وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

لیزیک یا لازک کدام بهتر است؟

لیزیک یا لازک کدام بهتر است؟

لیزیک یا لازک کدام بهتر است؟

 

لیزیک یا لازک به دلیل اینکه هردو جزء عمل های بسیار رایج هستند، همیشه با یکدیگر مقایسه می شوند و مردم به دنبال بررسی این موضوع هستند که کدام یک می تواند بهتر باشد؟

 

حقیقتاً در مورد بهتر بودن هرکدام نمی توان به طور قطع نظر دارد، تنها می توان به روش عمل و تفاوت هایی که دارد اشاره کرد. در ادامه سعی داریم هر کدام از این دو عمل را به صورت کامل توضیح دهیم تا خود شما تصمیم بگیرید که بهترین را با توجه به شرایطی که دارید انتخاب کنید.

 

لیزیک یا لازک کدام بهتر است؟

 

عمل لیزیک چشم

قبل از اینکه به مسئله بهتر بودن هرکدام از عمل های لیزیک یا لازک بپردازیم، بهتر است کمی در مورد لیزیک با شما صحبت کنیم. این عمل انکساری چشم با استفاده از لیزر اگزایمر انجام می شود، پرتو این لیزر باعث تغییر سطح قرنیه می شود و این چنین است که مشکل خمیدگی نور از بین می رود.

 

به همین دلیل است که اگر شنیده باشید بسیاری از بیماران بعد از انجام لیزیک دیگر لازم نیست که از عینک یا لنز استفاده کنند. زمانی که در مورد عیوب انکساری صحبت می کنیم، منظور ما دوربینی، آستیگماتیسم و نزدیک بینی است.

 

این عیوب زمانی به وجود می آیند که نور نمی تواند بازتابش درستی از قرینه چشم به شبکیه آن انجام دهد. با عدم تمرکز نور روی شبکیه، معمولاً فرد دچار تاری دید می شود و در این شرایط چاره ای جزء استفاده از عینک نمی تواند داشته باشد.

 

این عمل با نام کامل Laser-Assisted In-Situ Keratomileusis‌، از نظر سازمان غذا و داروی جهان FDA یک عمل کاملاً تأیید شده است و به بیهوشی هم نیاز ندارد و می تواند بدود درد انجام شود که می تواند برای 1- تا 10- دیوپتر برای نزدیکی بینی، حداکثر تا 6+ دیوپتر برای دوربینی و بازه‌‌ی 0.5 تا 6 دیوپتر برای آستیگماتیسم عمل مناسبی باشد.

 

عمل لیزیک چشم

 

جراحی prk چشم

جراحی prk چشم که به آن لازک می گویند، یک روش عالی برای آن دسته از افرادی است که دیگر به استفاده از عینک تمایلی ندارند. این عمل هم برای درمان عیوب انکساری چشم به کار می رود و در حال حاضر بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

 

اگر بخواهیم به مهم ترین فایده انجام این عمل اشاره کنیم، این است که اگر فردی قرنیه چشمی با ضخامت نازک داشته باشد هم می تواند این عمل را برای حذف عینک گزینه مطلوبی بداند.

 

به همین دلیل، باید در هنگام بررسی بهتر بودن لیزیک یا لازک به این مسئله هم توجه کنید. این نکته را هم باید در نظر بگیرید که با انجام این عمل، معمولاً قرنیه می توان ثبات ساختاری خود را حفظ کند و از خشکی چشم هم خود را دور نگه دارد.

 

البته باید این موضوع را هم مدنظر قرار داد که فرد برای انجام این عمل باید در طی 1 سال گذشته، شماره چشم ثابتی داشته باشد و همچنین بالای 18 سال سن داشته باشد.

 

جراحی prk چشم

 

لیزیک و لازک چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

لیزیک عملی است که بعد از لازک روی کار آمد و این مهم ترین تفاوت این دو را نشان می دهد. به هر حال لیزیک از فرایند جدیدتری قطعاً استفاده می کند.

 

در عملی مانند لیزیک، باید بافتی از قرنیه برداشته شود و سپس با اصلاحات انجام شده به محل خود بازگردانده شود که به این کار فلپ برداری می گویند. معمولاً در این شرایط نمی توان انتظار ثبات ساختاری قرنیه را داشت در صورتی که در عمل لازک چنین چیزی برعکس است.

 

با این حساب، عمل لیزیک، از جمله عمل هایی است که شاید کم بینایی باز هم برگردد. حال لازک را اگر بخواهیم بررسی کنیم باید گفت که تنها لایه ای که روی قرنیه را پوشش داده است، برش داده شده و بافت قرنیه را با کمترین میزان تغییرات روبرو می کند.

 

این نکته را به خاطر داشته باشید که چنانچه قرنیه شما همانطور که قبلاً گفته شد ضخامت نازکی دارد، لازم بهترین روش می تواند باشد.

 

لیزیک و لازک چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

 

لیزیک بهتر است یا لازک؟

حقیقتاً در مورد لیزیک و لازک نمی توان گفت که دقیقاً کدام یک بهتر است؛ چراکه همه چیز به شرایط شما بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر ضخامت قرنیه شما نازک نباشد می توانید لیزیک را انتخاب کنید. در این بین، تنها مزایای هرکدام است که به شما کمک می کند که روشی مناسب را انتخاب کنید.

 

در عملی مانند لیزیک تنها قسمتی از لایه استروما و در لازک هم لایه اپیتلیوم برداشته می شوند و می توان گفت که اگر به انجام عملی با خطر کم تر می اندیشید، لیزیک نسبت به لازک خطر بیشتری دارد.

 

این نکته را هم به خاطر داشته باشید که اگر عمل لیزیک را انجام دهید، باید خطر ابتلا به خشکی چشم را هم در نظر بگیرید و این موضوع به هیچ عنوان کم اهمیتی به نظر نمی رسد.

 

البته نباید این موضوع را فراموش کرد که لازک به اندازه لیزیک نمی تواند اثربخشی داشته باشد و این خود یکی از دلایل استقبال مردم از لیزیک است.

 

لیزیک در مقایسه با لازک کمترین میزان پسرفت را در کارنامه خود ثبت می کند و شاید چیزی حدود 5% بیمارانی که لیزیک را انجام دهند در طی سالیان بعدی به درمان دیگری نیاز پیدا کنند.

 

باز هم تکرار می کنیم که شرایط فرد با توجه به آزمایش هایی که انجام می دهد، می تواند این موضوع را روشن کند که این دو روش کدام یک برای وی می تواند بهتر باشد.

 

مراجعه به پزشک

در مورد بهتر بودن لیزیک یا لازک صحبت کردیم که همه چیز به شرایط فرد بستگی دارد و نمی توان گفت که دقیقاً کدام یک روش بهتری می تواند باشد. امروزه با توجه به نتایج آزمایش هایی که فرد باید انجام دهد، مشخص می شود که بین این دو عمل، کدام یک گزینه مناسب تری است.

 

دکتر رضا پورمازار جراح و متخصص بیماری های چشم از جمله متخصصین در این حوزه است که با توجه به تبحر و تخصصی که دارد، شما را برای تصمیم گیری بهتر در این زمینه یاری می کند.

 

به هر حال ارزیابی شرایط چشم ها را نباید نادیده گرفت که جزء موضوعات بسیار مهم به شمار می آید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص عمل لیزیک و لازک بهتر است همین الان به سایت دکتر پورمازار سری بزنید و پس از تعیین وقت به مطب ایشان مراجعه کنید.

 

تماس با مطب دکتر رضا پورمازار

 

تماس با مطب دکتر رضا پورمازار

تلفن تماس :

۰۹۱۰۸۰۷۷۷۰۸

۰۲۱-۲۶۷۶۰۸۹۲

۰۲۱-۲۶۷۶۰۴۳۹

 

آدرس : تهران – سعادت آباد – خیابان سرو غربی – خیابان بخشایش – انتهای کوچه هفدهم (۱۷) – جنب بیمارستان عرفان – پلاک ۵۴ – ساختمان عرفان – طبقه ۴ – واحد ۴۰۳

 

آدرس سایت: https://drpourmazar.com