناسبی نیز برخوردار نیست. آنچه از وضعیت خانه و زندگی این هنرمند محترم مشاهده کردم ناراحت کننده است و امیدورام در این جشنواره تدابیری اندیشیده شود تا مسئولان فکری برای وضعیت معیشتی افرادی چون احمد احمدی کنند.

هفتمین جشنواره موسیقی نواحی از ۲۴ تا ۲۸ اردیبهشت ماه سال جاری در تهران و کرمان برگزار می‌شود.