وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

شناخت تیپ شخصیت آدم ها بر اساس نوع عطسه آنها

شناخت تیپ شخصیت آدم ها بر اساس نوع عطسه آنها

شناخت تیپ شخصیت آدم ها بر اساس نوع عطسه آنها

 

همانطور که میدانید فرقی نمی کند که دچار آلرژی بهاره شده باشید یا سرماخوردگی شما را دچار خود کرده باشد. عطسه به هر دلیلی که سراغتان بیاید، می تواند بدون اجازه شما، شخصیت تان را آشکار کند.

 

شناخت تیپ شخصیت آدم ها بر اساس نوع عطسه آنها

 

روانشناس ها سال هاست که برای رمزگشایی عطسه افراد پژوهش می کنند و نتایج چند بررسی آنها، ثابت کرده، عطسه های به ظاهر بی معنا، تمام آنچه در خود پنهان کرده ایم را بیرون می ریزند. در ادامه این مقاله از مجموعه مقالات آکا, نکاتی را بیان میکنیم که با مطالعه آن ، از نحوه عطسه کردنتان میتوانید دریابید که چه شخصیتی دارید. با ما همراه باشید.

 

در ادامه این مطلب  در ایران ناز تصمیم داریم بفهمیم که هر عطسه از هر شخص چه معنایی دارد.در بحث عطسه کردن قواعد اجتماعی‌ای وجود دارد که در فرهنگ هر کشوری نهادینه شده اند.

 

فین کردن گرچه در شانگ‌های چین امری کاملاً پذیرفته است، اما اگر این کار را در انگلیس انجام دهید حتماً با نگاه خیره‌ی مردم رو به رو خواهید شد. اما هر کسی هم اصول خودش را برای عطسه کردن دارد و همین اصول نکات زیادی را درباره‌ی شما آشکار می‌کنند.

 

در ادامه به انواع مختلف عطسه کردن می‌پردازیم و می‌خواهیم ببینیم هر یک چه معنایی دارند.

 

شناخت تیپ شخصیت آدم ها بر اساس نوع عطسه آنها

 

1-عطسه های ریز و سریع

اگر عطسه هایتان ریز و سریع است، شما سرعت عمل بالایی دارید و می توانید به سرعت و بجا تصمیم بگیرید و سعی می کنید کارهایتان را جوری برنامه ریزی کنید که بیشترین کارایی و بازدهی را داشته باشید.

 

شما می توانید یک مدیر و رئیس خوب هم باشید و از نیمه کاره رها کردن متنفرید. عدالت را رعایت کنید و در صورت اجرا نشدن عدالت، عصبی می شوید.

 

2-عطسه های راحت

این افراد اجازه می دهند که عطسه های آن ها راحت بیرون بریزد. در نتیجه از آن لذت می برند. عطسه آن ها معمولا صدای بلندی دارند و به این موضوع توجه نمی کنند که در چه شرایطی هستند. این افراد اعتماد به نفس خوبی دارند و در محافل اجتماعی احساس راحتی دارند.

 

3-تلاش برای عطسه نکردن

این تیپ شخصیتی است که نمی خواهد هیچ گونه سر و صدا و هیاهویی از او شنیده شود. او دوست دارد که همیشه دیگران را شاد نگه دارد. سعی می کند که با دیگران صادق باشد اما به راحتی تاثیر پذیر نخواهد بود.

 

4-عطسه های سریالی و پشت سر هم

همان طور که از نامش پیداست، این عطسه ها به شدت تکرار دارند و سریالی هستند و اصلاً تصادفاً ایجاد نمی شوند. این افراد معمولاً هنگام عطسه شرایط خوبی را احساس نمی کنند و از لحاظ اجتماعی احساس ناامیدی دارند.

 

شناخت تیپ شخصیت آدم ها بر اساس نوع عطسه آنها

 

5-عطسه پارانوئید

شخصی که عطسه پارانوئید دارد، همیشه به دنبال بقایای به جا مانده از عطسه خود است و می خواهد آن را سریع تر تمیز کند. این شخص معمولاً در مورد ظاهر خود حساس است و در مورد این که دیگران در مورد او چه نظری دارند، نگران می باشد.

 

6-عطسه پر تکرار

این نوع عطسه اغلب باعث می شود که افراد در مرکز توجه قرار بگیرند. مثلا افرادی که دوبار پشت سرهم بسیار بلند عطسه می کنند، معمولاً بین دو عطسه حدود یازده ثانیه فاصله اتفاق می افتد و عطسه دوم صدای بلندتری دارد.

 

بسیاری از الگو های عطسه اغلب بین 2 الی 5 بار هستند و بیشتر آن عطسه های بلندی دارند اما صدای همه آن ها بلند نیست. معمولا این افراد از عطسه خود احساس غرور می کنند.

 

شناخت تیپ شخصیت آدم ها بر اساس نوع عطسه آنها

 

7-عطسه بی صدا

نوعی عطسه است که نمی خواهد توجه دیگران را به خودش جلب کند. همچنین نشان دهنده کمبود اعتماد به نفس یا نوعی از شخصیت است که می خواهد ویژگی های خود را به منصه ظهور بگذارد اما این افراد معمولاً عقاید خود را به نوعی ابراز می کنند.

 

8-عطسه پوزشی

این ها افرادی هستند که می خواهند تاثیر زیادی روی دیگران داشته باشند. احتمالاً شخصیت آرامی دارند و همیشه مودب هستند.

 

دقیقا زمانی که سعی دارند عطسه خود را نگه دارند، می توانید درد و رنج و خجالت را در صورت آن ها مشاهده کنید. همچنین سعی دارند که مدام جلوی آن را بگیرند. البته بالاخره صدای عطسه آن ها به گوش بقیه می رسد که معمولاً بعد از آن عذرخواهی می کنند. این نوع تیپ شخصیتی باید سعی کند بیش از هر چیز روی اعتماد به نفس کار کند.

9-عطسه بلند

تجربیات موجود روی عطسه بلند در موارد نادری برای افرادی اتفاق می افتد که نسبت به حجم صدای عطسه های خود مغرور هستند. معمولا این افراد با عطسه های بلند احساس قدرت می کنند.

 

شناخت تیپ شخصیت آدم ها بر اساس نوع عطسه آنها

 

10-تک عطسه و برگرداندن صورت زمان عطسه کردن

اگر تک عطسه می کنید و هنگام عطسه رویتان را از دیگران برمی گردانید، شما شخصیتی گرم و دوست داشتنی دارید، از بحث و جدل بیزارید و حاضرید هر کاری بکنید که با اطرافیان دچار تضاد نشوید. بسیار وفادارید و همیشه آرام هستید و شخصیت وابسته ای دارید. شخصیت حمایت گری دارید و بیشتر اوقات خیلی خوب اطرافیان را تغذیه می کنید.

 

11-صدای اچی یا موشی عطسه

این صدا معمولا توسط افرادی که شنیده می شود که احساس می کنند حق دارند در جمع دیگران هم عطسه کنند. این اشخاص معمولا به خودشان اعتماد دارند اما سعی دارند که همیشه مسائل را تحت کنترل بگیرند.