وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

عدم پیشرفت شما به خاطر دروغ هاییست که به خودتان میگویید

عدم پیشرفت شما به خاطر دروغ هاییست که به خودتان میگویید

عدم پیشرفت شما به خاطر دروغ هاییست که به خودتان میگویید

 

یکی از موانع اصلی که باعث عدم دستیابی به موفقیت می شود، دروغ هایی است که به خودمان می گوییم. اگر می خواهید فرد موفقی باشید باید این دروغ ها را شناسایی کرده و از شر آن ها خلاص شوید. ممکن است زمان ببرد، ممکن است موانعی سر راهتان قرار گیرد، اما با غلبه بر آنها و شانه خالی نکردن، حتما به موفقیت می رسید.

 

*بهتر است در ادامه با دروغ هایی که باعث عدم پیشرفت شما میشوند آشنا شوید:

-کاری از دست من ساخته نیست…

چیزی بیش از شکست دادن قدرت شـما برای عمل وجود ندارد. گفتن “نمیتوانم کاری درباره این انجام دهم”؛ مغز شـما را بـه این فکر می اندازد کـه هیچ تلاشی برای کشف یک راه حل برای یک مشکل وجود ندارد، پس چرا وقت ارزشمند خودرا از بین میبرید؟!

 

همیشه چیزی وجوددارد کـه می‌توانیم انجام دهیم شـما ممکن اسـت فقط نیاز بـه تغییر دید خود داشته باشید، مسئولیت خودرا بپذیرید ودر خارج از جعبه ذهن خود فکر کنید.

– این کار خیلی سخته…

به طور حتم این جمله شایعترین و آزار دهنده ترین دروغی است که به خودمان می گوییم. این دروغ به حدی خطرناک است که حتی اجازه نمی دهد ، یکبار هم که شده امتحان کنیم.

 

” این کار خیلی سخته ” یعنی ما هیچ شانسی برای انجامش نداریم. خوب در نهایت چه می شود؟ حتی اگر شکست هم بخورید، هنگامی که کاری را برای بار اول امتحان می کنید این اعتماد به نفس را پیدا می کنید که برای بار بعد هم انجامش دهید و خوب کسی چه می داند شاید این بار موفق شدید.

 

– من مهارت ، وقت ، پول ، استعداد ندارم…

نگامی که می خواهیم تغییری به زندگی خود بدهیم نگاهی به گزینه های اطراف خود و دیگر آدم هایی که قبلا دراین راه موفق شده اند می اندازیم. مشکل این جاست که مغز ما به این دلیل روی دلایل موفقیت دیگران تمرکز می کند که به ما نشان دهد دقیقا به همان دلایل ما شکست می خوریم.

 

همه ما دارای مهارتها و استعدادهای مختلفی هستیم که از راه های متفاوت به ما کمک می کند تا در تغییرات زندگی موفق باشیم.

 

بنابرین راهی که برا ی کسی مناسب است ممکن است برای شما مناسب نباشد و برعکس. به جای بررسی دلایل موفقیت دیگران برای ارزیابی دلایل احتمالی شکست خود، ذهن خود را به استفاده خوب و جهش از روی موانع وادار کنید.

 

عدم پیشرفت شما به خاطر دروغ هاییست که به خودتان میگویید

– الان وقتش نیست…

ذهن ما هنگامی که نا امیدانه سعی می کند به وضعیت امن و شرایط آسوده خود بچسبد مدام به ما القا می کند که : ” هروقت انقدر پول داشتم ، رژیم می گیرم”، یا ” هر وقت به خانه بهتری رفتم، ورزش را شروع می کنم” .

 

مسئله این جاست که زمان درست انجام هر کاری همین الان است. دقیقا همین الان ، نه فردا ، نه شنبه هفته بعد و مسلما نه وقتی که حساب بانکیتان برنده شد.

 

– برای خودم احساس تاسف می کنم

وقتی برای خودمان افسوس می خوریم، ذهن ما سریعا به دنبال لیست کارهای که تا کنون مجازبه انجام آن نبودیم یا برعکس باید انجام می دادیم می گردد.

 

مثلا هنگامی که می گویید ، ” امروز روز خسته کننده ایی داشتم” یعنی اینکه خود را مستحق یک پیتزای بزرگ با نوشابه می دانید و ورزش امروز را کنسل می کنید تا خودتان را آرام کنید.

 

مسئله این جاست که اگر افکار خود را در مورد احساس آرامش تغییر دهید، می توانید زندگی سالمتری را دنبال کنید. در چنین شرایطی تنها چیزی که باعث آرامش شما خواهد شد پیتزا نیست، این ذهن شماست که دوست دارد هر دفعه کاری مشابه را انجام دهد؛ بنابران بهترین راه این است که به یک پیاده روی یا یک حمام آبگرم یا حتی یک غذای مقوی فکر کنید.

 

– من تا حالا این کارو انجام ندادم…

خوب این جمله درست است ؛ اما این که بار اولی است قرار است کاری را انجام دهید نباید مانع از انجام دادن آن شود.اگر تا به حال کاری را انجام نداده اید تنها اتفاقی که هنگام انجام آن برایتان می افتد این است که می فهمید چگونه باید آن را انجام دهید. دیدید که این دروغ چقدر مسخره است و چگونه شما را از مزیت انجام کارهای جدید محروم می کند.

 

– همیشه وقت هست…

بیایید صادق باشیم شما تا ابد وقت ندارید. نه فقط به این دلیل که ممکن است خدای نکرده بلایی به سرتان بیاید، بلکه به این دلیل که هر روز مثل امروز است.

 

اگر می خواهید تغییری به زندگی خود بدهید که به نفع شماست، معطل کردن وقت معنی ندارد. دست به کار شوید و شروع کنید و همین حالا قبل از اینکه دوباره کار امروز را به فردا بیاندازید، در مسیر تغییر زندگی قرار بگیرید.

 

– فقط همین یکبار انجام می دم…

اگر این جمله را فقط یکبار بگویید اشکالی ندارد اما واقعیت این است که هنگامی که به خود می گویید این کار (غیر مفید) را فقط یکبار انجام می دهم به این معنی است که دیگر نباید آن کار را هرگز تکرار کنید.

 

هنگامی که به گفتن این جمله عادت کنید ترک کردن عادت بد دشوار و دشوارتر خواهد شد. شاید بهتر باشد به جای این جمله از عبارت ” دیگر هرگز این کار را نمی کنم” استفاده کنید.

 

– به دردسرش نمی ارزه…

این مورد از چند جهت قابل قبول است. اگر از همان اول به دنبال تغییر شرایط نباشیم، نیازی به انگیزه برای انجام این کار نداریم. همه چیز به این بستگی دارد که چقدر به دنبال تغییر در زندگی هستید. تمایل شما به ایجاد تغییر باید بر ذهن شما که نمی خواهد شما را به دردسر بیاندازد غلبه کند.

 

راه حل اینکار این است که با احساس بی انگیزگی کنار بیایید و هر طور شده به کارتان ادامه دهید. حتی اگر این تلاش تنها اندکی شما را به هدف نزدیکتر کند، دست از تلاش بر ندارید.

 

عدم پیشرفت شما به خاطر دروغ هاییست که به خودتان میگویید

 

– خسته شدم…

بله البته که خسته شدید و به استراحت نیاز دارید ولی اگر مدام این مسئله را تکرار کرده و به این دروغ بال و پر دهید به جایی می رسید که در نهایت تمام آنچه را که تا کنون برای رسیدن به هدف انجام داده اید فراموش کرده و کار را نیمه تمام رها می کنید.

 

هراز گاهی به خود کمی استراحت دهید اما از این استراحت برای پیشروی و رسیده به هدف استفاده کنید نه به عنوان بهانه ایی برای از زیر کار در رفتن.

 

– دیگه برام مهم نیست…

در موارد نادری این حرف درست است. در اکثر موارد این دروغ را زمانی به خود می گویید که یا چالش های پیش رو بزرگ است، یا کار دشوار است و یا هنوز نتیجه ایی نگرفتید.

 

فراموش نکنید پشتکار و تداوم از مهمترین عوامل نتیجه بخشی تغییرات زندگی هستند. اگر به کارتان ادامهدهید به زودی نتایجش را خواهید دید.

 

یادتان باشد تنها دلیلی شما را به مسیر تغییر زندگی کشانده است این است که این مسئله برایتان اهمیت داشته و بهتر بگوییم خیلی اهمیت داشته. اگر خودآگاهی از این افکار منفی را تمرین کنید قادر خواهید بود به راحتی آنها را حذف کرده و با افکار مثبت تری جایگزین کنید.

 

-آمادگی اش را ندارم…

شاید شـما نباشید… اما چگونه میتوانید بدانید کـه برایش تلاش کرده‌اید یا خیر؟ ما هرگز در واقع احساس آمادگی نداریم کاری کـه ارزشش را دارد را انجام دهیم اگر شـما می‌گویید آماده نیستید، احتمالا بـه این دلیل اسـت کـه میترسید، گیج هستید، ناراحت هستید در مورد انچه انجام می‌دهید.

 

خوبه! هیچوقت قبل از این کـه کاری را انجام دهید، انجام نمیشود ما بهتر نمیشویم، نمی‌توانیم بـه اهدافمان نزدیک تر شویم، رشد نمیکنیم، شـما از همیشه می‌توانید آماده تر باشید، اینکار را بکنید، هر انچه کـه هست.

 

-وقت ندارم…

زمان همه ی چیزی اسـت کـه ما داریم ،زمان کافی برای انجام هر کاری کـه ما می‌خواهیم در زندگی انجام دهیم وجوددارد، چیزی کـه ما باید اولویت بندی کنیم.

 

ما هرگز برای انجام کارها مشغول نیستیم، فقط تصمیم بـه انجام کارهای خاصی باید بگیریم دفعه بعد کـه فکر می‌کنید کـه وقت تان کافی نیست، من از شـما تقاضای میکنم کـه اولویت هاي‌ خودرا بازبینی کنید و ببینید کـه چگونه می‌توانید وقت خودرا بیرون بیاورید.