وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

فر کردن مو با روشی طبیعی و عالی

فر کردن مو با روشی طبیعی و عالی

اگر دوست دارید موهای فر و زیبا داشته باشید به این روش عمل کنید.  تنها راه فر کردن موها رفتن به آرایشگاه و استفاده از انواع مواد شیمیایی دائمی و موقت نیست. استفاده از دستگاه‌های الکتریکی هم می‌تواند آسیب‌های زیادی به موها بزند. مادربزرگ‌ها شیوه‌ای خاص برای پیچیدن موها داشتند که بدون آسیب‌زدن به موها، آنها را  فر می‌کرد.

 

آنها موها را میزامپیلی ‌کرده و تغییری را در موهای خود ایجاد می‌کردند. استفاده از بیگودی هم راهی بی‌دردسر، ساده و سنتی برای فر کردن موهاست. شما هم می‌توانید با کمترین آسیب موهای خود را فر کنید و از آنها لذت ببرید. برای استفاده از بیگودی باید نکاتی را رعایت کنید تا فرهای زیبا در موهای خود داشته باشید.

 

این مطلب را بخوانید تا بیشتر درباره فوت و فن  فرکردن موها بدانید.انتخاب بیگودی‌های فر وابسته به حالتی است که می‌خواهید به موهاي‌تان بدهید، یعنی می‌خواهید فر ریز بدهید یا درشت یا متوسط. این بیگودی‌ها را مي‌توانيد از بیرون تهیه کنید یا اينكه با هزینه‌ کمتری در منزل درست کنید،

 

فر کردن مو با روشی طبیعی و عالی

 

به این ترتیب که کاغذهایی به ابعاد ۹ در ۹ یکدست و هم اندازه بسته به حجم مو به تعداد ۳۰ تا ۵۰ عدد درست کرده (می‌توانید از کاغذهای یادداشت مربع شکل استفاده کنید) و   را لوله‌ای شکل کنید که مثل بیگودی‌های ریز شود. البته انتخاب بیگودی بستگی به جنس مو  هم دارد، مثلا اگر موها بسیار لخت بود،

 

حتما از بیگودی ریز استفاده کنید و البته می‌توانید بسته به حجم مو یک تا 2 قاشق ژل در آب حل کرده و با آبپاش روی موها هنگام پیچیدن بپاشید یا از اسپری‌های مخصوص همین کار یا موس استفاده کنيد. بهترین سایز برای بیگودی سایز متوسط است که بهترین نتیجه را ایجاد می‌کند. یادتان باشد برای موهای فر هرگز از ژل استفاده نکنید.

 

ما در اینجا مقدمات بیگودی پیچی و طریقه بستن موها را طی چند درس ساده به شما یاد می‌دهیم. اگر این درس‌ها را یاد بگیرید، دیگر دچار کوچک‌ترین اشکالی نخواهید شد و می‌توانید خودتان آرایشگر خودتان باشید.برای پیچیدن سر باید تمیز و شسته شده باشد. پوست سر خشک ولی ساقه‌های مو باید مرطوب باشد

 

فر کردن مو با روشی طبیعی و عالی

 

بنابراین پس از حمام آب موها را با حوله تا جایی كه ممکن است بگیرید و بعد در حالی که هنوز نمدار هستند، آنها را به دو طرف سر شانه کنيد. باید به دقت گره‌ها را باز کنید تا بتوانید به راحتی آنها را از هم جدا کنید؛ البته می‌توانید فقط به اندازه‌ای موها را از هم جدا کنید که برای پیچیدن بیگودی لازم است.

 

اگر مي‌خواهيد کل موهای سر را بپیچید باید با باز کردن فرق آنها را به 9 قسمت تقسیم کنید. یادتان باشد اگر هم موهای‌تان کاملا خشک شده ‌است می‌توانید با اسپری آب آنها را مرطوب کنید.برای شروع پیچیدن از قسمت جلو یعنی مستطیل جلو شروع کنید و همینطور پیچیدن را تا انتهای پس گردن در امتداد مستطیل جلو ادامه دهید.

 

باید نخست موها را مستقیم نگه داشته و بعد بیگودی را جلو یا پشت دسته مو نگه دارید و شروع به پیچیدن کنید و مواظب باشید که سر موها کاملا صاف بسته شود و سپس بیگودی را ببندید. در مرحله بعد از دو طرف سر شروع به پیچیدن کنید و در نهایت 2 مثلث طرفین و بنا گوش را بپیچید. همیشه بهتر است پیچیدن به زیر باشد.